Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut muuttamaan naapureiden takia?

Vierailija
23.03.2025 |

Kuinka katkera muutto oli? Itseäni harmittaa jättää koti, jossa viihdyin, mutta naapurien jatkuva meteli syö jo terveyttä.

Kommentit (191)

Vierailija
61/191 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, monestikin. Mutta mulla on tavallista herkempi kuulo. On ollut nämä perinteiset joka päivä ja yö riitelevä nuoripari, yökukkuja/bilettäjä, bassonjumputtaja, nikkaroija (myös yöllä) ym. Ihmisten kusipäisyys on kyllä ihan uskomatonta, "minä saan tehdä mitä huvittaa vaikka keskellä yötä" -asenne. 

Näistähän pääsee eroon, kun tekee valituksen. Päiväsaikaan jytistelevän lapsiperheen terr ori sen sijaan on "normaalia elämisen ääntä".

Valitettavasti asukkaista ei pääse noin vain eroon. Kaikki äänet eivät kuulu kaikille tai eivät häiritse kaikkia. Lisäksi valitusrumba voi olla pitkä ja itse väsyy ensin. 

Varsinkin Retta vaatii, että valituksia tulee kahdesta asunnosta samaan aikaan, että voin edes kirjata varoituksen. 

Muutin räksyttävän koiran takia joka ulvoi ja hakkui yölläkin. Lisäksi ärsytti se yöllinen hissillä ramppaaninen ja ramppasivat sen hissin rikki koko ajan . Kolmen kuukauden välein hissi rikki oli jo liikaa. Siinä muutamia syitä . Mutta ei enään koskaan retta taloyhtiön! Meillä oli ennen joku muu taloyhtiö mutta Jehovan todistajat valtasi taloyhtiön hallituksen ja muuttivat kaiken päin helkkaria. Ja saivat pihankin näyttämään keskitys leiriltä ja rakensivat sinne sellaisen kapean aidan ettei ambulanssi tai paloauto mahtuneet pihalle, sen kerran kun se hissi oli taas rikki ei mahtunut paloauto pihaan.

Ei varmasti hissi hajoa pelkän käytön takia noin usein. Siinä on ollut jotain muuta kyseessä.

Vierailija
62/191 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittyjä vainotaan asuin alueilla. Kyllä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/191 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itteäni ei perus metelo haittaa yhtään, oon paljasjalkanen stadilainen ja tottunut elämänmakuiseen kerrostaloelämään.

Sen sijaan nillittävät, muita kyttäävät turhasta vihasia lappuja tekevät valittajat ärsyttää, ja sen henkisestä talosta muutin pois (olikin espoo). Usein nämä muuttavat metsästä keskustaan ja sitten ihmetellään kun "ei saa olla rauhassa". Pysyisi siellä mistä on tullut, niin olis kaikilla kivempaa!!!

Olet kuvottava juntti.

Vierailija
64/191 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kyllä se olisi naapuri joka haluaisi pois lähteä jos sen vriheeen tekisi että  alkaisi metelöimään   enkä minä. 

No mitäpä sitten tekisit? Uhota sinä osaat mutta et muuta.

Vierailija
65/191 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ja en periaatteestakaan muuttaisi toisten takia. Jos työ tai elämäntilanne muuten vie muualle, niin sitten. Olen hiljainen ja naapureina on ollut monenkirjavaa sorttia. Suodatan elämän äänet mielestäni. 

Olet joko huonokuuloinen tai sitten sinulla ei ole koskaan ollut häiritsevää naapuria. Kumpi on oikea vastaus? Saat valita molemmatkin.

Vierailija
66/191 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa asua ns paremmalla alueella missä suurin osa on omistusasujia

Samanlaisia mölisijöitä niillä "paremmillakin" alueilla on ja omistusasujista eroon pääseminen on todella vaikeaa.

Vierailija
67/191 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onneksi joutunut muuttamaan naapureiden vuoksi vain opiskelija-asunnoista, eli en ole jäänyt kaipaamaan noita soluhuoneita. Tilanteen ollessa päällä kuitenkin stressi on ollut valtava, kun joutuu joko kuuntelemaan möykkää jatkuvasti öiseen aikaan, tai kun joutuu pelkäämään kämppistään.

Vierailija
68/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, rivarista jossa molemmin puolin asui mölyapinoita, erityisesti päätyasunnossa. Perjantaisin poikkeuksetta biletystä, johon tuli tauko noin klo 21-02, jonka jälkeen jatkui aamuneljään tai viiteen. Mitkään valitukset ei auttaneet.

Muutto omakotitaloon ja ah mikä taivaallinen rauha. Ei ikinä enää seinänaapureita!!

Vierailija
69/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, monestikin. Mutta mulla on tavallista herkempi kuulo. On ollut nämä perinteiset joka päivä ja yö riitelevä nuoripari, yökukkuja/bilettäjä, bassonjumputtaja, nikkaroija (myös yöllä) ym. Ihmisten kusipäisyys on kyllä ihan uskomatonta, "minä saan tehdä mitä huvittaa vaikka keskellä yötä" -asenne. 

Näistähän pääsee eroon, kun tekee valituksen. Päiväsaikaan jytistelevän lapsiperheen terr ori sen sijaan on "normaalia elämisen ääntä".

Valitettavasti asukkaista ei pääse noin vain eroon. Kaikki äänet eivät kuulu kaikille tai eivät häiritse kaikkia. Lisäksi valitusrumba voi olla pitkä ja itse väsyy ensin. 

Monesti on vielä niin, että yhden asukkaan valitusta ei juuri noteerata. Kannattaakin kysellä ennen vslitusrumbaan lähtemistä, olisiko naapureissa muita  joita ko meteli myös häiritsee ja jos edes yksi löytyy, niin tehdä valitukset samanaikaisesti, silloin niillä voi olla tehoakin.

Toisaalta ihan hyväkin, ettei jokaisen yksittäisen valituksen vuoksi ryhdytä välittömiin toimenpiteisiin. Onhan myös niitä valittaja naapureita, jotka eivät kestä yhtään mitään ja valittavat kaikesta mahdollisesta. Jos heitä kuunneltaisiin, saisi jokainen naapuri häädön.

Vierailija
70/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yläkerrassa asui perhe, joka antoi lastensa juosta ja hyppiä aivan rajattomasti asunnossa. Hauskinta puuhaa oli juosta pitkää käytävää edestakaisin.. Vanhemmat olivat myös pahimman luokan kantapäätamppaajia ja kun lapset saatiin nukkumaan, niin alkoi loppuillan kestävä tömistely ympäri asuntoa jatkuen klo 23.30 saakka. Olin aivan hermoraunio tuolla. 

Mun yläpuolella asuu nuori pariskunta jotka molemmat tömisyttelee kantapäillä - ja kävelee tauotta. Asiaa pahentaa vielä se, että meillä on asunnoissa portaita ja sitä helvetillistä porrasjuoksua ja töminää kuuluu aamu 5 lähtien. 

Vierailija
71/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui kauan sitten yksi harrikkamies josta tuli semmoinen puolikaveri. Kerran kysyin siltä että minkämerkkisellä moottoripyörällä aloitit mp urasi. Sen jälkeen loppui tervehtiminen. Siihen aikaan hän oli joku reilu nelikymppinen papparainen. Minä en muuttanut, mutta hän muutti. Ei varmaan tästä syystä, mutta mielestän lapsellinen pienestä normaalista kysymyksestä.

Vierailija
72/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meinasin joutua, kun naapuriin muutti rumia ihmisiä, mikä alensi oman asunnon arvoa. Mutta onneksi pääsin niistä metelöimällä, ja nyt taas arvo kehittyy suotuisasti.

Vierailija
73/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta lähellä oli. Onneksi nuo häiriköt joutuvat itse pakon edessä muuttamaan. Ihan hullu pariskunta. Huutoa pahimmillaan aamusta iltaan että ikkunat helisi. Poliisi ja ampulanssi pihalla vähän väliä. 

Vierailija
74/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aina mollataan vuokralla asuvia, mutta yksi vuokraamisen hyvä puoli on muuttamisen helppous. Täytyy olla aika hankala naapuri jotta sen takia alkaa myymään asuntoaan ja ostamaan uutta.

Vierailija
75/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta. 💙

Itse en halua kotitaloni

yksityisasioita juoruilla.

En ole kiinnostunut kenenkään 

yksityisasioista, ainoastaan talon

turvallisuusaspekteista. Asun vielä 

niin pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
76/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa asua ns paremmalla alueella missä suurin osa on omistusasujia

Olen yksi vastanneista eli ei auttanut. Lisään vielä yhden jutun, mikä ärsytti. Nainen kipsutti korkokengissä kotona. Tämän takia en pois muuttaisi, mutta kaiken muun metelöinnin lisäksi otti päähän aamulla kuuden jälkeen kuunnella sitä.

Vierailija
77/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut muuttamaan räksyttävien rakkien takia. Löysin sitten paljon paremman asunnon ja paljon paremmalta paikalta jossa ei ole lähistöllä yhtäkään rakkia. Pihatkin ympäristökin on siisti kun ei ole saamarin rakkien kusia ja paskoja.

Koiran haukunnat ja muu ei kyllä tätä häiritsisi,eikä mopopojat.Mönkkärit..vaan isompi ongelma ok.taloalueella..Melu syö ihmistä kun kuuluu sisälle.Nuo pieniä eikä kuulu,ei rekka ei lumityöt tekijät.Melu on isompi oltava..koirankikkareet pitää kerätä pois.Joka talossa on koira melkein täällä..

Vierailija
78/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja voisin vieläkin muuttaa samalla perusteella. Hajutkin.

Tiesitkö, että jos sinä huomaat naapurin hajut, niin sinunkin hajut tuntuu naapurille? 

Ei, jos sun kämpässä on alipainetta ja imee ne paskanhajut naapurista, eli yksisuuntainen hajujen vaihto.

Vierailija
79/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähiökerrostaloista nämä tarinat ovat? Jostain Kannelmäen 70-luvun elementtitaloista? Itse asun omistusasunnossa 70-vuotiaassa kerrostalossa lähellä suuren kaupungin keskustaa, eikä täällä ole nipoja, möykkääviä lapsiperheitä tai riitelijöitä. 

Vierailija
80/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan periaatteestakin,ei tää vastaa paikkaa mis eläkeiän viettäisi.Vuorotyö,ok.alue.Naapuriin rakensi melu yrittäjä paikan..Naapurit valitti turhaa,ei pysty pihalla olemaan kukaan toki on hetkiä kun voi viikolla,moni töissä vaan.Koneet pauhaa,sirkkelit soi.Mitä mieluisampi kova äänisempi kone sitä parempi..viikonloput pahimmat kun väki vplla.Ympäristö haitta melu,pöly,haju.Tällekkin sanottiin 7-22 saa räjäyttää vaikka pommin.Ok..Puita saat kaudella miten haluat.Ok.sanoin kiitos tästä mekin kaikki voimme.Järjestyssäännöt  voi polttaa.Inhottavana koen uudenvuoden mihinkä ne tulitteet ammutaan,kohti meidän taloa.Nyt kuului katolta ,seinästä pamaukset.Hirveän määrän ilotulite roskaa keräsin nurkalta joku vuosi,ne ammuttiin sivuseinää kohti tarkoituksella.Viherpiiperöt vauhdissa.Kunnan valtuustossa rva.Edistää vihreitä arvoja..No ei meitä enää haittaa,lähtökuopat.Seur.naapurit on tosi erilaiset.On jo tutustuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä