Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleisin syy miksi mies ryhtyy salasuhteeseen ja miksi nainen siihen ryhtyy?

Vierailija
25.03.2025 |

?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten olen pelkästään halunnut vaihtelua sekä nähdä ja tietää millainen hän oikeasti on. Useimmiten salanainen on halunnut suhteen minun kanssani (on halunnut että jätän oman kumppanini).

Tämä kertoo pettäjistä ihan kaiken. Ei ne oikeasti arvosta ketään tai välitä kenestäkään. Sivupanot on pelkkiä arvottomia leluja, joita käytetään hyväksi ja joiden rakkaushaaveille naureskellaan. Oma kumppani on kusetettava höynä, jota arvostetaan vielä vähemmän kuin hoitoja, se ei ansaitse edes rehellisyyttä. Oksettavia ihmisiä. Toivottavasti ihmiset oppisisivat joskus näkemään näiden läpi ja kunnioittamaan itseään sen verran, etteivät tuhlaa kiintymystä ihmisiin jotka eivät kykene välittämään kuin itsestään.

Vierailija
42/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet pettäjistä ovat narsisteja, kylmiä ihmisiä, joille toisten kärsimys ei merkitse mitään, vain heillä itsellään on merkitystä. Ovat itsekeskeisiä hirviöitä. 

Mistä tiedät?

Olen eri, mutta ihan vaikka lukemalla tämän ketjun koottuja selityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Statusmiehet haluavat jännitystä elämään ja seikkailla ja nuoren kauniin naisen valloitus on heille sulka hattun ja pönkittää egoa.

Naiset taas haluavat kaikki tällaisen statusmiehen, mutta kun ne on kaikki varattu ja osa yrittää saada sen varatun itselleen, joskus se onnistuu, joskus ei.

Juuri tuota yritin selittää viestissä #17, mutta ilmaisit sen selkeämmin.

Vierailija
44/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Statusmiehet haluavat jännitystä elämään ja seikkailla ja nuoren kauniin naisen valloitus on heille sulka hattun ja pönkittää egoa.

Naiset taas haluavat kaikki tällaisen statusmiehen, mutta kun ne on kaikki varattu ja osa yrittää saada sen varatun itselleen, joskus se onnistuu, joskus ei.

Ja höpöhöpö, mitään statusmiestä ole iso osa pettäjämiehistä nähnytkään.

Vierailija
45/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet pettäjistä ovat narsisteja, kylmiä ihmisiä, joille toisten kärsimys ei merkitse mitään, vain heillä itsellään on merkitystä. Ovat itsekeskeisiä hirviöitä. 

Mistä tiedät?

Niin, ja sen petetyn kandee uhriutua eikä miettiä, mikä meni PARIsuhteessa vikaan.

Vierailija
46/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on itsekkyyttä. Halutaan jotain niin paljon, ettei välitetä muista ihmisistä ympärillä. Pettäminen oikeutetaan itselle jollain syyllä esim. puoliso pihtaa, puoliso ei arvosta minua, jne. Teko, joka tiedetään pahaksi käännetään puolison syyksi. Sillä perustellaan, että on oikeus antaa mennä ja ottaa kostoksi vähän takaisin itselleen.

Vierailija
47/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on itsekkyyttä. Halutaan jotain niin paljon, ettei välitetä muista ihmisistä ympärillä. Pettäminen oikeutetaan itselle jollain syyllä esim. puoliso pihtaa, puoliso ei arvosta minua, jne. Teko, joka tiedetään pahaksi käännetään puolison syyksi. Sillä perustellaan, että on oikeus antaa mennä ja ottaa kostoksi vähän takaisin itselleen.

Pettäminen on _narsismia_.

Vierailija
48/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panetus

Mutta jos kumppani jo on?

Kumppani pihtaa.

Miksi ei sitten eroa ensin?

se on varmaan jännittävää kun on kiellettyä ja se on salaista

Niin tai toinen ei halua erota. Salaiselta ystävältä saa mukavaa yhdessäoloa, hellyyttä, seksiä jotka on kumppanin kanssa kadonneet. Suhteesta on tullut viileä mutta toinen ei halua lähteä, on helppoa elämää varmaan.

Vierailija
49/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joka "saa" helposti kaunottaria hetekalleen leikkimän ja peuhaamaan, omaa erittäin väkevän/vahvan statuksen soidintantereilla. Mutta ei välttämättä omaa yhtäkään yhteiskunnallisista merkittävistä statuksista (rahaa, valtaa, tai muuta suuresti arvostettua taitoa paitsi tuo donjuanismi).

Vierailija
50/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan näin varttuneempana noin monimutkaista ole. Ei ole enää perhettä, ei lapsia, ei onnellista elämää. Vain elämää josta puuttuu jotain. Sitä jotain ei saa omalta puolisolta niin sitten se löytyy jostain muualta, sattumalta tai vanhan tutun luota. Joku toinen haluaa samaa ja tiet aina välillä kohtaa. Näinhän ei kävisi jos suhde olisi kunnossa.

Vierailija
51/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minulle ollut pelkkää seksiä. Raivoavan ja vahvasti mielialavaihteluita saavan vaimon lisäksi tarvitsin elämääni "järjissään" olevan naisen. Hänellä myös tiukkaa tilannetta kotona, kun silloinen miehensä oli väkivaltainen.

Seksiä harrastettiin, kumpikin sai tuntea olevansa haluttu, mitä kodeissaan ei saanut.

Mutta myös juteltiin toistemme kanssa, käytiin pikku reissuilla, oltiin tukena puolin ja toisin.

Jälkeenpäin ajateltuna tervepäisin parisuhde missä olen ollut.

M46

En ihmettele että teidän molempien kumppanit voivat pahoin ja oireilivat. Aistivat olevansa suhteessa epäluotettavan ihmisen kanssa. 

Vierailija
52/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka "saa" helposti kaunottaria hetekalleen leikkimän ja peuhaamaan, omaa erittäin väkevän/vahvan statuksen soidintantereilla. Mutta ei välttämättä omaa yhtäkään yhteiskunnallisista merkittävistä statuksista (rahaa, valtaa, tai muuta suuresti arvostettua taitoa paitsi tuo donjuanismi).

Ööh. Ei läheskään kaikki pettäjät saa lukuisia pettämiskumppaneita mitenkään helposti, tai välttämättä ollenkaan, eikä kaikki tai ehkä edes useimmat kakkosnaiset ole mitään kaunottaria. Ihan samoja taikinanaamoja ne yleensä on kuin ne vaimotkin.

Vierailija
53/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Niin, ja sen petetyn kandee uhriutua eikä miettiä, mikä meni PARIsuhteessa vikaan.

Ei minua ole petetty, mutta mitä näitä kuvioita sivusta olen katsonut, niin kyllä se pettäminen on ihan vaan pettäjän oma valinta. Ei ne suhteet usein erityisen hyvinvoivia ole, mutta ei se ole mikään selitys pettämiselle. Useimmat parisuhteet ei ole täydellisiä ja monet ei ole edes hyviä. Ihan yhdessä se valinta on kuitenkin aina tehty, että ollaan mieluummin tässä surkeassa suhteessa kuin etsitään jotain parempaa. Aina on mahdollisuus muuttaa mieltä ja lähteä. Mutta selän takana meneminen, se että lähdetään itse salassa etsimään sitä uutta ja parempaa antamatta kumppanille rehdisti samaa mahdollisuutta on pelkkää itsekkyyttä.

Vierailija
54/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan näin varttuneempana noin monimutkaista ole. Ei ole enää perhettä, ei lapsia, ei onnellista elämää. Vain elämää josta puuttuu jotain. Sitä jotain ei saa omalta puolisolta niin sitten se löytyy jostain muualta, sattumalta tai vanhan tutun luota. Joku toinen haluaa samaa ja tiet aina välillä kohtaa. Näinhän ei kävisi jos suhde olisi kunnossa.

Harvemmin se toinen osapuoli haluaa samaa eli olla sinulle pelkkä patja. Yleensä ne salasuhteet menee niin, että yksi etsii rakkautta ja toinen pelkkää reikää.

Vierailija
55/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Ei minua ole petetty, mutta mitä näitä kuvioita sivusta olen katsonut, niin kyllä se pettäminen on ihan vaan pettäjän oma valinta. Ei ne suhteet usein erityisen hyvinvoivia ole, mutta ei se ole mikään selitys pettämiselle. Useimmat parisuhteet ei ole täydellisiä ja monet ei ole edes hyviä. Ihan yhdessä se valinta on

Itse en etsinyt salassa uutta. Sattumalta tapasin. Sain huomiota. Vasta jälkeenpäin ymmärsin, miten huonovointinen olin suhteessamme ollut. Oli järkytys huomata, miten huonoa elämää olin elänyt tajuamatta sitä itsekään. En yritä puolustella pettämistä, mutta en tehnyt sitä narskuuttani vaan inhimillisyyttäni. Olin pahoillani, mutta en enää. 

Vierailija
56/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto, hauras minäkuva, oikeutuksen tunnelukko.

Kukaan mies ei ikinä käyttäisi sanahirviötä "oikeutuksen tunnelukko".

Eli siinä mielessä tämä ei ole vastaus aloittajan kysymykseen.

Vierailija
57/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoikin jo aikaisemmin että miehillä seksi ja naisille monella tavoin epätyydyttävä ihmissuhde. Todella harva nainen haluaa pelkkää seksiä varsinkin jos nykyinen suhde on hyvä, yleensä taustalla voi olla paljon syvempi inhimillinen tarve. Miehet taasen usein haluavat vain vaihtelua seksiin.

Vierailija
58/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pettämiseen johti se, että ihastuin työkaveriin.

Miten halitset työsi, kun et ole edes itsesi puikoissa?

Ja erityisesti, miten tämä työkaveri (nainen) hallitsee työnsä, kun on tällä tavoin puikotettavissa?

Vierailija
59/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet: seksi. Naiset: huono suhde.

Jos naisen parisuhteessa ei ole vuosiin ollut seksiä ja suhde muuten on hyvä, kyllä se pelkkä seksi houkuttelee naisiakin tilanteessa, jossa vetovoima on suuri ja mahdollisuus seksiin helppo. Erityisesti, jos kyseessä varattu mies ja kyseessä vain seksisuhde, tilanne on kaikin puolin helppo ja draamaton.

En ole pettänyt kuin ajatuksissani, kuten huomaa.

Vierailija
60/61 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain huomiota ja inhimillisempää kohtelua muualta. Puolisolle olin itsestäänselvyys ja pilde jaloilla. 

Miksi menit sellaisen kanssa yhteen?

Niin ja lisäksi: Oma käytöksesi ja habituksesi EI tietenkään ole vaikuttanut tilanteeseen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän