Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä olisi elämä mennyt niin eri tavalla jos olisi pystynyt opiskelemaan

Vierailija
23.03.2025 |

Olisi ollut paljon parempi elämä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei tullut opiskeltua. Olisi ollut niin väärä ala kuin olla ja voi. Opintolainavelkaakin olosi kertynyt huima summa.

Vierailija
22/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi tietää, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei voi tietää, ap.

Kyllä olisi takuulla paremmin mennyt.

Vierailija
24/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Valis!

Taasko sulla on paha mieli?

Vierailija
25/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti voi opiskeluista huolimatta mennä vaikka terveys ja siinä sitten ollaan...

Vierailija
26/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään ystävääkään ei ole, koska erilaisuutta karsastetaan.ap

Vierailija
27/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joutuu asumaan mörskässä🏚

Kyllä on kestämistä!

Vierailija
28/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen Ap olet? - Mikä estää opiskekelmasta tänään?

51v.

Olen sinua 10 vuotta vanhempi.  1980-luvulla opiskelin yliopistossa maisteriksi.  Kun lähdin, mukana oli omat vaatteet, yksi kuppi, lautanen, lusikka, haarukka ja veitsi sekä patja, tyyny ja petivaatteet.  Solukämpässä asuin. Kesätienesteillä ja opintolainalla kaiken kustansin.  10 vuotta nuoremmilla ilmaisen opintorahan osuus oli huomattavasti suurempi kuin minun ikäluokalla.

Rahasta opiskelu ei ainakaan voinut olla kiinni.

No hyvä, että sulla sentään oli myös patja. Muista kun itse muutin 1980-luvulla, niin ei ollut patjaakaan mukana, koska miten sen olisi junaan ottanut. Äiti arveli lähtiessä, että kyllä niissä opiskelija-asunnoissa varmaan patjat on valmiina. Ei ollut. Ensimmäisen kuukauden nukuin peiton päällä, sitten tuli opintotuki niin pystyi ostamaan patjan. 

Vierailija
29/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sun pojalle kuuluu? Mitä hän nyt opiskelee? Asuuko teidän kanssa vielä siellä mörskässä?

Vierailija
30/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sun pojalle kuuluu? Mitä hän nyt opiskelee? Asuuko teidän kanssa vielä siellä mörskässä?

En vastaile tällaisiin. Ne ei kuulu tänne.ap

Vierailija
31/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Jessus🙄 ja tässä on hyvä esimerkki, että tämmöstä sakkia meidän pitäs elättää, ei mitään hyötyä edes itselleen, poistoon.

Riikka Purrako se siellä 😅

Vierailija
32/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Mä opiskelin vaikka miten paljon, mutta siitä huolimatta työelämä ja "urakehitys" on ollut ihan järkyttävän paska pettymys. Onneksi noin muutoin elämässä kaikki hyvin. 

No mulla ei ole tuota pettymystä, koska oli monta opettajaa, jotka kertoi miksi alan työpaikoissa ei kannata olla. Tajusin olevani saman luontoinen kuin ne opettajat ja ymmärsin, että mulla tulee samat rajoitteet ja esteet, etten viihtyisi niissä töissä. Myös kaveri oli töissä vastaavissa tehtävissä ja sanoi, että ihan pskaa duunia, ei ole kivaa. Mä sitten ymmärsin ryhtyä tekemään elämästä kivaa. 

Vierailija
33/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 51v, oon käyny Kauppisen ja ammattikorkean.

Millään noilla ei oo väliä siinä missä nyt oon, eli hotellialalla. Tähän pääsin 8kk mittaisella näyttötutkinnolla.

Vierailija
34/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaile tällaisiin. Ne ei kuulu tänne.ap

Ai, ennen olet kertonut tänne AIVAN kaikki. No, jotain näköjään olet oppinut. 

Vierailija
35/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset pystynyt? Neliraajahalvaus?

Tyhmyys. Oppimisvaikeudet. Kyllä sitä tuli paljon yritettyä opiskella.

Nykyään saisit tukea opintoihin ja mukautettua opetusta. Älä murehdi, eihän tuo ole sinun vikasi että on vaikeuksia. 

Olen ollut erityisoppilaitoksessakin opiskelemassa. Silti ei opiskelut onnistuneet.

No sitten olet kyllä todella tyhmä. 

Vierailija
36/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen opiskelija🎉🍻👴🏻

Vierailija
37/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen Ap olet? - Mikä estää opiskekelmasta tänään?

51v.

Sinullahan on sitten vielä vuosia aikaa opiskella vaikka ja mitä. - Itse olen käynyt iltalukion ja kanssani kirjoitti samaan aikaan ainakin yksi 60 vuotias, jonka tiedän sittemmin jatkaneen opintojaan yliopistolla. Toki hänestä ei varmastikaan tuke alansa johtavaa professoria tai Nobel palkittua tutkijaa mutta toimii esimerkkinä, että kyllä sitä vanhempanakin voi opiskella. - Vaikka tiedän kyllä, että jotkut ovat sitä mieltä, että pitäsi opiskella ja saada opinnot päätökseen viimeistään kolmekymppisenä. Muta miksi? - Miksi kaikkien pitäsi edetä samalla tavoin?

Aikaa opiskella toki on, mutta ei enää ole mahdollisuutta rakentaa elämäänsä samanlaiseksi. Koulutus kun on ainakin minusta se perusta mille elämänsä rakentaa ja omannäköinen elämä on jo saavuttamattomissa kun moni ovi on jo sulkeutunut pysyvästi. Sillä opiskelulla ei siis enää tee mitään vaikka aikaa siihen olisi kuinka.

sivusta

Vierailija
38/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti voi opiskeluista huolimatta mennä vaikka terveys ja siinä sitten ollaan...

Alapeukuttaja ei tiedä elämästä mitään🤦

Vierailija
39/39 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneks sulla sentään on edes seksiä ja paljon, kuten eilen kerroit!

Kannattais joskus tehdä lista asioista, mitä on/ mitkä on hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme