Haluan elää jälleen kuin 80-luvulla
Tietenkin puhelin pois mutta haluan keskustella ensin aiheesta. Jatkossa vain soitan puhelimella. Kaikki muu pois. Haluan turhasta tavarasta ja vaatteista eroon. Haluan alkaa taas tekemään neulepaitani itse. Mitä muita muistoja ja neuvoja olisi antaa ? Jutellaan ja muistellaan rakasta kasaria. Tyhmät ja lihavat älkää vaivautuko. Kuva olis kiva.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä postimyynnistä tilattiin paljon, Hobby Hall, Ellos, Yves Rocher... oli kirjakerhot ym.
Ei taida enää olla kirjepostilla tilattavia kuvastoja noilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä postimyynnistä tilattiin paljon, Hobby Hall, Ellos, Yves Rocher... oli kirjakerhot ym.
Ja Anttila. Oli juhlaa kun uusi kuvasto ilmestyi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne roikkuvat eriväri-lehtikorvakorut.. Pidettiin vain toisessa korvassa.
Shop Tetuan tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida enää olla kirjepostilla tilattavia kuvastoja noilla.
Yves Rocherilta voi vielä postimyynnistä tilata, mutta vaikeaksi on tehty, kun kuvastoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseksi lopetat vauvapalstailun. Sitten luovut internetistä ja yrität maksaa sähkölaskusi pankkikonttoreissa, puhelinlaskusi puhelinyhtiössä, sähkölaskusi energialaitoksella jne.
Minkä ikäinen olit 80-luvulla? Ota huomioon ettet enää ole samassa tilanteessa kuin silloin.
Tuo viimeksi mainittu on kyllä ihan totta, mutta ehkä tässä oli kyse vain kaikkia koskevista ,ulkoisista olosuhteista.
Laskut kyllä maksettiin kaikki pankissa ja niissä oli (esim. vanhempia ja liikuntarajoitteisia asiakkaita ajatellen) omia laskunmaksupalveluja jossa laskut lähetettin pankista saatavilla kuorilla pankkiin maksettaviksi.
Käteistä rahaa taas nostettiin pankkiautomaateista kortilla.
Puhelinluettelo jossa nimen perässä myös ammatti. Punkkarit vastaan Teddyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja postimyyntikuvastut kiinnosti etenkin nuoria poikia.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassakäynti ja kaikki pankkiasioiden hoito, virasto yms asiointi vain ma-pe klo 9-16. Ei siis nettipankkia, omakantaa, nettikauppoja jne
Entäpä jos palautettaisiin 80 luvun olosuhteet ja säänöt mutta sehän ei poistaisi näitä nykyajan herkkuja ja keksintöjä, eli siitä tulisi vielä parempi 80 luku?
Elämä oli paljon leppoisampaa 80 luvulla vaikka töitä silloin tehtiin kovastikin. Ilmapiiri oli aivan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassakäynti ja kaikki pankkiasioiden hoito, virasto yms asiointi vain ma-pe klo 9-16. Ei siis nettipankkia, omakantaa, nettikauppoja jne
Minusta nämä olivat mukavia sosiaalisia tapahtumia, siinä laskunmaksuautomaatillakin näki naapureita ja ehkä jonkun tytönkin jota voi samalla pyytää kahville, näin ne asiat etenivät luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopisi hyvin ulkoilu ja retkeily ilman puhelinta, mutta en tykkäisi haistella katalysaattorittomien autojen käryjä tai joka puolella leijuvaa tupakinkäryä. Ja olisi paljon nykyistä vaarallisempaa joutua liikenneonnettomuuteen, koska kännykällä ei voisi hälyttää apua, vaan pitäisi ehkä raahautua parikin kilometriä jalka poikki tms. lähimpään taloon, jossa on lankapuhelin.
Puhelinkopit olivat tuolloin ja 80 luvulla ei ollut vielä noita haisevia katalysaattoreita...ps mulla ei ole vielä tullut liikenteessä avun soittamisen tarvetta vaikka jo 54v ikää, että taitaa olla aika harvinaista ja sitten kun jossain käy joku iso rysäys, ei sen ruumisauton saaminen paikalle ole 5 minuutista kiinni.
Otettiin paljon aurinkoa ei ollut ilmaston ohenemista silloin. Värikkäitä vaatteita. Jos joku olisi ottanut itsestään tai ruuastaan kuvia puhelimella sitä olisi pidetty todella sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Soititteko pyöritettävällä puhelimella sinne johonkin keskustelu-palstalle ? Siellä humalaiset örisivät, joku huuti haloota ja sulki puhelimen. Jos jotkut jutteli niitä kuunneltiin korva tarkkana mutta ei puhuttu mitään.
Jep, aika usein😄
W.A.S.P. ja Iron Maiden
Nintendo 8-bit (marjankeruulla hankituin varoin)
Taskuelektroniikkapelit
Vierailija kirjoitti:
Juurikin nuo ovat minulle ihan must, mutta silti juoksen,kävelen ,hiihdän teen kotiruokaa, ihailen luontoa ja kuuntelen äänikirjoja. Ihan hyvää elämää tämä on 2025 ,, kertoo 72v mummeli.
Kirjasto oli ahkerasti käytössä, lainasin sieltä ompelukirjoja ja ompelin itse vaatteet. Isot bleiserit ja hervottomat olkatoppaukset, pitkät mekot ja hameet. Tukka oli pystyssä joka suuntaan tai pienillä kiharoille. Spray-hiusvärit shokkiväreissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos palautettaisiin 80 luvun olosuhteet ja säänöt mutta sehän ei poistaisi näitä nykyajan herkkuja ja keksintöjä, eli siitä tulisi vielä parempi 80 luku?
TÄMÄ, mehän voisimme siirtyä 80 luvulle nykyisten keksintöjen kanssa, ainoastaan säännöt muutettaisiin 80 luvulle:
- ei poljeta ja kilpailuteta palkkoja, vaan maksetaan kunnon palkat myös alimman tason töistä ja pidetään työtekijät emoyhtiön palveluksessa, että saavat samat edut kuin muutkin ja ovat samaa väkeä muun talon kanssa
- ei kielletä mitään suomalaisen perinteen sivistyssanoja
- ei pahoiteta mieltä joka ainoasta vitsistä tai pienestä naljailusta, säätyy milja
Tässä on se ongelma kun kaikilla on töitä ja parisuhde, lapsia syntyy ja lapset oppivat koulussa korkean tason asioita, näitä ei voida sallia, siksi teemme päin vastaisia päätöksiä.
T Pettteri&Hallitus
Nyt kun kiristetään veroja ja kaikki maksaa maltaita niin pidetäänkö tämä ketju hyvän mielen tsemppi ja muisteluketjuna meille kasarilla nuoruutensa viettäneille ? Huomataan vaikka ei paljoa ollut ja niukalti elettiin niin oltiin onnellisia ja vähästä tyytyväisiä.
Minä en selviäisi. En osaa suunnistaa minnekään ilman navigaattoria, joten eksyisin. Olen miettinyt, että miten sitä ennen osattiin ajaa minnekään vähänkään outoon paikkaan... tai no itse asiassa ysäriltä muistan, kun isä pänttäsi edellisenä iltana ennen kesälomareissua tiekarttoja ja teki muistilappuja, että miltä tieltä käännytään minnekin.
Ei tulis mitään, minä olisin aina eksyksissä.
Pierre Robertin vihreäkantinen puuteri oli paras.