Huvila & huussi kausi 16 2025
Jakso 2. Siellä kaverit purkavat läpimätää puuvajaa hiiren paskomien villojen kera ilman minkäänlaista hegityssuojainta. Hyvin on mietitty työturvallisuus.
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (900)
Vierailija kirjoitti:
Laura on ihana.
Todella mukavan oloinen, ammattitaitoinen ja osaava nuori nainen. Ihailen tällaista osaajaa ja varmaa työskentelyä.
Vierailija kirjoitti:
Laura on ihana.
Hiukset 😍😍😍
Pumptruck-rata lapsille olisi pitänyt tehdä, jos on kerran pakko maansiirtotöitä teettää. Siinä voi liukua tai harjoitella aikuinenkin pyöräily- tai lautailutaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli lasten leikkialue kuin joku lähiön leikkikenttä. Missä leikkimökki yms. Täysin epäonnistunut suunnittelu. Ei edes sateensuojaan tai jotain varjopaikkaa. Vaihtakaa ensi kaudelle suunnittelija.
Mä petyin, ei ollut leikkimökkiä! Eikä pallonpotkimisseinää!
Sinne ois voinut tehdä myös juoksuradan...lapset rakastaa juosta ympyrää jos vaan on paikka!
Vierailija kirjoitti:
Osun varmasti oikeaan, kun sanon, että tällä kertaa osui monella kateuden nuoli syvälle sydämeen, koska joku pystyi teettämään lastenlapsille omalle pihalleen lapsille hyvän ja turvallisen leikkipaikan. Eikä aikuisiakaan oltu unohdettu.
Todella ikävä piirre tässä on, että suunnittelijaa haukutaan monin ja hyvin ilkein ja jopa irstain sanakääntein. Onko tällainen asiallista? Miksi katsotte ohjelmaa, jos se saa mielenne sekoamaan näin pahoin. Itse todella tykkään tästä ohjelmasta, ja Kotoisasta myös, ja Remppa vai Muutto.
No et osu. Jälkimmäisestä kappaleesta olen täysin samaa mieltä, mutta eka ihan puppua.
Olisin itse ihan todella pettynyt, jos pihani olisi yllärinä kuorrutettu muovisella tekonurmella ja vedetty viereen tuollainen kivituhkaerämää. Putoamisvaara-alueet olisi voinut toteuttaa myös turvahiekalla. Se lavatarha oli ihan hirveä! Jäin miettimään, että puhutaankohan näiden omistajien kanssa käytettävistä materiaaleista tarkemmin?
Joku muukin sanoi, ettei tuo kokonaisuus istunut maalaismaisemaan ja olen samaa mieltä. Kauniita asioita olivat luonnonniitty istuskelupaikan takana ja ne päivänkakkarat riukuaidan edessä, mutta ne eivät tainneet ollakaan suunnittelijan kynästä. Se rinneliukumäki ja pergola oli kivat, mutta kokonaisuus tosiaan aivan liian julkisen leikkipaikan näköinen. Sen olisi voinut toteuttaa visuaalisesti kotoisammin.
Joku sanoi, että eivät saaneet toivomaansa varjostusta, mutta kyllähän sinne istutettiin puita. Niiden varjostavaa vaikutusta joutuu tietenkin vielä odottamaan. Pergolaan voisi istuttaa esim. nopeasti kasvavat villiviinit tuomaan varjoa, mulle ei kyllä jäänyt mieleen, että oliko pergola kiveyksen päällä? Ainakin maasta joutuisi kaivamaan pois suodatinkankaan, että juuret pääsisi maayhteyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas kun Anni taas kättelee ensimmäisenä ennen suunnittelijaa mökin omistajat 🙄 mikä juttu tää on? Samoin ohjelman introssa mainitaan ENDIMMÄISENÄ Anni!
Jokin tässä kuviossa mättää 😡Koska ANNI on ohjelman host eli emäntä, hän esittelee vieraat, työntekijät ja kohteen. Hyvin yksinkertaista. Niinhän se muissakin ohjelmissa on.
Tässä formaatissa vaan on katsojat tottuneet, että suunnittelijat tekee kaiken duunin. Luulen, että on Anni on otettu syystä helpottamaan kiirettä monessa muussakin tilanteessa.
Mutta remontoidun luovutuksessa pitäisi olla suunnittelija ja RAKENTAJA, ei Anni
Vierailija kirjoitti:
Oho, Anni ei oo huomannut poistattaa näitä kritiikkejä, kaikista muista ketjuista ne ovat hävinneet yllättäen.
Tuskin ne on Annin poistamia. Luultavasti hänellä on muutakin elämää, kuin seurata vauvalla mitä hänestä sanotaan.
Tulee mieleen näistä Anni viesteistä koulukiusaajat, jotka aina ottaa kiusattavakseen jonkun ja sitä sitten porukalla lyödään. Vähempikin haukkuminen riitää. (tulee ihan kouluajat mieleen, kun olin koulukiusattu, siksi ehkä sympatiat haukutulle)
Minä en tykännyt Annista silloin, kun hän oli aamulypsyssä. Piti jättää koko ohjelma kuuntelematta, kun ei jaksanut sitä hirnumista/nauranista niille miesten pyperille jutuille,mutta nyt, kun Anni on mukana tässä ohjelmassa hän onkin ihan mukava. Pirteä ja jotenkin sympaattinen.
Minua ei kyllä muutenkään juuri ihmiset ärsytä, ei Pimiät eikä muutkaan, joita täällä kovasti haukutaan.
On ihan kiva katsoa ohjelmia, kun ei Tarvii koko ajan olla suoni pulleana, kun kaikki ärsyttää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osun varmasti oikeaan, kun sanon, että tällä kertaa osui monella kateuden nuoli syvälle sydämeen, koska joku pystyi teettämään lastenlapsille omalle pihalleen lapsille hyvän ja turvallisen leikkipaikan. Eikä aikuisiakaan oltu unohdettu.
Todella ikävä piirre tässä on, että suunnittelijaa haukutaan monin ja hyvin ilkein ja jopa irstain sanakääntein. Onko tällainen asiallista? Miksi katsotte ohjelmaa, jos se saa mielenne sekoamaan näin pahoin. Itse todella tykkään tästä ohjelmasta, ja Kotoisasta myös, ja Remppa vai Muutto.
No et osu. Jälkimmäisestä kappaleesta olen täysin samaa mieltä, mutta eka ihan puppua.
Olisin itse ihan todella pettynyt, jos pihani olisi yllärinä kuorrutettu muovisella tekonurmella ja vedetty viereen tuollainen kivituhkaerämää. Putoamisvaara-alueet olisi voinut toteuttaa myös turvahiekalla. Se lavatarha oli ihan hirv
Ne halusi HELPPOHOITOISEN ja jos sinne olisi laitettu oikeasta nurmikkoa olisi se ollut kaikkea muuta+ ipanat sotkeneet vaatteensa ruohovihreään.
Ja jos ei ole nurmea, on sitten soraa tai hiekkaa koko kenttä. Turvahiekka on sotkuista, jos on kosteaa ja levinnyt joka paikkaa. Se lavatarha on unelma, jos on viherpeukalo.
Sitä pihaahan ei tehty sulle ja sun tarpeisiin, vaan näille ihmisille ja ne oli tyytyväisiä.
Kyllähän se leikkipaikka vielä muutaman vuoden on karu, ennen kuin puut ja muut kasvit kasvaa, mutta nuo materiaalit on helppohoitoisia eivätkä sotke lapsia kosteinakaan.
Ja vaikka se ei ilmakuvasta sopisikaan maisemaan, niin mitä väliä? Pitäisikö lasten maalla leikkiä siellä päivänkakkarapellossa saamassa punkkeja ja ampiaisenpistoja?
Ja ymmärrättekö, miten työläitä sellaiset on ylläpitää??? Eihän se päivnkakkarapelto (jota joku kehui)kestäsi leikkeissä ollenkaan. Kukkien varret on saman tien poikki ja lapset sotkee itsenä kasveista joita irtoaa siitepölyä ja heteitä.
Ja siellä kasvien seassa on ties minkälaista ötökkää ja käärmettä.
Jos lapset viihtyy normaalissakin leikkipaikassa niin miksei sitten ei tuolla?
Vierailija kirjoitti:
Maru vaikutti hyvältä tähän ohjelmaan. Anni ja Laura voisi jäädä ensi kaudella pois?
Eikös Maru tee enemmän sisäremppaa ja pihojakin pitää jonkun tehdä. Minusta Laura on siinä hyvä. Anni ei haittaa, vaikka mukana onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa Kaijalle hulppeat kesäkoti. Mökistä ei enää voida puhua. Ja tarkeneehan tuolla talvellakin. Portaiden vuoksi hän pystyy käymään siellä vielä vuosikymmeniä. Myös rannassa siis. Ei tarvitse liukastella mitään kinttupolkua enää.
Kaija on 62 v., joten tulee olemaan myöhemmin rankkaa rannasta ylös nousu.
Rantaan olisi pitänyt istuttaa puita, harsuuntuneet männyt eivät kauan elä, kaatuvat myrskyssä.
Kaijahan halusi, että rantannäkymä pysyy juuri sellaisena, kuin se oli. Ja oletko kuullut, että männyt siementää ihan itse, eli uusia taimia nousee jatkuvasti maasta. Metsä kyllä uudistaa itsensä ihan ilman , että ihminen sinne taimia istuttaa. Sitä paitsi mänty elää 300-500 vuotta :D Nuohan oli vielä rungoista päätellen aika nuoria näntyjä.
Porrasjumppa on meille kaikille hyvästä ja lisää lihaskuntoa, ja Kaijahan sanoi,portaat nyt ja hissi sitten myöhemmin:D Tämä on tietenkin vitsillä sanottu ja itsehän Kaija on mökkinsä valinnut ja senkin, että se on rinnetontti.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävä tuo lasikuutio Kaijan terassilla. Linnut lentää sitä päin. Ja voi sitä pesemisen määrää. Kaijako sen sitten kuuraa? Katto-osa lienee mahdoton pestä yläpuolelta. Sitä paitsi se on auringonpaisteella järkyttävän kuuma. Ja kylmemmällä ilmalla kuluu sitten sähköä infrapunalämmittimiin.
Grilli ruostuu parissa vuodessa käyttökelvottomaksi, kun on tuossa sään armoilla. Ja huonolla ilmalla sitä ei voi (tai voi, mutta kuka viitsii) käyttää.
Muuten tykkäsin pihasta, mutta purkaisi oitis pois sen lasikuution.
Suurin osa ihmisistä tykkää noista "lasikuutioista", muuten ei jokaista parvekettä nykyään lasitettaisi. Ja yleensä niistä saa niitä laseja avattua/ovat liukuovia.
Lasihuone lisää kummasti Suomen oloissa "ulkonaolo"aikaa.
Jos olis varaa niin lasittaisin heti oman takaterassin. Mikäpä se ihanampaa, kuin kevätaamuna mennä juomaan aamukahvit lämpimälle terassille, vaikka ulkona muuten olisi vielä viileää.
Ja viilenevinä syksyiltoina nauttia porealtaan sylelystä lämpimässä, kun ulkona sataa vettä ja tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että puista lavettia on tontti täynnä. Miks ollaan maalla eli huvilalla jos täytyy tanssilattialla peittää tontti. Onkos kellään ollut sitä huussia?
Huussi on tehty monellekin, ja jos ihmiset toivoo sitä "tanssilavaa" niin kurja niille olisi sitten tehdä luonnonmukainen piha juurineen ja kivineen.
Jos ihminen haluaa, että piha on luonnontilassa niin ei hän sinne mitään Huvilaa ja huussia pyydä tekemään piharemonttia.
Hänelle riittää se luonnonmukainen piha. Nämä ihmiset jotka tulee tähän ohjelmaan mukaan haluavat pihaansa muutoksen. Eli risut ja kannot pois, kunnolliset polut ja valaistuksen, että syksyllä ja talvellakin voi mökkeillä jne.
Eihän niitä ihmisten pihoja väkisintulla tekemää. Aina ne itse on muutoksen halunneet.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta pyysi varjostavia kasveja, koska paikka on helteinen. En huomannut ainuttakaan varjostavaa kasvia, oliko niitä muka?? Lapsille oli mukavia vempeleitä, mutta kovin karut reunukset, kun ei ollut mitään varjostavia kasveja.
Tulihan sinne puita, mutta ei niitä voi täysikasvuisina istuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies tarvitsi kasvihuoneen, koska hän oli talvesta asti esikasvattanut taimia, jotka siirtäisi kasvihuoneeseen. Kuitenkin kasvihuoneeseen oli tuotu valmiita taimia/kasveja. 🤔
Eli jos tarvisin varaston polkupyörälleni, mitä järkeä olisi siinä että minulle rakennettaisiin varasto, johon laitettaisiin valmiiksi polkupyörä. Mihin sen omani sitten laittaisin? 🤔
TV vähän isommalleen, että kuulet mitä siellä sanotaan. Laura nimen omaan mainitsi, että kasvihuoneessa on vielä runsaasti tilaa uusille kasveille. Ja lavoistakin yksi oli jätetty tyhjäksi, että sinne voi kylvää mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mietinkin katsoessani, että miten se leikkikenttä on niin aneemisen näköinen, mutta nyt kun luin kommenttejanne tajusin, että siinähän ei tottavie ollut juuri mitään kasveja, ei ainakaan varjostavia.
Siinä liukumäkirinteessä oli jotain pieniä tussuja kasvamassa, mutta ei voinut kuin nauraa, kun se pikkuinen, joka laski mäkeä, lähti nousemaan siitä hakkeiden päältä kasvien seasta sinne ylös. Tarkoitus oli kai nousta sieltä takapuolelta. Mietin, että ei taida kauaa nuo hakekatteet olla paikoillaan ja pikkukasvitkin voi saada osumaa.
Miten täällä ei ihmiset ymmärrä, että varjostavankin kasvin pitää kasvaa ja harvoin tonteille tuodaan valmiiksi niin isoja puita, että ne varjostavat heti.
Ison puun kasvattaminen kestää vuosia/vuosikymmeniä ja sen hinta on korkea+ sen tuominen ja istuttaminen maksaa maltaita. On halvempaa ja kätevämpää ostaa taimi 3-45vuoden ikäisenä ja odottaa jokunen vuosi, että se kasvaa.
Muutenkin hyvin harva kasvi on taimena kovin suuri ja niiden juurtuminen ja kasvaminen kestää eikä ne heti näytä runsailta.
Joskus tuli ohjelmaa siitä, miltä ne aikasemmin tehdyt pihat näyttivät nyt ja kyllähän ne oli muuttuneet (jotkut ihan viidakoiksi) kun kasvit oli kasvaneet.
Ei mikään piha/puutarha näytä juuri valmistuneelta sellaiselta, milta se näyttää muutamien vuosien kuluttua. Ei vasta perustettu piha ole saman näköinen, kuin 10 vuotta sitten tehty.
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa viheralueiden suunnittelijalla on jos hän ei mitään vihreää pihaan laita, vaan tuotattaa paikalle liukumäen ym.? Mä en maksaisi siitä että joku suunnittelee, mihin laitetaan liukumäki ja mihin hiekkalaatikko.
Tosin, on hän kyllä joissain kohteissa onnistunutkin. 👍🏼
Ei Laura ole mikään "viheralueiden suunnittelija" vaan pihasuunnittelija. Pihoja on monenaisia. Kaikki ei ole vihreitä, voi olla vaikka kivipiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikka on varmasti kesällä paahteinen. Silloin kun tuulee kylmästi, ei ole mitään suojaa. :(
Oletko kuullut vaatetuksesta? Ja aina voi myös mennä sisälle/muualle, jos on kylmä/kuuma. Ei kenenkään ole pakko siinä pihalla seistä ympäri vuoden vaikka se uusittiin.
Pyydettiin varjostavia kasveja, ei saatu. Kaija pyysi kesäkeittiön, sai grillin taivasalla. Täysin ammattitaidoton suunnittelija.
Kertokaan nyt hyvät palstalaiset,(kun olette niin tietäviä ja hyviä tekemään) että mikä kasvi se varjostaa heti, kun se istutetaan????
Pitäiskö tontille todellakin tuoda jostakin täysikasvuisia puita???
Noin 10 mertinen puu voi maksaa 250e ja sen kuljettaminen ja istutus vaatii järeää kalustoa. Ja sekin maksaa aika paljon.
Numeromääreet peräkkäin otsikossa on huonoa kirjoitustyyliä.