Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijalle kysymys : LO hakee vakaopeksi ?

Vierailija
26.03.2025 |

Heippa, 

Valmistuin juuri luokanopeksi jouluna, mutta en ole saanut vielä alan töitä. 

Huomaan, että varhaiskasvatuksenopettajan paikkoja olisi runsaasti auki.

Palkataanko niihin luokanopettajia ja onko se etu, että on korkeammalle (?) kouluttautunut?

Vai onko niin, että olisi pitänyt olla juurikin vakalinjalla ja lo-pätevyys on ennemminkin haitta?

Miten luokanopettajaan suhtaudutaan työpaikalla työkavereiden toimesta?

Onko palkkauksessa eroja, vai miten palkka-asia lasketaan, kun on vastavalmistunut?

(ei vielä työkokemusta, muuta kuin lasten kesäleireiltä ja liikunnanohjauksesta ja yksittäisistä päivistä open sijaisena)

Mitä muuta minun tulisi aiheesta tietää?

Kiitos asiallisista vastauksista, joita toivon VAIN alan ammattilaisilta. 

(Arvaan, että keskustelu rönsyilee turhaan, jos kaikki kertovat mielipiteitään, koska mielipiteitä mahtuu maailmaan ja tiedän toki korkeakoulutettuna, että varhaiskasvatuksen linja oli yliopistossa ihan omansa ja lähihoitajallekin on juuri pieniin lapsiin erikoistuvat opinnot, minä olen kouluttautunut 1-6 luokkalaisten opettajaksi, sitä on siis turha mielipiteinä enää toistella.)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/6 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vo, ja kannustan hakemaan. Monet tekevät lähihoitajana vaka open töitä, uskoisin että olet pätevämpi tehtävään kuin he.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittain ei löytynyt tekijää oikealla koulutuksella opeksi tai hoitajaksi niin sijaisuuksiin olen ottanut myös epäpäteviä työntekijöitä. Myöskin erään luokanopettajan, joka oli loistava eskariope. Voit siis hakea paikkaa, mutta oikealla koulutuksella olevat menevät edelle. 

Työkavereille ei ole koulutuksella ollut merkitystä kunhan työntekijä on tehnyt työnsä.

Palkka-asiaan en uskalla vastata, kun näistä töistä useampi vuosi. Jos on tullut jotain muutoksia.

Eniten pk johtaja

Vierailija
4/6 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ainakin osalla luokanopettajista ole myös eskaripätevyys? Tällöin voit käytännössä valita mihin eskariin haluat töihin.

Sijaisuuksissa ollut paljon työkavereina luokanopetaustaisia. Varsinkin eskariin heitä palkataan. Palkka tessin mukainen. Vessit ja suunnitteluaika ei kuulu epäpätevälle. Pätevä voi lisäksi saada muutaman kympin enemmän palkkaa, mutta en tiedä onko tämä kaikissa kunnissa. Kunnallisella parempi palkka kuin yksityisellä.

Itsellä ehkä kokemus, että luokanopet ei niin kauhean innoissaan ole varhaiskasvatuksen hoidollisemmista tehtävistä ja haku kouluun on koko ajan päällä. Mikä toki ymmärrettävää. 

Vierailija
5/6 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa haittapuoli voi olla se, että luokanopet etsivät töitä koulun puolelta, joten rekrytoija voi ajatella että et tule pysymään koko toimintakautta vaan kyttäilet kouluun avautuvia paikkoja.

No, eihän niitä paikkoja juuri avaudu ja jokatapauksessa vastavalmistuneen LOn aika utopistista saada paikkaa.

Eli hae vain päiväkotiin, uskon että tärppää.

Vierailija
6/6 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan kestää noin kaksi tuntia, sitten tätä huvilaa katselee ympärilleen ja ruoanlaitto välineet jotka koostuvat kahdesta eri tavoin ja sänkyyn nukkumaan mennessä on paras keino määrittää oma juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän