Oletko joutunut muuttamaan naapureiden takia?
Kuinka katkera muutto oli? Itseäni harmittaa jättää koti, jossa viihdyin, mutta naapurien jatkuva meteli syö jo terveyttä.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, monestikin. Mutta mulla on tavallista herkempi kuulo. On ollut nämä perinteiset joka päivä ja yö riitelevä nuoripari, yökukkuja/bilettäjä, bassonjumputtaja, nikkaroija (myös yöllä) ym. Ihmisten kusipäisyys on kyllä ihan uskomatonta, "minä saan tehdä mitä huvittaa vaikka keskellä yötä" -asenne.
Näistähän pääsee eroon, kun tekee valituksen. Päiväsaikaan jytistelevän lapsiperheen terr ori sen sijaan on "normaalia elämisen ääntä".
Ei ole. Tehkää huoli-ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, monestikin. Mutta mulla on tavallista herkempi kuulo. On ollut nämä perinteiset joka päivä ja yö riitelevä nuoripari, yökukkuja/bilettäjä, bassonjumputtaja, nikkaroija (myös yöllä) ym. Ihmisten kusipäisyys on kyllä ihan uskomatonta, "minä saan tehdä mitä huvittaa vaikka keskellä yötä" -asenne.
Näistähän pääsee eroon, kun tekee valituksen. Päiväsaikaan jytistelevän lapsiperheen terr ori sen sijaan on "normaalia elämisen ääntä".
Valitettavasti asukkaista ei pääse noin vain eroon. Kaikki äänet eivät kuulu kaikille tai eivät häiritse kaikkia. Lisäksi valitusrumba voi olla pitkä ja itse väsyy ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä kaverivanhempia jotka ei osaa pitää kakaroilleen mitään rajoja. Hei pikku-pertsa olenksmä kiva iskä jos annan sun vaan riehua sisällä koko päivän.
Just tää. Se jatkuva lässytys kuuluu seinien läpi. Aikuinen mies, iskä, lässyttämässä ja sanoittamassa parivuotiaalleen harva se hetki on vastenmielistä kuunneltavaa.
Kyllä. Naapuriin muutti hyvännäköinen herkkupeppuinen nuori nainen, jolla oli ibs. 24/7 kuului asuntooni kovaa ja pitkäkestoista rutinaa. Lorinaa ja plumsahduksia kuului vessasta. Ilmanvaihtokanavasta levisi asuntooni todella paha haju, joka poltti nenääni ja kirveli silmiäni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vuokratalo ja alakertaan muutti bilettäviä itäblokkilaisia. Juhlivat monta päivää putkeen, aamuyöstä alkoi kuulua bassojumputus, kun tulivat baarista kotiin. Pihakin oli täynnä tupakannatsoja, joita heitettiin heidän parvekkeeltaan. Muutin sieltä omistusasuntoon.
Aamuöisestä basson jumputuksesta voi ja kannattaa kyllä tehdä valitus. Jokaisen taloyhtiön säännöissä on ihan varmasti hiljainen aika, jolloin metelöinti om kielletty.
Yläkerrassa asui somaliperhe. Jatkuvaa meteliä, keskustelu tapahtui huutaen, ramadanin aikana päivisin nukkuivat, öisin kokkasivat ja valvoivat. Pakko päästä pois, samalla vaihdoimme pienempään vaan emme samassa talossa.
Vanhan yksinäisen juopon mummon takia muutin, hän soitti minusta perättömiä asioita sos.toimistoon, lapseni tarhaan, tyäpaikalleni ym. .
Onneks missään ei taidettu uskoa hänen tarinoitaan, sain paremmalta paikalta asunnon vielä.
Jos joku meluava lapsiperhe lukee tätä, niin please, huomioikaa muutkin asukkaat talossa. Ei se, että sinulla on lapsi, anna oikeutta häiritä muita estoitta. Kannattaa puolin ja toisin pyrkiä pitämään hyvät välit naapureihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tehkää huoli-ilmoitus.
Ei pääse eroon valituksilla, ettei vaan heihin kohdistettaisi rasismia.
Muutin isompaan ja parempaan asuntoon saman talon sisällä, kun muut muuttivat pois yhden naapurin takia. Kauan meni, että sai häädön, mutta oli sen arvoista.
Kyllä valitettavasti näin on käynyt useamman kerran elämäni aikana.
Nykyään hyväksyn asuinpaikaksi ainoastaan ylimmän kerroksen pääty- tai kulma-asunnon jotta minimoin huonon naapurin riskin. Silti olen joutunut tekemään useamman valituksen mölystä tässä vuosien aikana vaikka tällaisessa asunnossa asunkin nykyään.
Tällä budjetilla ja näin huonolla tuurilla ei näköjään voi saada kelvollista asuinpaikkaa, pakko se on luovuttaa koska voimavaroja turhaan muuttamiseen ei enää ole.
Joo. Mun ei annettu pestä ja kuivata pyykkiä yleisessä pyykkituvassa. Oli uhkailua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti näin on käynyt useamman kerran elämäni aikana.
Nykyään hyväksyn asuinpaikaksi ainoastaan ylimmän kerroksen pääty- tai kulma-asunnon jotta minimoin huonon naapurin riskin. Silti olen joutunut tekemään useamman valituksen mölystä tässä vuosien aikana vaikka tällaisessa asunnossa asunkin nykyään.
Tällä budjetilla ja näin huonolla tuurilla ei näköjään voi saada kelvollista asuinpaikkaa, pakko se on luovuttaa koska voimavaroja turhaan muuttamiseen ei enää ole.
Mulla on aina huono tuuri naapureiden suhteen. Koko aikuisikäni olen saanut kärsiä naapureiden melusta. En ymmärrä, miten musaa huudattavat tai kolistelevat norsuaskeleiset tyypit osuvat aina minun seinänaapurikseni tai yläkertaani. Tai sitten tuo on vain luokattoman yleistä. Ihmiset eivät ajattele muita kuin itseään.
Kahdesti. Ensimmäisessä pelotti. Naapuri huusi yksinään kaiket illat kirosanoja. S****na v****u p*rk***. Venytti sitä ekaa ässää ja sitten päästi raivokkaasti loput. Tätä jatkui joka päivä tunteja.
Pianonpimputtajien naapurista muutin kun ei vaan oikeasti jaksanut sitä kissanpolkkaa ja muuta tyhjänpäiväistä. Rasittavaa kuunnella pieleenmennyttä harjoittelua.
Kyllä, sisäpihalla naapurina olleen päiväkodin vuoksi. Kuka oikeasti jaksaa kuunnella sitä huutoa (tädit ja lapset) klo 8.30-10 ja 15-16.30 joka ikinen päivä heinäkuita lukuunottamatta. Kun lopulta tuli mieleen niiden rääkyvien tätien vaimennus jollain sniper-tyylillä, niin silloin ymmärsi, että muuta vaihtoehtoa kuin muutto ei ole.
Jos joku arkkitehti vielä nykypäivänä suunnittelee päiväkotien leikkipihoja korttelien sisäpihoille, niin tiedätte arkkitehdin olevan keskimääräistä ihmistä typerämpi, osaamattomampi, ja ehkä jopa kuuro, joka ei osaa huomioida ihmisten tarvetta kotirauhaan.
Riippuu vuokranantajasta, tarviiko vai ei. Yksityisiä edustava Vuokraturva ei tee yhtään mitään, vaikka meteli rikkoo lakia, koska privasijoittajat. Esim. Sato hoitanut asiat sitä vastoin aina paremmin ja puuttuu heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti asukkaista ei pääse noin vain eroon. Kaikki äänet eivät kuulu kaikille tai eivät häiritse kaikkia. Lisäksi valitusrumba voi olla pitkä ja itse väsyy ensin.
Varsinkin Retta vaatii, että valituksia tulee kahdesta asunnosta samaan aikaan, että voin edes kirjata varoituksen.
Muutin räksyttävän koiran takia joka ulvoi ja hakkui yölläkin. Lisäksi ärsytti se yöllinen hissillä ramppaaninen ja ramppasivat sen hissin rikki koko ajan . Kolmen kuukauden välein hissi rikki oli jo liikaa. Siinä muutamia syitä . Mutta ei enään koskaan retta taloyhtiön! Meillä oli ennen joku muu taloyhtiö mutta Jehovan todistajat valtasi taloyhtiön hallituksen ja muuttivat kaiken päin helkkaria. Ja saivat pihankin näyttämään keskitys leiriltä ja rakensivat sinne sellaisen kapean aidan ettei ambulanssi tai paloauto mahtuneet pihalle, sen kerran kun se hissi oli taas rikki ei mahtunut paloauto pihaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja voisin vieläkin muuttaa samalla perusteella. Hajutkin.
Tiesitkö, että jos sinä huomaat naapurin hajut, niin sinunkin hajut tuntuu naapurille?
Mulla 50-vuotias juoppo naapuri tunki postiluukusta minulle dildon ja huusi perään minulle, että tekisinkö hänelle p0rnovideon.
Joka päivä se juopotteli, huusi ja mekasti ja kuunteli aikuisviihdettä parvekkeen ovi auki kotiteatterit täysillä. Ei valitukset auttaneet.
Pelkäsin sitä myös se potki mun ovea ja sylki mun ikkunoihin.kuulemma hakannut kaikki sen naisystävät. Säälin sen nykyisiä naapureita.
Sama kokemus mulla. Lapsiperheet ovat kamalia. Luulevat olevansa maailman omistajia ja hakkaavat, tömistelevät, kolistelevat ja juoksevat kuin siat pellossa. Muuten ihana koti eikä muista naapureista kuulu mitään. Herään lähes joka yö kolinaan tai pennun rääkymiseen. Yhtä helvettiä.