Päänsärky herätessä
Mistä voisi johtua satunnaisen säännöllinen aamuinen päänsärky? Päätä särkee ja ajatus ei oikein kulje. Tokenee kunhan vaan lähtee liikkeelle. Voisiko johtua topakasta hampaiden yhteen puremisesta nukkuessa? Vai voiko johtua jostain hengityskatkoksista tms?
Arvaus olisi, että tämä tulee esiin jossain ihan viimeisissä aamuyön unisykleissä. Jos herää kesken unien tälläistä aamuhedaria ei tule.
Mistä nämä aamuhedarit yleensä johtuvat?
Kommentit (38)
Mullakin on välillä. Tänäänkin on. Luulen, että asunnossa on silloin ollut huono ilma ja avaan ikkunan vähäksi aikaa.
Syistä voi olla useita. Sinulla on varmaan internet nenäsi edessä? Hakusanaksi, päänsärky aamuisin
Naisella päänsärky johtuu yleensä siitä ettei halua antaa
Huono ilma, nenä tukossa eikä pysty hengittämään riittävästi aamuyön vilkkaan unen aikana? Happivaje?
Voi johtua hyvinkin niskojen jäykkyydestä tai hampaiden narskuttelusta.
Minulla päänsärkyä aiheutti uniapnea. Loppui, kun sain cpap-laitteen.
Miten niskojen jäykkyyteen ja hampaiden narskutteluun pystyy vaikuttamaan?
Olen bruksaaja ja päänsärky aamulla on yksi bruksismin seurauksista. Päänsärky herätessä voi johtua myös limakalvoturvotuksesta (ehkä tyypillisin aiheuttaja allergiat), huono tyyny tai nukkumaasento myös voi aiheuttaa
toki myös uniapnea voi sitä aiheuttaa, ja muut syyt
kannattaa mennä lääkäriin
Vaihtuuko makuuhuoneessa ilma riittävästi? Veikkaan että korvausilmareitit tukittu ettei tunnu vedontunnetta.
Tarkista tyynyn ja patjan ergonomia ja sopivuus.
Mulla auttoi verenpainelääkitys, verenpaine oli heti aamulla koholla ja päätä särki herätessä. Kun paineet saatiin kuriin, lakkasivat aamuiset päänsäryt
Kävin mittaamassa verenpaineen. Oli koholla.
Ap
Niskojen jäykkyys, hampaiden narskuttelu, aivokasvain.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, hyviä nostoja!
Miten niin nostoja? Ketju on tältä aamulta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla päänsärkyä aiheutti uniapnea. Loppui, kun sain cpap-laitteen.
Onko sellanen kuonokoppa ja piuhat masiinaan?
Pitääkö pahasti ääntä?
Krapulasta.