Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yhtäkkiä diktaattorit lisääntyneet maailmassa

Vierailija
24.03.2025 |

Maailman piti olla järkiintynyt vanhoista virheistä. Mutta mitä olemme oppineet historiasta? Kun aikaa kuluu tarpeeksi niin muisti katoaa ja historiankirjoja aletaan tulkita miten halutaan. Kun talous sakkaa ja kriisit kasaantuu niin järki alkaa osalla totaalisesti sumentua. Miten on mahdollista että nämä surkimukset on päässeet tekemään tuhojaan?

Trump, Putler, Erdogan, Lukasenko, Kim Jong-un, Orban ja yms.? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lisääntyneet? Mä en oikein usko. Eihän nyt erilaiset edustukselliset demokratiat ole järjestelmänä kauhean vanha asia. Musta tuntuu, että ennemmin tässä on kyse siitä, että sulla on aika ohuet tiedot historiasta. Ei ole siis tarkoitus loukata.

Vierailija
2/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ne koko ajan olleet, huomaamattomasti. Nyt on vähän vihjailtu että niitä on, että tekin ymmärrätte ja heräätte. Joku ne valtaan äänestää ja uskoo siihen systeemiin. Joissakin maissa on usea "diktaattori" tai liittouma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina niitä on ollut mutta nyt myös entisissä tolkun maissa, Usassakin alkaa demokratia ja sananvapaus olla kortilla.

Mitään itsestäänselvää suuntaa demokratialla ei ole. Kansan pitää vaan jaksaa taistella oikeuksiensa puolesta ikuisesti. Se on helppo menettää, lukekaa historiaa.

Vierailija
4/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole lisääntyneet vaan ihmisiltä lännessä on jäänyt huomiotta se fakta että diktatuuri on vakio maailmassa ja paremmat hallintomuodot poikkeuksia niistä.

Vierailija
5/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lisääntyneet? Mä en oikein usko. Eihän nyt erilaiset edustukselliset demokratiat ole järjestelmänä kauhean vanha asia. Musta tuntuu, että ennemmin tässä on kyse siitä, että sulla on aika ohuet tiedot historiasta. Ei ole siis tarkoitus loukata.

On nämä siis tiedossa olleet. Mutta nyt ovat hullut alkaneet olla yhä enemmän esillä. Alkaa tämä Suomen hallituksen touhukin muistuttamaan samaa puuhastelua.

Vierailija
6/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin oli pelle Kekkosen kausi.  Hänellä oli todella lähellä ettei päässyt presidentiksi, silloin aikoinaan ihmteltiin että kuka valitsijamies ratkaisi Kekkosen valinnan, mutta alun jälkeen oli helppoa järjestää vaaleja Neuvostoliiton tyyliin jossa ainoana vaihtoehtona oli Kekkonen, koska uskottiin että kukaan muu ei voisi olla Suomen presidentti - laskelmissa ei otettu huomioon että Kekkonenkin vanheni ja pakko hänet oli lopulta vaihtaa kun pää petti.

Vierailija
7/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokratia käsitteenä on kaapattu ja vääristelty. Tämä liittyy vihollisten leimaamiseen diktaattoreiksi, kun eivät "tottele" "epädemokraattien" (kuten EUn kasvoton byrokraattityrannia) elkeitä ja narratiivejä.

Tämä ei estä myöskään näitä kotoisia epädemokraattejamme lipomasta ja ihastelemasta Kiinan tehokkuutta ja valvonta-pisteytyskuria, tuota demokratian riemuvoittoa.

Kun omat ovat tälläisiä kaksinaamaisia hyveellistä esittäviä rottia, kuka enää tarvitsee vihollisia? 

Vierailija
8/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta Afrikassa taitaa nykyään olla vähemmän diktatuureja kuin ennen.

Vierailija
9/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä roskaiberaali sanoisi antiikin ylivertaisrsta demokratiasta? Neonvalot ei hehkunut iskulauseissa yhtä kirkkaasti...

Vierailija
10/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka perheessäkin on diktatuuri. Sitä johtaa tussunkantotelineen omaava hlö. Joten ei se diktatuuri mitenkään rajusti lisääntunyt ole suhteessa tilastoihin.

Vierailija
11/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein joka perheessäkin on diktatuuri. Sitä johtaa tussunkantotelineen omaava hlö. Joten ei se diktatuuri mitenkään rajusti lisääntunyt ole suhteessa tilastoihin.

Mitä annat tossuttaa itseäsi nyhverö?

Vierailija
12/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antikristuksia.

Vierailija
13/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen säälittävä nyhverö. Ja impotentti myös.

Vierailija
14/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina niitä on ollut mutta nyt myös entisissä tolkun maissa, Usassakin alkaa demokratia ja sananvapaus olla kortilla.

Mitään itsestäänselvää suuntaa demokratialla ei ole. Kansan pitää vaan jaksaa taistella oikeuksiensa puolesta ikuisesti. Se on helppo menettää, lukekaa historiaa.

Minä olen lukenut historiaa ja missä ja milloin se muka on menetetty??

Vierailija
15/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä 2000-luvun alussa, Saksassa 1933 ja ties missä.

Vierailija
16/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Saksa ennen toista maailmansotaa. Oli demokratia ja hupsis, ei ollut enää.

Vierailija
17/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen säälittävä nyhverö. Ja impotentti myös.

Ota sininen pilleri tai erektio voidetta.

Vierailija
18/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkin demokratia on myös ottanut takapakkia Erdoganin kaudella.

Vierailija
19/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä oli pienen hetken demokratia tuossa välissä, ei ole enää.

Vierailija
20/27 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisessä Afrikan maassa oli yhdet vapaat vaalit itsenäistymisen jälkeen, ja sitten vaalien voittaja lakkautti muut puolueet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan