Uhkaa lähteä kesken riidan, hyväksyttävää?
Onko uhkaaminen lähteä kesken riidan hyväksyttävää?
Olen muutaman kerran kysynyt mieheltä riidassa haluaako hän olla yhdessä. Tästä loukkaantuneena mies uhkaa nykyään lähteä kesken riidan ulos. Sillä tavalla että se tuntuu siinä tilanteessa todella uhkaavalta ja lopulliselta.
Exäni teki tätä myös ja uhkasi jopa heittää minut ulos, koska asunto ei ollut minun nimissä.
Mikä saa ihmisen käyttäytymään näin? Pelko?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta jo tietää että keskusteluun änkeää suomalainen mies joka alkaa uhkailla naisia väkivallalla. Joka kerta kun palstalla on tämän tyyppinen keskustelu. Aina.
Sellaisia ovat suomalaiset miehet.
niin mutta se riita tilanne pitää ohittaa kato sillain et alkaa parkumaan tai kitistä tai sitten hermostuu ettei tarvi riidellä ollenkaan. se on se OHITTAMIS JUTTU
Kuinka tyhmä pitää olla, jos ei kysymättä tajua haluaako toinen olla yhdessä vai? Eihän se ole siellä sinun kanssasi riitelemässä, jos se ei halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä kumpi vaan saa lähteä kesken riidan ovet paukkuen ulos.
Mulle on tuo tehty joskus. Sitten kun äijä palaa niin en todellakaan ole tyhjästä leppynyt vaan todella vihainen että näin yrittää ratkoa ongelmia. Eli riita ja keskustelu jatkuu kunnes asiat on selvinä. Kauan se otti mutta nykyään osaa riidellä ja keskustella. Hänen lähtökohtana on niin kylmät kotiolot että ymmärtäähän sen.
Täytyy olla epätoivoinen mies kun tuollaisen riidankylväjän kanssa haluaa elää.
Anteeksi mutta missä kohtaa sanoin että olen riidankylväjä? En ole siis ap. Kommentoin vain ketjuun ylipäätään. Kyllä aikuisille tulee erimielisyyttä väkisinkin välillä. Suomimies on usein mykkä jörö joka ei hallitse keskustelua, saati riitelyä. Inistään vaan ettei halua riidellä. No kuka haluaa, haloo?
Sitten mutistaan kavereiden kanssa kun akka määrää eikä omaa suuta saa auki koska ei halua riidellä. Argh.
Onhan meissä naisissakin vikaa, ei sillä. Ollaan tällaista jörökansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä kumpi vaan saa lähteä kesken riidan ovet paukkuen ulos.
Mulle on tuo tehty joskus. Sitten kun äijä palaa niin en todellakaan ole tyhjästä leppynyt vaan todella vihainen että näin yrittää ratkoa ongelmia. Eli riita ja keskustelu jatkuu kunnes asiat on selvinä. Kauan se otti mutta nykyään osaa riidellä ja keskustella. Hänen lähtökohtana on niin kylmät kotiolot että ymmärtäähän sen.
Anteeksi mutta missä kohtaa sanoin että olen riidankylväjä? En ole siis ap. Kommentoin vain ketjuun ylipäätään. Kyllä aikuisille tulee erimielisyyttä väkisinkin välillä. Suomimies on usein mykkä jörö
Sanoit jatkavasi riitelyä, kun mies tulee takaisin. Eli kylvät riitaa. Eri mielisyys ei ole sama asia kuin riitely. Riitely on kommunikointikyvyttömien ihmisten tapa hoitaa asiat. Kommunikointikykyiset osaavat keskustella asiat halki ilman riitaa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Mulla ainakin on menettämisen pelko ja tuo vaan pahentaisi sitä.
Omatpa on pelkosi. Typrää tuollaiseen vedota. Sillloin on parempi pysyä kaukana suhteista, jos kuvittelee, että saa hallita toisen elämää.
Itse ihan puhtaasti vttuuntumisen takia rupeaisin pakkaamaan tavaroita, jos kumppani jankkaisi haluanko olla yhdessä. Jos se ei riitelemättä ole selvää, annetaanpa sitten olla kokonaan.
Kesken riidan on suotavaakin lähteä pois jäähdyttelemään tunteita.
Ihme ripustautuja. Totta helvetissä aikuinen saa lähteä ulos, jos haluaa. Monesti se on jopa hyvä asia, että lähtee. Ei tule ainakaan sanottua mitään, mitä katuu myöhemmin. Ulkona tunteet jäähtyvät ja voi takaisintullessa keskustella rauhallisesti riidan aiheena olleest asiasta.
minkälaista työtä se mies tekee? ja onko se usein hermona muutenkin?
Riidellessä yksi tapa rauhoittaa tilannetta on pitää välillä tauko. Ei ovet paukkuen ulos vaan sopien että jatketaan keskustelua esimerkiksi puolen tunnin tai tunnin kuluttua. Ja sitten ulkoilun jälkeen myös jatketaan kun näin on sovittu.
M60
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta jo tietää että keskusteluun änkeää suomalainen mies joka alkaa uhkailla naisia väkivallalla. Joka kerta kun palstalla on tämän tyyppinen keskustelu. Aina.
Sellaisia ovat suomalaiset miehet.
Ei pidä yleistää. Sellaisia ovat jotkut miehet, jotka ovat selkeä vähemmistö. Tällä palstalla he korostuvat.
Minut exä jätti riidan yhteydessä. Riitelimme liian usein hänen mielestään (n. kerran/2 kk). No kun pääsin erosta yli, niin totesin, että olipa helpotus, että pääsin kyseisestä 50-v. teinin tasolla olleesta miehestä eroon. Häntä selvästi pelotti intiimiys, jota riitelykin suhteeseen tuo. Oli sitoutumiskammoinen suhteesta toiseen hyppijä.