Varasin itselle Tukholman risteilyn juhannukseksi
Olen 45v nainen enkä ole parisuhteessa. Ainoa lapsi asuu jo omillaan. Moni ystävä viettää perheen kanssa juhannusta koska heillä on nuorempia lapsia kuin mulla. Yksi jolla jo isommat lapset menee nuoren miesystävänsä kanssa festareille, mutta mä en jaksa mennä sinne. Ei ole oikein sellaisia esiintyjiä enää siellä festareilla jotka mua kiinnostaisi.
Ajattelin, että jos menisi laivalle nautiskelemaan ja vain olemaan. Syödä buffetissa hyvin ja juoda siinä samalla olutta ja viiniä. Juhannuspäivänä käydä pyörähtämässä Tukholmassa. Jos vaikka menisi linja-autolla City-Terminaleen ja vaikka kävelisi takaisin koska ei se matka nyt niin mahdottoman pitkä ole. On kuitenkin useampi tunti aikaa. Mitään shoppailua en kaipaa. Ihan vain maiseman vaihdos riittäisi.
Kommentit (23)
Kuulostaa mukavalta ja maisemat on kauniit kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kerran ollut laivalla juhannuksena. Kyllä oli hiljaista ja rauhallista normimenoon verrattuna. Ilmeisesti moni muukin oli lähtenyt risteilylle juurikin erilainen juhannus mielessään. Tukholmassakin oli niin harmoninen meno normiarkeen verrattuna.
Varo, ettet löydä samanhenkistä juhannusheilaa.
Ei kiitos mitään juhannusheiloja. En ole ihminen joka on heti valmis johonkin heilasteluihin enkä halua mitään yhden illan juttuja. Mä menen nauttimaan olostani enkä säätämään yhtään mitään. Miehet on niin nähty ja pahaa oloa vain seurannut ennemmin tai myöhemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mukavalta ja maisemat on kauniit kesällä.
Maisemat on kyllä kivat. On mukava katsoa Ruotsin puolella niitä taloja merenrannalla. Aina tulee mietittyä kuinkahan kalliita nuokin on. :D
Ap
Kuulostaa kivalta. Mekin oltiin joskus mieheni kanssa. Käytiin Skansenilla katsomassa juhannussalkoa. Tukholman saaristo on upea. Sitä kelpaa katsella viinilasi kädessä.
Ties vaikka joku Sven Göran tulee pyytämään tanssiin ja se on menoa? Never say never. Hyvää risteilyä!
Ainakin pääset syömään hyvin, jos et keskity buffassa liikaa alkoholin juomiseen.
Me oltiin Ahvenanmaalla yksi juhannus, miesystävä ja minä. Paikalliset, ohi ajaessamme jossain Eckerössä, pyysivät meitä päivällä mukaan juhannussalon koristelemiseen (erilaisia oksia ja kukkia) ja myöhemmin miestäni myös sen nostoon, siinä oli ainakin toistakymmentä ukkoa nostamassa sitä vinssin ja seipäiden avulla ylös, sen jälkeen lauloivat jotain mitä me ei osattu. Oli ikimuistoinen juhannus.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kivalta. Mekin oltiin joskus mieheni kanssa. Käytiin Skansenilla katsomassa juhannussalkoa. Tukholman saaristo on upea. Sitä kelpaa katsella viinilasi kädessä.
Se saaristo on kyllä upea ja sitä katselee mielellään!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ties vaikka joku Sven Göran tulee pyytämään tanssiin ja se on menoa? Never say never. Hyvää risteilyä!
EI KIITOS. Mä en todellakaan mene etsimään mitään seuraa. Mua oikeasti ärsyttää kun jotkut kuvittelee yksin matkustavan naisen aina etsivän miesseuraa. Mua on satutettu ihan tarpeeksi enkä halua yhtään mitään romansseja tai muuta sontaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pääset syömään hyvin, jos et keskity buffassa liikaa alkoholin juomiseen.
Huoh. En mä sinne ole mitään perskännejä menossa vetämään. Pitäähän mun päästä ajoissa ylös seuraavana päivänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Surullista.
Mitähän surullista siinä on, että aikuinen ihminen suunnittelee itselleen mieleistä tekemistä? Ei yksin matkustaminen mitään surullista ole vaan mukavaa kun saa mennä ja tulla ihan omilla ehdoilla eikä tarvitse huomioida matkakumppaneita.
En tiedä kummalla kiululla olet menossa, mutta jos menet Siljalla, ehdotus: laita pikkuisen enemmän euroja kasaan nyt ja ota sviitti, sen hintaan kuuluu mm aamiainen Bon Vivantissa ja oma saunaosasto loungella jossa naposteltavat ja limut on ilmaisia sekä jääkaappi jossa on juotavaa samaan hintaan. Eli todnäk ei tule paljon kalliimmaksi kuin normi A-hytti. Toivottavasti kelit on hyvät, siinä kannella on tosiaan kiva katsella Tukholman saaristoa viinilasi kädessä. Ja vähän luksusta elämään.
Kuulostaa ihanalta! Itsekin olen menossa toukokuun lopussa Tukholmaan laivalla, monen mielestä varmasti tylsintä ikinä mutta minä rakastan Turun ja Tukholman saaristoa, laivalla olemista ja Tukholman kaupunkia itsessään. Juuri sopivan kokoinen irtiotto arkeen.
Itse asiassa mietin että jos lähtisinkin jouluna laivalle:D Vikingillä ainakin on erilaisia jouluristeilyjä, lähtöjä eri päivinä ja eri pituuksilla. Jos jollain on kokemuksia tällaisesta niin kertokaa ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kummalla kiululla olet menossa, mutta jos menet Siljalla, ehdotus: laita pikkuisen enemmän euroja kasaan nyt ja ota sviitti, sen hintaan kuuluu mm aamiainen Bon Vivantissa ja oma saunaosasto loungella jossa naposteltavat ja limut on ilmaisia sekä jääkaappi jossa on juotavaa samaan hintaan. Eli todnäk ei tule paljon kalliimmaksi kuin normi A-hytti. Toivottavasti kelit on hyvät, siinä kannella on tosiaan kiva katsella Tukholman saaristoa viinilasi kädessä. Ja vähän luksusta elämään.
Mä menen Vikinglinella koska tykkään niistä enemmän. Otin ihan perushytin ikkunalla. En mä ala mitään sviittiä maksamaan koska ne on oikeasti kalliita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta! Itsekin olen menossa toukokuun lopussa Tukholmaan laivalla, monen mielestä varmasti tylsintä ikinä mutta minä rakastan Turun ja Tukholman saaristoa, laivalla olemista ja Tukholman kaupunkia itsessään. Juuri sopivan kokoinen irtiotto arkeen.
Itse asiassa mietin että jos lähtisinkin jouluna laivalle:D Vikingillä ainakin on erilaisia jouluristeilyjä, lähtöjä eri päivinä ja eri pituuksilla. Jos jollain on kokemuksia tällaisesta niin kertokaa ihmeessä.
Mä haluan jouluna olla kotona ja syödään isommalla porukalla. Mulle joulu merkitsee yhdessäoloa kotona eikä missään matkoilla olemista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla Siljalla edes sviittiä, riittää se yksi pykälä alaspäin niitä hyttejä, en muista nyt luokkaa.
Olimme perheen kanssa yhden joulun Siljalla. Jotenkin hiljaista ja vähän apea tunnelma. Joululauluja ei kuulunut. Kaupassa kassa yritti tyrkyttää konjakkipulloa. Ehkä myynti ei vetänyt toivotulla tavalla. Muut risteilyt olleet mukavia.
Minä olen kerran ollut laivalla juhannuksena. Kyllä oli hiljaista ja rauhallista normimenoon verrattuna. Ilmeisesti moni muukin oli lähtenyt risteilylle juurikin erilainen juhannus mielessään. Tukholmassakin oli niin harmoninen meno normiarkeen verrattuna.
Varo, ettet löydä samanhenkistä juhannusheilaa.