Työvoimatoimistosta työhönosoitus, mitä sanoa paikkaan ettei tule valituksi eikä saa karenssia?
Minulla ei ole mitään kiinnostusta kyseiseen työhän, se ei vastaa koulutustani, työajat, palkka ja varsinkin työnantaja todella huonoja!
Kommentit (29)
Menet siististi ja asiallisesti haastatteluun, hommaat työn itsellesi ja alat sitten etsimään sitä parempaa työtä, joka vastaa koulutustasikin- mahdollisuudet paranee huimasti kun oot töissä, etkä työtön.
Sitten ihmetellään kun on niin paljon psyykkisiä ongelmia, stressiä, masennusta. Ja niiden hoitohan vasta kalliiksi tulee. Antaa ihmisten mieluummin rauhassa etsiä itselleen sopiva työ, niin pitkällä juoksulla säästyy paljon rahaa.
Työhaastattelun voi hyvin mokata, jos käyttäytyy epästabiilisti. Tee hätäisiä liikkeitä, kaivele koko ajan korvaasi/hampaitasi/nenääsi. Ole epäsiisti. Puhu purkka suussa. Kiroile todella paljon. Hauku edellistä duuniasi/pomoasi/työkavereita... Ja aina voi keksiä lisää hyviä keinoja.
Vierailija:
Ei nykypäivänä enää kukaan voi ajatella, että kun olen kerran koulutukseni hankkinut, loppuiäksi on siltä alalta löydyttävä töitä. Niin moni joutuu kouluttautumaan uudelleen tai tekemään koulutusta vastaamatonta työtä. Olkoon sitten vaikka opettajan koulutus; minusta parempi olla siivoojana kuin pyöritellä peukaloita kotona. Katsokaa ympärillenne, miten maailma muuttuu: työpaikkoja siirretään ulkomaille, monet palvelut siirtyvät nettiin ja toimenkuvat muuttuvat asiakaspalvelijasta nettitukihenkilöksi jne. jne. Sopeutuva ihminen löytää töitä, jos haluaa. Eri asia on, jos ei halua.
Ei termi " koulutusta vastaava työ" ole pitänyt enää pitkään aikaan paikkaansa, nyt puhutaan työtä vastaavasta koulutuksesta. Jos olet itse (typeryykissäsi) kouluttautunut alle, jolla työpaikkoja ei ole eikä tule, niin voit olla varma, ettet koskaan löydä koulutustasi vastaavaa työtä. Sopeutumiskyky, aktiivisuus ja joustavuus ovat tämän päivän teesejä työelämässä.
Ja kyllä, minua todella sieppaa nämä vedenvarmoja-selityksiä-kaipaavat-karenssin-pelkääjät! Jos ei itse osaa edes sen verran ajatella, ettei keksi perusteita jollekin työlle, niin mitä sellaiselta voisi työntekijänäkään odottaa. Enkä sitäpaitsi todellakaan usko, että yhdellekään pätevälle, suomalaisen akateemisen tutkinnon omaavalle opettajalle tarjottaisiin siivoojan paikkaa.
Ei yksikään työnantaja, oli sitten miten paska tahansa, ole ansainnut työntekijää, joka ei aidosti ole kiinnostunut tekemään tarjolla olevaa työtä. Miettikää siinä sitten, miksi sekin työnantaja on muka niin paska... Paljon olisi kirveellä töitä tässäkin maassa.
Teen itse rekrytointityötä ja yleensä teen johtopäätökset jo puhelimessa työnhakijasta. Ei siinä tarvitse selityksiä keksiä, kun missaa mahdollisuutensa yleensä jo ensi metreillä.
Selitin asian kohteliaimmin työnantajalle puhelimessa, mutta hän sai uskomaan, että tekevät vain lampaanvillasta ja nahkoista jotain, että eivät riistä eläimiä tms. :D En nyt ihan tarkkaan muista, mutta menin kuitenkin sitten sinne haastatteluun. Puhelimessa ollut yrittäjäperheen nuorempi jäsen esitteli paikat ja oli kohtelias, mutta hänen äitinsä ei edes tervehtinyt minua työ" kiireiltään" ja oli selvästi halveksivan näköinen. Eli sana epäröinnistäni puhelimessa oli kiirinyt hänelle, enkä arvatenkaan saanut (toimistopuolen) työtä vaikka haastattelu loppuun vietiinkin. ;)
Hain ja sain sitten toisen minulle osoitetun paikan, että ei tarvitse tulla minulle kitisemään kuinka ei työ kelpaa tai kelvannut plaa.
Vierailija:
Ei yksikään työnantaja, oli sitten miten paska tahansa, ole ansainnut työntekijää, joka ei aidosti ole kiinnostunut tekemään tarjolla olevaa työtä. Miettikää siinä sitten, miksi sekin työnantaja on muka niin paska... Paljon olisi kirveellä töitä tässäkin maassa.
Siinäpä hyvä asenne ihmistä kohtaan. Joko olet firmalle hyödyksi tai ansaitset kirveestä. Todella pelottava asenne!
Vierailija:
ja ihan omilla maksamillani rahoilla olen kotona! tiedoksi vaan että kotona ollessani saan 450e kk enemmän rahaa kuin työssä ollessani niin siinäkin syy miksei oikein nappaa!!
Mutta jos se on niin, että paskempikin työ on kelvattava niin nyt sitten jokainen työtön siivoamaan, niitä paikkoja on mol:n sivut täynnä!
Milloin nämä idiootit oikein tajuavat lukea sen verran edes oman ammattiliittonsa sivuja, että tajuavat kassaan maksettavien jäsenmaksujen kattavat korkeintaan pari prosenttia päivärahojen kuluista? Ei yksikään työntekijä, oli sitten työelämässä vaikka 40 vuotta putkeen ehdi maksaa itselleen kokonaan yhtä ainuttakaan päivärahakuukautta! Kyllä se on kuule valtio, joka sunkin päivärahas maksaa ja oma osuutesi siitä potista (mukaan luettuna verosi) on todella minimaalinen.
Vierailija:
Kylllä työnanatajallakin on oma vastuunsa olla hyvä työnantaja, maksaa kunnon palkka ja niin edelleen. Nykyisin on niin kovin muodikasta herjata työtöntä. Koska av-mamma herjaa näitä työnantajia, jotka käyttävät työttömiä vain hyväkseen?Ennen tehdas oli ihmistä varten, nykyisin ihminen on tehdasta varten.
ihmisten työstä. Siksi me maksamme veroja.
Vai ajattelitko, että valtio vaan peinaa seteleitä ja jakaa sitten pois tätä ilmaista rahaa.
Siellä ei ilmeisesti saa pitää enää lounastuntia, tai saa, mutta se on pidettävä omalla ajalla eli siitä ei saa palkkaa. :D Ennen olivat saaneet pitää valtaisan 20 minuutin pikalounaan, nykyään ei sitäkään. Sitten vielä kehtaavat väittää ettei työpäiviä ole pidennetty vaikka käytännössähän se pitenee juuri sen ajan mitä ihminen syö sillä omalla ajallaan.
Eli halutaan ihmisen tekevän töitä, mutta ilman energiaa. :D Järkyttävää kerta kaikkiaan. Jos ei tajuta että ihmisellä on biologisia tarpeita, niin laittakoon koneet huolehtimaan niistä sairaista... eipä taida (vielä) onnistua....
Vierailija:
Vierailija:Siinäpä hyvä asenne ihmistä kohtaan. Joko olet firmalle hyödyksi tai ansaitset kirveestä. Todella pelottava asenne!
Mutta kun tämä on totuus, ikävä kyllä. Jokaikisen työntekijän on oltava firmalle hyödyksi. Ei nykyään juurikaan enää " suojatyöpaikkoja" ole. Toki hyvä työnantaja kunnioittaa työntekijöitään ja pitää näistä huolta, mutta vain siitä syystä, että nämä olisivat mahdollisimman tuottavia. Näin se menee.
Kyselet miten kauan olisi mahdollista olla kerrot jääväsi äitiyslomalle. Kukaan ei ota raskaana olevaa töihin poissaolojen pelossa JOS on toinen saatavilla.
Itsekin olen sitä mieltä että kenekään ei pitäisi joutua esim. siivousfirman palkoilla työtä tekemään. Se on hävytöntä! Kyllä jokaisen olisi saatava työstään toimeentulo ettei sitten tarvitse töiden lisäksi sossunluukulla roikkua. Itse olen tuossa tlanteessa ollut ja vielä työnanatajalle soitettu sossusta ja tarkistettu tuloja! Joku kunnia täytyy ihmiselläkin olla. Niin kauan kun Suomessa on niin valtava palkkaepätasa-arvo ei kukaan voi tulla sanomaan että pienellä palkalla on pakko mennä töihin. Miettikää omalle kohdallenne ensin!
Niillä sinun ja muiden tyhmien maksamilla jäsenmaksuilla ylläpidetään liiton johtoportaan ylituhlailevaa huvitteluelämää. Kaikki jäsenmaksut menee liiton toimistoväen kuluihin ja palkkoihin.
Hanki itse parempi työpaikka jos työvoimatoimiston tarjoamat eivät kiinnosta!
eikä työkään vastaa koulutustasi, mutta haet siksi että jotain duunia pitäisi saada... eivät taatusti palkkaa.
ole pakko ottaa, jos ei vastaa koulutusta. Mene sinne epäsiistinä ja maiskuta purkkaa.
ja aiot tehdä vielä moooooonta lisää.
Minulle tarjottiin ensin työtä, jossa olisi joutunut tekemään
jonkin verran iltavuoroja (päättyivät jo klo 18). He itse
totesivat ettei ole pienten lasten äidin paikka :)
Meillä kun päiväkoti ei ole aukikaan kuin klo 17 asti.
Ei nykypäivänä enää kukaan voi ajatella, että kun olen kerran koulutukseni hankkinut, loppuiäksi on siltä alalta löydyttävä töitä. Niin moni joutuu kouluttautumaan uudelleen tai tekemään koulutusta vastaamatonta työtä. Olkoon sitten vaikka opettajan koulutus; minusta parempi olla siivoojana kuin pyöritellä peukaloita kotona. Katsokaa ympärillenne, miten maailma muuttuu: työpaikkoja siirretään ulkomaille, monet palvelut siirtyvät nettiin ja toimenkuvat muuttuvat asiakaspalvelijasta nettitukihenkilöksi jne. jne. Sopeutuva ihminen löytää töitä, jos haluaa. Eri asia on, jos ei halua.