Hopea lanka katkeaa...
Saarnaaja12:6 "...ennenkuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy ja vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä särkyneenä putoaa kaivoon..."
Tämän raamatullisen tulkinnan mukaan ihmisen sielu/henkiruumis olisi hopealangalla kiinni fyysisessä ruumiissa. Ihmisen kuollessa tämä hopealanka sitten katkeaa ja ihmisen sielu vapautuu.
Huolimatta siitä, että lapsella on lapsen mieli ja lapsen tapa tulkita maailmaa, olisi eräs muisto josta haluaisin mainita. Olin noin 5-vuotias ja nukuin omassa sängyssä. Yht' äkkiä huomasin seisovani meidän silloisen asunnon isossa aulassa ja näin miten meidän äiti jutteli innokkaasti vierailemme kanssa. Muistan miten yritin sanoa jotain äidille, mutta ihmettelin miksi hän ei kuullut tai noteerannut minua mitenkään. Sitten näin itseni nukkumassa omassa sängyssäni ja selästäni lähti joku hopeinen naru/lanka, joka meni fyysiseen kehooni. Mainitsin tästä aamulla äidilleni, mutta hän ei tietenkään uskonut minua.
Nyt kysyisin kun muiden mielipiteitä tai kommentteja asiasta. Onko muilla vastaavia kokemuksia vai oliko kaikki sittenkin vain unta tai joku valemuisto?