Mies nukkuu sohvalla ja minua itkettää
Mies on jäänyt kiinni muutaman kerran siitä että on juonut vaikka väittää ettei ole, ja että on juonut enemmän kuin väittää juoneensa.
Olen ollut vähällä hakea avioeroa, mies on luvannut ryhdistäytyä.
Minusta on törkeyden huippu tulla kännissä vauvan viereen nukkumaan, ja olen ilmoittanut että jos on juonut, ei ole mitään asiaa sänkyyn.
Mies kävi illalla kaljalla kaverin kanssa, sanoi että joi pubissa 4 ja kotona yhden, mutta en usko, joten passitin sohvalle nukkumaan.
Mies suuttui, haluaisi nukkua sängyssä, en suostu ja nyt mies on sitten sohvalla, ja minä tunnen itseni pirttihirmuksi ja itkettää.
Mies ei ole kolmeen viikkoon juonut tippaakaan alkoholia, ja on nyt sitä mieltä että turhaa yrittääkään kun mikään ei riitä...
Kommentit (73)
Tähän kiteytyy alkoholismi:
https://images.app.goo.gl/Fs6VyTpZbFkffWCu6
Valvotetaan läheisiä ja kaikkein rakkain on juominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on nyt ongelma? Kai se mies voi kerran kuussa käydä viihteellä. Ap:lle tekisi myös hyvää käydä ulkona joskus. Puhukaa nyt aikuiset ihmiset, että jos on ryypätty, niin menee ihan itse sinne sohvalle nukkumaan silloin.
Häh no se mieshän yritti tunkea sinne sänkyyn eikä olisi itse mennyt sohvalle. Ei se aikuisten oikeesti puhuminen auta jos toinen osapuoli ei kuuntele tai usko.
Mä ymmärsin että mies ei ryyppää rehellisesti. Eli juo ja väittää, ettei ole juonut. Miten keskustelet asiallisesti ja sovit pelisäännöistä jos toinen salailee??
Salailu on oikein tyypillistä juopolle.
Jätkäkö miehesi on? Jätkä on sitten jo enemmän kuin aviomies. Sälli on myös hyvä nimitys.
Onko Ap mies niin alkoholisoitunut, että käy kerran kolmessa viikossa kaljalla tuttujensa kanssa. Vai oletko mustasukkainen ja haluat kostaa miehelle/jätkölle ajamalla hänet omassa asunnossaan olohuoneeseen.
Ryhdistäydy, onhan vauvan kanssa mukavaa, mutta ei sillä terrorisoida muuta perhettä.
Eikö sitä vauvavuotta selviä ilman alkoholia? Sehän on depressantti, jo ilmankin on tarpeeksi haasteita siinä että yöt valvotaan ja koko ajan kakkapyllyä ollaan pesemässä. Hermot muutenkin kireällä. Sit vielä alakulot kaupanpäälle.
Nuorten miesten yksinäisyyden syy on narsismi, keski-ikäisten miesten alkoholismi.
Nämä esiintyvät usein yhdessäkin, koska toinen aiheuttaa toista.
No mitäs kysyt, että juoko, oletko vartija ja kotityranni. Jos kerran tiedät ett mies joskus juo, niin mitäs kysyt.
Eli miten usein hän juo, kun ei voi kotona rauhassa avata pulloa, kun olet niskassa kiinni ja ajamassa muualle, jaerolla uhkaamassa. Voi teitä ja varsinkin sinua, juuri jäkätystä tuo käytös.
Jos juo jäkätät jos ei juo jäkätät!
Ymmärrän. En tiedä kumpi on pahempi, juomisen salailu vai avoimesti juominen. Mutta lopun kaiken, se juominen alkaa ärsyttää ja vaivata joka tilanteessa. Joi toinen usein tai harvoin. Itsellä vielä vuosienkin jälkeen tulee tölkin sihahduksesta inhottavat fiilikset. Miestäsi tuskin voit muuttaa. Itse lähdin, olisinpa lähtenyt aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on nyt ongelma? Kai se mies voi kerran kuussa käydä viihteellä. Ap:lle tekisi myös hyvää käydä ulkona joskus. Puhukaa nyt aikuiset ihmiset, että jos on ryypätty, niin menee ihan itse sinne sohvalle nukkumaan silloin.
Häh no se mieshän yritti tunkea sinne sänkyyn eikä olisi itse mennyt sohvalle. Ei se aikuisten oikeesti puhuminen auta jos toinen osapuoli ei kuuntele tai usko.
Mä ymmärsin että mies ei ryyppää rehellisesti. Eli juo ja väittää, ettei ole juonut. Miten keskustelet asiallisesti ja sovit pelisäännöistä jos toinen salailee??
Salailu on oikein tyypillistä juopolle.
Ei kun vaimolle, kun vaimo jäkättää jos juo tai ei juo.
Sain apua tuolta. Irtautuminen alkoholistista ja totuuden myöntäminen kumppanin alkoholismista oli silti kipeä prosessi.
Mutta oitis kun sain hänet ulos kodistamme (jonka omistan yksin, poikasille tiedoksi), olo keveni. Verenpaine laski, aloin nukkua yöt hyvin, rahaa jää säästöön ja voin paremmin. Ehdin ja jaksan hoitaa itseäni ja virtaa on vaikka mihin.
Alkoholismi on kuolemaan johtava sairaus, jota ei voi toinen ihminen parantaa.
Eihän toi mitään juomista ole.Kannattaa miehen lähteä kun ei saa elää normisti.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs kysyt, että juoko, oletko vartija ja kotityranni. Jos kerran tiedät ett mies joskus juo, niin mitäs kysyt.
Eli miten usein hän juo, kun ei voi kotona rauhassa avata pulloa, kun olet niskassa kiinni ja ajamassa muualle, jaerolla uhkaamassa. Voi teitä ja varsinkin sinua, juuri jäkätystä tuo käytös.
Jos juo jäkätät jos ei juo jäkätät!
Menikö juopolla #tunteisiin?
Kuten ketjusta nähdään, juoppo piittaa vain itsestään ja riippuvuudestaan. Ei vaimostaan, ei pienestä vauvastaan.
Eikä juoppo tajua toistavansa oman isänsä virheitä. Olevansa omalle lapselleen yhtä kurja isä, vaimolleen yhtä surkea puoliso.
Kurjuuden ketju ei lopu ellei alkoholistin läheinen sitä katkaise. Alkoholistia ei tarvitse suojella ja paapoa, varjella tämän mainetta. Eron syyn saa ja voi kertoa läheisille ja myös lapselle.
Juomisen salailu on hälyttävää. Miesten riskikäytön raja on 21 annosta viikossa eli 3 kaljaa päivässä.
En katsele enää yhtäkään kaljottelijaa, yök.
Jos mies ei osaa olla ilman kaljaa, hän saa olla ilman minua. Naikoon sitä kaljaansa :D Asukoon sen kanssa, syököön kaljan valmistamaa ruokaa jne. Heippa!