Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen sote-hulluuden uhri: Tapani Kansan leikkaushaava repesi kotona eikä sairaalassa pystytty enää auttamaan

Vierailija
25.03.2025 |

Kansa oli ollut sairaalassa vatsakipujen takia. Sairaalassa hänellä todettiin sappirakon tulehdus ja hänet leikattiin.

Kansa lähetettiin maanantaina sairaalasta kotiin, vaikka hän kärsi kovista kivuista, Enehjelm sanoo.

Kivut olivat niin kovat, ettei hän pystynyt kunnolla kävelemään.

Sanoivat, että leikkausarpi oli revennyt ja häntä yritettiin leikata uudelleen. Ilmeisesti haava oli revennyt jo edellisenä päivänä ennen kuin hänet lähetettiin kotiin, sillä kivut olivat niin kovat, Enehjelm sanoo.

Sairaalassa Kansaa ei voitu enää pelastaa, ja hän menehtyi uudessa leikkauksessa.

Myös HS:n tavoittama Kansan pitkäaikainen ystävä Arto Merisalo suree laulajan äkillistä kuolemaa.

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ne pitäisi hoitaa heti. Ja alunperin mennä nappiin koko homma. Henkilö oli vielä huonovointinen, se kertoo paljon.

Välillä on tuommoista.

Minulla repesi onneksi vain pieni leikkaushaava. Se repesi vasta tikkien poistamisen jälkeen.

Itse ihmettelin ääneen hoitajalle, että onko tuo parantunut, eikö se näytä jotenkin oudolta. Vastaukseksi sain, että se on parantunut hyvin, saat mennä saunaan. Haava repesi auki n. 10 minuuttia myöhemmin. En ehtinyt edes kotiin.

Menin sitten sairaalan päivystykseen ja sain kuulla, että haava ei ollut parantunut missään vaiheessa. Lisäksi siihen oli jäänyt tikkien palasia tikinpoiston jäljiltä. Korjauksen jälkeen se parani onneksi ihan normaalisti.

Hoitoalalla on monenlaista työntekijää. Ja hallitus haluaa vaihtaa pätevimmät (kalleimmat) hoitajat kielitaidottomiin hoitajiin, joiden opiskelutodistuksia meillä ei kukaan osaa edes lukea.

Vierailija
122/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovirheitä suomessa ei myönnetä koskaan vaikka vika on siellä,näin se vain menee..sellaista lakimiestä ei ole vielä nähty .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pääsi yksityisen kautta sappikivileikkaukseen. Yksityisellä asemalla leikattiin, saman päivänä pääsi kotiin ja illalla maisteli jo oikeita ruokia varovasti. Tämä jo edellisen hallituksen aikana

Moni tuttu on odottanut julkisen kautta kuukausikaupalla samaan leikkaukseen pääsyä ja vasta kiireellisenä viikon sairaalajakson jälkeen päässyt leikkaukseen. Oikeasti todella typerää pitkittää sappileikkaukseen pääsyä, koska se vie ihan turhan päiten yhteiskunnan resursseja. 

Ei voi ymmärtää, miksi näin huonosti tämän asian kanssa on toimittu jo ties kuinka monta vuotta. 

Vierailija
124/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIHÄN KUKAAN VOI KÄVELLÄ MINKÄÄN LEIKKAUKSEN JÄLKEEN OLETTEKO HULLUJA. 

Mene sanomaan tuo niihin sairaaloihin, joissa tehdään päiväkirurgisia leikkauksia. Tiesitkö, että sektion jälkeenkin potkitaan ylös saman tien, kun puudutus on loppunu.

Tämä. Minä oon ollut äkäinen potilas ja ensimmäisen päivän maannut sängyssä. Mulla on alhainen kipukynnys, enkä ole suostunut riepoteltavaksi. Olen onneksi myös ylipainoinen, niin aina saanut napapiikin estämään veritulppaa. Täällähän sitä ylösnousua ja liikkeelle lähtöä perustellaan.

Vierailija
125/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri pääsi yksityisen kautta sappikivileikkaukseen. Yksityisellä asemalla leikattiin, saman päivänä pääsi kotiin ja illalla maisteli jo oikeita ruokia varovasti. Tämä jo edellisen hallituksen aikana

Moni tuttu on odottanut julkisen kautta kuukausikaupalla samaan leikkaukseen pääsyä ja vasta kiireellisenä viikon sairaalajakson jälkeen päässyt leikkaukseen. Oikeasti todella typerää pitkittää sappileikkaukseen pääsyä, koska se vie ihan turhan päiten yhteiskunnan resursseja. 

Ei voi ymmärtää, miksi näin huonosti tämän asian kanssa on toimittu jo ties kuinka monta vuotta. 

Itse asiassa kaveri sai jo yksityisellä klinikalla parin tunnin päästä leikkauksesta syödä varovasti. Ilmeisesti kokeilivat tuleeko kipua ja onko leikkaus oikeasti onnistunut 

Vierailija
126/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sanomaan tuo niihin sairaaloihin, joissa tehdään päiväkirurgisia leikkauksia. Tiesitkö, että sektion jälkeenkin potkitaan ylös saman tien, kun puudutus on loppunu.

Tämä. Minä oon ollut äkäinen potilas ja ensimmäisen päivän maannut sängyssä. Mulla on alhainen kipukynnys, enkä ole suostunut riepoteltavaksi. Olen onneksi myös ylipainoinen, niin aina saanut napapiikin estämään veritulppaa. Täällähän sitä ylösnousua ja liikkeelle lähtöä perustellaan.

Minä taas oon ollut aina niin kiukkuinen potilas, että oon halunnut mahdollisimman nopeasti kotiin operaation tai synnytyksen jälkeen, mutta minä en ookaan ylipainoinen 

Vierailija
127/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitovirheitä suomessa ei myönnetä koskaan vaikka vika on siellä,näin se vain menee..sellaista lakimiestä ei ole vielä nähty .

Lääkärit ne diagnoosit tekee. Vaikuttaa jotenkin siltä että ollut muu vaiva lisäksi, mutta hoidettu antibiooteilla ja sappirakon tähystysleikkauksella.  

Vierailija
128/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappea ei aina pysty leikkaamaan tähystyksellä, pitää tehdä avoleikkaus jo on esim. Puhjennut.

Vierailija
129/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PETOSJYTKYHALLITUS Tappoi Tapani Kansan.

Vierailija
130/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappea ei aina pysty leikkaamaan tähystyksellä, pitää tehdä avoleikkaus jo on esim. Puhjennut.

Tähystysleikkaukkauksesta on kerrottu, mutta voihan siinä olla väärinkäsitys.

Vierailija
131/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyseessä ollut tähystysleikkaus,joten siinä ei repeäviä haavoja ole.

Mutta ns sappipeti maksassa,josta rakko irroitettu, saattaa jäädä huolimattomalta vuotamaan ja on taito-ja hoitovirhe!!!

Alamahakipu viitannee muuhun vaivaan,oletan vatsa-aortan repeämään ja siinä ollaan yleensä pahasti myöhässä! Potilas kuoli leikkauspöydälle eli massiiviseen vatsaontelon vuotoon!

Jos massiivinen vuoto sapen poistossa, on tekijä ollut taitamaton hutilus! Aorttavuoto jäänyt tutkimatta ja siksi lopputulos fataali!!

Vierailija
132/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilöllä on sappikivet, ei niitä huvikseen leikata,  ellei ne vaivaa, koska leikkaus ja nukutus on riski. Sappikohtas voi kestää minuutista tuntiin ja usein maksa-arvot nousevat. Ja ne ovat yleisiä, erityisesti vanhemmilla. 

Itseltäni sappirakko poistettu ja kun iltapv leikattiin, niin illalla jo söin ja seuraavana aamuna kotiin. Ja epäilen haavan repeytyneen, kun sappileikkaus tehdään tähystämällä ja ainakin oma haava vatsassa oli n. 1-2 cm siisti veretön haava, johon ei tarvittu edes sidettä, vaan kevyt haavateippi. Ehkä se olisi saattanut repeytyä, jos jotakin raskasta painoa olisi nostanut, ei muuten. Sappileikkaukset ovat rutiini leikkauksia. 

Vierailija
133/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla lääkäri osatakseen lukea.

https://www.duodecimlehti.fi/duo97910

Tämähän on mielenkiintoista. Asiasta ei ole juurikaan edes tutkimuksia. Herää kysymys, onko kyseessä pelkkä säästötoimi.

"Päiväkirurgian jälkeinen immobilisaatio

Tietoa päiväkirurgisten potilaiden jalkeilla olon määrästä leikkauksenjälkeisinä päivinä on kovin vähän. Hoppenerin ym. (2005, 2006) aineistossa yli puolet potilaista, joille tehtiin polven tähystys, lepäsi vähintään 4 - 8 tuntia kahtena ensimmäisenä leikkauksen jälkeisenä päivänä. Sen jälkeen levossa olon määrä väheni asteittain. Pieni osa (5 %) oli pitempään levossa, vielä viikon kuluttua toimenpiteen jälkeen.

Toisaalta potilaat, joille ilmaantui SLT, eivät olleet levossa enempää kuin potilaat, joille sitä ei kehittynyt."

Vierailija
134/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterin ja Riikan poskilla krokotiilin kyyneleet?

Vierailija
135/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on huippu. Sappikivileikkauksen haava Repesi.

Ihanko oikeasti? Haava kun on vain muutaman millin. Itsellä sappikivet leikattu, vajaa vuorokausi sairaalassa ja pari päivää sairaslomaa. Olin jaloillani koko ajan.

Ihan sama kun kirjoitettaisiin, otettiin verikoe, sormi repesi. 

Vierailija
136/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nuo sappipotilaat oireilevat kuukausikaupalla ja niitä hoidetaan ruokaohjein 

Sappi ehtii repeämään tulehdukseen ja kiviin, jotka eivät siis itsestään liotu minnekään ja sitten mennään kalleimman kautta, kun oltaisiin voitu säästää rahaa ja leikata päiväkirurgiassa tähystyksellä potilas jo ensimmäisten oireiden ilmaannuttua 

Sappikivivaivat ovat niin kivuliaita, ettei sellaiset varmasti ole jääneet keltään huomaamatta. Miksi julkisella ne sitten on jo vuosia päästetty noin pahaan tilaan, syytä ei varmasti tiedä kuin julkisen lääkärit itse. Joku priorisointihan siinä on kyseessä. Typerää, mutta totta 

Vierailija
137/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ne diagnoosit tekee. Vaikuttaa jotenkin siltä että ollut muu vaiva lisäksi, mutta hoidettu antibiooteilla ja sappirakon tähystysleikkauksella.  

Tätä mietin kans, kun kivut alunperinkin alavatsalla?

Vierailija
138/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasurien palstapsykopaatti vierittää tämänkin oman porukkansa luoman ongelman nykyhallituksen niskaan vaikka soten loi tunneusti edellinen hallitus ja oli vielä hyvin ylpeä luomuksestaan.

Huomatkaa miten sairaita ajatuksia vasureilla on. Minkään ei tarvitse maassa toimia kun kaiken voi vasurin mielestä valehdella miten päin tahansa ongelmien tapahtuessa.

Vierailija
139/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen hallituksen tekosia se sote on. Tämä hallitus ei ole siihen syypää.

Vierailija
140/178 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ja pitää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi