Miksi niitä mokkapaloja laitetaan juhlapöytään, kun kukaan ei niistä oikeasti tykkää?
Kommentit (68)
Eihän paljon parempaa kahvileipää olekaan kuin mokkapalat!
Tuore pulla ja mokkapalat . Ihan parasta kahvin kanssa.
Osaisinpa tehdä mokkapaloja, mutta en osaa. Kaikenlaisia kakkuja ja leivoksia osaan tehdä, mutta mokkapalat menee pieleen aina.
Mokkapaloja on tullut syötyä monenlaisilla resepteillä ja kaikki ovat olleet hyviä. Toimii myös maidottomana versiona.
Miksi aloitat toistuvasti näitä typeriä ketjujasi, vaikka kukaan ei jaksa jankkauksiasi? Tämä aloittaja on tuo sama ku.o.l.emista ja "hauskasta" p-sanasta jankkaava tyyppi. Spämmää aina palstan täyteen eri asioitaan, mutta aina aiheet kiertävät kehää. Raskas tyyppi, niin raskas.
Ihmettelen vain, että joku on noin sairaalloisen huomionkipeä.
Vierailija kirjoitti:
Samoin on ällötys mokkapalojen serkku, mutakakku
Joo, ihme kittiä se mutakakku
Mä tykkään. Saa tarjota mokkapaloja, syön ne pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin on ällötys mokkapalojen serkku, mutakakku
Mutakakku ja vaniljajäätelö, ihan parasta 😋
Lapsenlapsi 10 v, haluaa tehdä mutakakkua ja se syödään aina jätskin kanssa, parasta, samoin mokkapalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini teki mokkapalan tapaisia, mutta kutsui sitä suklaapiirakaksi ja se oli kyllä niin köyhä leipomus. Margariinilla teki ja pihisteli. Ohut pohja eikä siihenkään laittanut kaakaota, vaan oli vaalea taikina. Kuorrute oli liru, joka läpi kuulsi pohjataikina. En tykännyt.
juu, kyllä se on kiinni reseptistä ja osaamisesta. Kunnolla oikeaa voita ja van houten kaakaota ja hieman vahvaa kahvia. Lapsella kun oli koulussa jokin tapahtuma, niin mun tekemät mokkapalat meni alta aikayksikön. Myönnettäköön sen verran, että laskelmoin ja otin huomioon "asiakkaat" eli nonparelleissa en säästellyt.
Jokainen harrastavan lapsen äiti luultavasti osaa tehdä mokkapaloja vaikka unissaankin. Sen verran suosittuja ne buffettiin myytäväksi ovat 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini teki mokkapalan tapaisia, mutta kutsui sitä suklaapiirakaksi ja se oli kyllä niin köyhä leipomus. Margariinilla teki ja pihisteli. Ohut pohja eikä siihenkään laittanut kaakaota, vaan oli vaalea taikina. Kuorrute oli liru, joka läpi kuulsi pohjataikina. En tykännyt.
juu, kyllä se on kiinni reseptistä ja osaamisesta. Kunnolla oikeaa voita ja van houten kaakaota ja hieman vahvaa kahvia. Lapsella kun oli koulussa jokin tapahtuma, niin mun tekemät mokkapalat meni alta aikayksikön. Myönnettäköön sen verran, että laskelmoin ja otin huomioon "asiakkaat" eli nonparelleissa en säästellyt.
Jokainen harrastavan lapsen äiti luultavasti osaa tehdä mokkapaloja vaikka unissaankin. Sen verran suosittuja ne buffettiin myytäväksi ovat 😋
En oo ikinä leiponu puffettiin myytäväksi. Silti osaan leipoa.
Olen syönyt elämäni aikana noin neljä mokkapalaa. Minusta ne ovat ihan hyviä!
Ei moccapaloja pöytään, ei moccapaloja minnekkään. 👺
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä ainakin otan kahvipöydästä mieluummin mokkapalan kuin jonkin pullansiivun tai voileipäkakkua. Ei kannata luulla, että kaikilla on samanlainen maku kuin sinulla ap.
Minä otan kahvipöydästä kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juhlapöytään laitetaan pullakranssia, josta ei tykätä sitäkään vähää kuin mokkapaloista?
"Kukaan" on otsikossa oudossa merkityksessä, sillä niistä tykkää aika moni. Toiseksi juhlapöydässä ei ole tarkoitus, että kaikki tykkäävät kaikesta, mitä on tarjolla. Varsinkin lapsille maistuu mokkapalat usein paremmin kuin täytekakku.
Pullakranssissa on hieno voin ja vehnäsen maku. Mokkapalat on tehty toukkaisista kaapinjämistä 🤢
Vierailija kirjoitti:
Osaisinpa tehdä mokkapaloja, mutta en osaa. Kaikenlaisia kakkuja ja leivoksia osaan tehdä, mutta mokkapalat menee pieleen aina.
Hehe, sen paskan tekee jopa lapset yksin.
Mokkapalat on sitä mitä ihmiset jotka eivät osaa leipoa, aina tekevät. Siihen pannaan kaikki ikivanha mitä kaapin perältä löytyy. Ja joukkoon vähån lasten räkää ja ties mitä. Yrjöööögh.
Kyllä ne vaan kummasti ensimmäisenä kahvipöydästä häviää. Se ettet sinä niistä tykkää, ei tarkoita kaikkia ihmisiä:) ja kiitti kun muistutit, taidan ilahduttaa lapsiani heidän lempiherkuillaan.
Ai niin, minä en tykkää juustokakuista, mutta se ei tarkoita sitä ettei muut tykkäisi.
En muista milloin olisin viimeksi maistanut mokkapaloja. Minulle maistuisi kyllä kahvin kanssa.