Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Tapani kansa oli kotiutettu yksinään?

Vierailija
25.03.2025 |

Eikö yleensä kotona pidä olla joku alkuun kun pääsee sairaalasta?

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ajateltiin että on puhelin. Mutta ei se puhelin auta, jos ei ole apua tarjolla heti.

Hän oli kävellyt omin jaloin, Seppo veli kävi hakemassa sairaalasta ja oli seurana 1,5 t. Yöllä oli alkanut vatsaan koskea ja soitti lanssin. 

massiivinen verenvuoto epäili lääkäri, ehkä jopa infvarkti

Vierailija
102/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tapsalla siis poikaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljen ja naisystävän kertomukset ovat aivan erilaiset. Veli haki sairaalasta ja sanoo Tapsan olleen hyväntuulinen.

Naisystvävä väittää, että kotiutettiin kovissa kivuissa.

Tottakai oli iloinen kun kotiolot voittaa sairaalan 

toki voi olla kipuja ja ei nuo sulje pois toisiaan

Polvileikkaus, tekonivel, 3 pvää sairaalassa, tietenkin on kipua, lääkettä ja kävely, kylmäkallea, Tapanilla vatsanalueen leikkaus niin oisko vaativampi, ei sen puoleen mulle on tehty sektio ja ei tullut komplikaatioita, oli ikääkin yli 40 v. Vattaa siinäkin aukaistiin. alaosasta

Vierailija
104/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppinen hyväkuntoinen ystäväni kun kotiutettiin täsmälleen samasta leikkauksesta (sappirakko tulehtunut, nopea poisto), saattaja piti olla ja jäädä yön yli.

Vierailija
105/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka liitosta poika, kaksi tyttö ja poika Ninan kanssa? 

Vierailija
106/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se vaimo oli kun ei ollut aikaa olla leikkauspotilaan apuna? Mikä oli niin paljon tärkeämpää?

Meinaatko, että hän olisi siellä kotona tehnyt hätäleikkauksen ja pelastanut Tapsan? :D  Mieshän pystyi itse soittamaan ambulanssin, joten ei siinä mitään eroa ollut lopputuloksen kannalta oliko paikalla joku omainen vai ei. Ikävää tietysi, kun ilmeisesti kovasti toista sinne odotti seuraavana päivänä tulevaksi, surullista etteivät enää ehtineet tavata, mutta se on toinen juttu.

Vierailija
107/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljen ja naisystävän kertomukset ovat aivan erilaiset. Veli haki sairaalasta ja sanoo Tapsan olleen hyväntuulinen.

Tottakai oli iloinen kun kotiolot voittaa sairaalan 

toki voi olla kipuja ja ei nuo sulje pois toisiaan

Polvileikkaus, tekonivel, 3 pvää sairaalassa, tietenkin on kipua, lääkettä ja kävely, kylmäkallea, Tapanilla vatsanalueen leikkaus niin oisko vaativampi, ei sen puoleen mulle on tehty sektio ja ei tullut komplikaatioita, oli ikääkin yli 40 v. Vattaa siinäkin aukaistiin. alaosasta

Oon viihtynyt sairaaloissa, kolmesta kokemusta plus naistenklinikka. 

Vierailija
108/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se vaimo oli kun ei ollut aikaa olla leikkauspotilaan apuna? Mikä oli niin paljon tärkeämpää?

Eiköhän tuolle daamille ole tärkeintä vain hän itse. Nyt ulvoo suurta suruaan, vaikka ei edes puhelimeen vastannut kun potilas illalla koitti soittaa. 

Julkisuushakuinen naisystävä haluaa nyt paistatella, vaikka jätti tyttärensä isän yksin kuolemaan. Olevinaan niin murheen murtama, että voi voi sentään.

Niin, tytär Madeleine on yhteinen ja Tapsalla oma poika Johannes 50v ja tällä naisystävällä Edvart poika nuoruuden sulhasen kanssa. 

Eipä ollutkaan sen sulhasen. Sulhanen teki itse****an kun poika oli

kummallakin Ninan suku nimi

Vierailija
109/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuolle daamille ole tärkeintä vain hän itse. Nyt ulvoo suurta suruaan, vaikka ei edes puhelimeen vastannut kun potilas illalla koitti soittaa. 

Mitä, jos se istu paikalla eikä kuullut ja illalla mietti, että aamulla soittaa. Mistä sä tiedät toisten asiat? Kannattaa aukoa päätä kun läheinen on kuollut. 

Naisella vaan oli muita menoja eikä kerennyt potilaan puheluun vastaamaan. 

Mikähän oli niin paljon tärkeämpää, "muita menoja"? Puhelimeen kerkeää aina vastaamaan, jos vaan haluja on!

Itse keskeytän puhelun kun poikani soittaa

Vierailija
110/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

----

Uskon veljeä. Hän on asiallinen. Joku kirjoittikin, että rouva on nyt koko kansakunnan leski. Juttuja antaa joka suuntaan. 

Vierailija
111/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että hän olisi siellä kotona tehnyt hätäleikkauksen ja pelastanut Tapsan? :D  Mieshän pystyi itse soittamaan ambulanssin, joten ei siinä mitään eroa ollut lopputuloksen kannalta oliko paikalla joku omainen vai ei. Ikävää tietysi, kun ilmeisesti kovasti toista sinne odotti seuraavana päivänä tulevaksi, surullista etteivät enää ehtineet tavata, mutta se on toinen juttu.

henkistä tukea

Vierailija
112/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Aikuinen ihminen voidaan kotiuytaa yksin. Näin tehdään jatkuvasti. 

Olin viime vuonna sappileikkauksessa eikä mua päästetty yksin kotiin. Aikuinen olen.

Ilmeisesti riskialttiimpi , pääsin yksin kotiin, polvileikkaus, kepit handuun ja menoksi, taksilla piti mennä, mikä oli mennessä Porvoossa Hkiin 25 euroa. Halapaa lystiä. 

Sappi on sisäelin. Polvi on ihan eri asia.

ymmärrän, vaativampi olo sen jälkeen

Vierailija
113/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikko sairaalassa, siinä olisi ehtinyt käydä ja olla 

Vierailija
114/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Nina uskonut tietenkään että noin voi käydä ja olisi mennyt ti aamulla/aamupvllä. Silloin oli jo myöhäistä. 

Vierailija
115/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei kaikilla ole omaisia, joten kyllä kotiutetaan

Riippuu mitä hoidettu, ei laskettu yksin kotiin selkäleikkauksen eikä kaularanka leikkauksen jälkeen. 

Vierailija
116/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse oli lähtenyt sairaalasta ja silloin voinut hyvin, kun kaverinsa kävi hänet hakemassa.

Vierailija
117/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka voitu jättää sairaalaosastolle pariksi päiväksi? Ei siellä niin täyttä ole vaikka kuinka väitetään. Täälläkin osastot 1/3 täynnä eli vajaa käytöllä ja valitetaan vaan...

Vierailija
118/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiin ja hei hei. Leikataan vielä lisää sotesta ja kuka tahansa voi päästä kokemaan Karpon / Kansan kohtalon.

Vierailija
119/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan noinkaan aina mene jos kyseessä "raavas" mies.  Itse en olisi kyytiä iltamyöhällä soittanut vaikka helkkarinmoiset vatsakivut, olisin kestänyt aamuun.  Puoliso soitti kumminkin 112 ja oikeasti olikin viimeinen hetki.  Tuli teho-osasto reissu yöllä, taju lähti jo lanssissa.

Vierailija
120/185 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, poika Johannes 50, synt. v.1975