Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikkunat lattiasta kattoon ja oma suihku tältä näyttää juuri avattu vankila Vaalassa

Vierailija
25.03.2025 |

https://yle.fi/a/74-20151478

Ihan kiva että kaikenlaisilla pahoinpitelijöillä, diilereillä, r**kaajilla, murhaajilla jne. on mukavat oltavat ja kuntoutus joilla parannetaan kykyä palata takaisin yhteiskuntaan.

Olisipa samanlainen panostus työttömiin, köyhiin, sairaisiin, rikoksen uhreihin jne.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yöpynyt paskemmissa hotelleissakin.

Vierailija
22/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hankalaa taloudellisesti on yhteiskunnan taholta luotu kannustimia tehdä talousrikoksia. Siitähän se kakku napsahtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa että vangin täysylläpito maksaa 6000e/kk, plus tietysti vahingot mitä aiheuttavat. Työmarkkinatuki ja asumislisä ovat jotain 1000e

Mikä teitä estää vankilaan hankkiutumasta? Ei tarvitse kovin paljon tötöillä, kun vain jää kiinni ja jättää sakkonsa maksamatta.

Vierailija
24/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas kateellista porukkaa. Minä asuisin mielummin missä tahansa kellarikomerossa, jos minulla itselläni olisi avaimet sinne.

Ei minua oikeastaan nuo olot häiritse vaan kustannukset. On typerää olla ns. hyvä kansalainen, kiltti työtön nainen, kun tulee kiusatuksi ja tuollaiset kuluttavat ne rahat, millä voisin itse vaikka kasvattaa terveitä lapsia yhteiskuntaan. Miettikää montako lasta työtön nainen kasvattaisi kuudella tonnilla kuukaudessa. Mutta eeeeei, kun lapsilisä on 100e/kk ja sitten kun ei tueta sitä kasvatusvaihetta, niin lapsilla ei ole järkeviä virikkeitä, ajaudutaan rikoksiin ja sitten hintalappu onkin vähän kovempi.

Miksi pitää vähätellä naisten ja äitien työtä, pakottaa johonkin s eksiorjuuteen tai köyhäksi, ja sitten tuollaisia paskoja paapotaan.

Vierailija
25/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa että vangin täysylläpito maksaa 6000e/kk, plus tietysti vahingot mitä aiheuttavat. Työmarkkinatuki ja asumislisä ovat jotain 1000e

Mikä teitä estää vankilaan hankkiutumasta? Ei tarvitse kovin paljon tötöillä, kun vain jää kiinni ja jättää sakkonsa maksamatta.

En minä noita olosuhteita kadehdi ja tuskin kukaan muukaan. Vaan tuo on typerää resurssien käyttöä. Kun resursseja käytetään p erseilijöiden paapomiseen niin se on aina pois niiltä, jotka tekisivät asiat oikein.

Vierailija
26/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät kuule halua tehdä rikoksia, vaikka kärsisivät sen vuoksi huonommissa olosuhteissa. Siitä päästäänkin siihen, että miten on mahdollista, että Suomessa kaikkein äärimmäisin rangaistus vakavasta rikoksesta eli vankila on askel parempaan ja laadukkaampaan elämään? Sen pitäisi - huom - olla rangaistus!

Vierailija
27/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas kateellista porukkaa. Minä asuisin mielummin missä tahansa kellarikomerossa, jos minulla itselläni olisi avaimet sinne.

Ei minua oikeastaan nuo olot häiritse vaan kustannukset. On typerää olla ns. hyvä kansalainen, kiltti työtön nainen, kun tulee kiusatuksi ja tuollaiset kuluttavat ne rahat, millä voisin itse vaikka kasvattaa terveitä lapsia yhteiskuntaan. Miettikää montako lasta työtön nainen kasvattaisi kuudella tonnilla kuukaudessa. Mutta eeeeei, kun lapsilisä on 100e/kk ja sitten kun ei tueta sitä kasvatusvaihetta, niin lapsilla ei ole järkeviä virikkeitä, ajaudutaan rikoksiin ja sitten hintalappu onkin vähän kovempi.

Miksi pitää vähätellä naisten ja äitien työtä, pakottaa johonkin s eksiorjuuteen tai köyhäksi, ja sitten tuollaisia paskoja paapotaan.

Paapotaan? Koska näillä on ikkunat ja vessat? 

Vierailija
28/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neekerinsuukolla saa linnassa 1/4 osaa subutexin.

Mikäli otat "sen"suuhun saa 1/3 osa.

Takalistoon ek-vangin työntyessä saa puolet.

Vierailija
29/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinnehän voi jokainen neropatti sitten hankkiutua. Eiköhän noita keinoja ole. Kyllä se vapauden menetys on aivan riittävä rangaistus. Ei sitä tarvitse mitenkään tehostaa huonoilla olosuhteilla.

Ihme jengiä taas.

Vierailija
30/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, eikun rikoksia tekemään, palkinnoksi pääsee luksuslomalle. Matkapakettiin on mahdollista saada myös kaikennäköistä kivaa puuhaa, ja opiskella vaikka uuden ammatin.

No ei tuo kovin luksukselta näytä

Vierailija
31/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät kuule halua tehdä rikoksia, vaikka kärsisivät sen vuoksi huonommissa olosuhteissa. Siitä päästäänkin siihen, että miten on mahdollista, että Suomessa kaikkein äärimmäisin rangaistus vakavasta rikoksesta eli vankila on askel parempaan ja laadukkaampaan elämään? Sen pitäisi - huom - olla rangaistus!

Ja mitenkäs hyvin tuo rangaistuskeskeinen vankilajärjestelmä toimii esim. Yhdysvalloissa? 

Vierailija
32/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vangeilla on vankilassa paremmat olot kuin vanhuksilla hoivakodeissa?

Ihan samaa ajattelin. Anopin hoivakoti ei ole lähellekään tuota tasoa. 

Mikä palvelu hoivakodista puuttuu, mitä vankilassa on saatavilla? 

oman ovensa saa lukkoon, käytävillä ei haahuile kukaan omia aikojaan ja päädy pahoinpideltäväksi toisen asukkaan huoneeseen kuten parille naiselle on viime aikoina hoivakodissa käynyt ja se toinen nainenhan kuoli samoin kuin yksi  nainen jätettiin hoitajien toimesta saunaan jossa sai kuolettavat palovammat. Tuskin tarvitsee maata savet vaipoissa, ruokakin on varmasti parempaa ja kunnon lihaa, voita, kermaa jne.

On ihan selvä asia että nykyaikaisessa vankilassa on paremmassa hoidossa ja turvassa kuin jossain Attendon "tuhoamisleirissä", vanginvartijatkin ovat lungimpia tyyppejä kuin monet hoivakotien henkilökunnasta.

Vierailija
33/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asuisin edelleen mielummin vaikka teltassa kuin lukkojen takana. Vaan kukin tavallaan.

Oletko muuten koskaan käynyt vankilassa? Minä olen tehnyt töitä vankien kanssa aikoinaan vuosikymmenen, eikä olot juuri kadehdituta. Harvassa Suomen vankilassa olot ovat tuollaisia.

Vierailija
34/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaiset mustat tuonne lomalle. Miksi ei karkoitusta takaisin ruotsiin?

Vierailija
35/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paapotaan? Koska näi

Tekevätkö itse ruuat alusta lähtien vai tuleeko lämmin ruoka eteen? Joutuvatko miettimään, miten rahat riittää terveelliseen ravintoon?Pesevätkö pyykit, tekevätkö asunnon huoltotyöt vai tehdäänkö nämä puolesta? Joutuvatko odottamaan viikkoja lääkärin tai sairaanhoitajan tapaamista? Hoitavatko itse omat lääkeasiansa? 

Vierailija
36/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikkunaa ja seinät liikkuvat sisäänpäin hydraulisesti. Joka päivä tuomiota pienentää huonetta.

Vasta kun huone on puristunut kokoon 1mm levyiseksi, saa vanki vapautua.

TÄMÄ olisi unelma-vankilani jonne passittaisin viholliseni.

Vierailija
37/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vangeilla on vankilassa paremmat olot kuin vanhuksilla hoivakodeissa?

Ihan samaa ajattelin. Anopin hoivakoti ei ole lähellekään tuota tasoa. 

Mikä palvelu hoivakodista puuttuu, mitä vankilassa on saatavilla? 

oman ovensa saa lukkoon, käytävillä ei haahuile kukaan omia aikojaan ja päädy pahoinpideltäväksi toisen asukkaan huoneeseen kuten parille naiselle on viime aikoina hoivakodissa käynyt ja se toinen nainenhan kuoli samoin kuin yksi  nainen jätettiin hoitajien toimesta saunaan jossa sai kuolettavat palovammat. Tuskin tarvitsee maata savet vaipoissa, ruokakin on varmasti parempaa ja kunnon lihaa, voita, kermaa jne.

On ihan selvä asia että nykyaikaisessa vankilassa on paremmassa hoidossa ja turvassa kuin jos

Vangit eivät jää saunaan, koska osaavat mennä ja tulla sieltä ihan itse. Samoin vangit eivät makaa vaipoissa, koska käyvät ihan itse vessassa.

Vierailija
38/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, eikun rikoksia tekemään, palkinnoksi pääsee luksuslomalle. Matkapakettiin on mahdollista saada myös kaikennäköistä kivaa puuhaa, ja opiskella vaikka uuden ammatin.

No ei tuo kovin luksukselta näytä

Jos samat kodinkoneet, hyvin kaakeloitu kph kivat keittiönkaapit yms. löytyvät vuokra-asunnosta niin se maksaa aika paljon kuussa, sellaisesta yksiöstäkin saa Oulun alueellakin pulittaa +600 eur/kk paljon enemmän kuin köyhällä pientuloisella työläisellä on varaa maksaa, hyvää ei saa halvalla mutta rikollinen saa ilmaiseksi.

Vierailija
39/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kauaa tuossa kunnossa, kohta on seinät raaputettu ja sotkettu ja kaikki mahdollinen pantu päreiksi, ihan varmasti.

Vierailija
40/92 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä tuota elämäntapaa miksikään muuttaisi. Paapojia löytyy. Kaikki häärivät ympärillä ja  koettavat miettiä päänsä puhki, mitä hyväksesi nyt voitaisi tehdä ja miltä sinusta mahtaa milloinkin tuntua, mitä haluaisit elämälläsi tehdä ja miksi sinusta tuli tuollainen. Pari kyyneltä kun vaan tirauttaa sopivaan väliin. Ymmärtäjiä löytyy, saa huomiota eri viranomaisilta, on psykologia, pappia, kuntouttajaa, terapeuttia, toiminnanohjausta, päivätoimintaa jne. 

Kuin äidin hoivaa saisi, korkeintaan pientä torumista tulee eikä ikinä tarvitse kasvaa aikuiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän