Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäaikaan siirtyminen rasittaa.

Vierailija
22.03.2025 |

Miksi taas kerran siirretään kelloaikaa? Niin monta kertaa on luvattu, että kerronsiirtohoopoilu lopetetaan, mutta ei, pelkkää puhetta se on ollut. 

Olen ihan varma, että oppilaiden kasvavan levottomuuden ja poissaolojen syynä on osaltaan älytön kelloajan siirto. Yhtäkkiä pienet lapset joutuvat heräämään kouluun oikeasti klo 6 aamulla ( joka siis normiaika). Sehän on silkkaa rääkkäystä. Illalla sitten ei nukkumaan saa. Sisäinen kello ei lapsilla siirry ihan hetkessä, puhumattakaan nuorista yläkoululaisista. 

Kärsii kelloaikojen siirto ahdistaa myös minua. En totu siihen koko kesänä. 

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi tämä kellojen siirtely, kuin ikuinen talviaika.

Ei ole talviaikaa, se on normaaliaika vs. kesäaika.

Vierailija
162/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin sitten vaikka ikuinen kellojen kääntö kuin ikuinen pimeys talviajassa 

Tarkoitat siis normaaliajassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäika sopii mulle. Alan maaliskuussa herätä liian aikaisin kun aurinko nousee ( on pimennysverhot, mutta jostain raosta se aina tulee) Näin vähän aikaa auringon nousuaika on mulle sopivampi.

Vierailija
164/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaan taas pimeät ja jäiset aamut takaisin. Hölmöläinen ei halua herätä aikaisemmin, hän siirtää kelloaan ;-(

Asuinpaikkavalinta. Etelä-Suomesta ovat jäät jo kaukana.

Vierailija
165/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saadaan taas pimeät ja jäiset aamut takaisin. Hölmöläinen ei halua herätä aikaisemmin, hän siirtää kelloaan ;-("

Mitä tarkoitat?? Hölmöläinen siirtää kelloaan ja herää aikaisemmin. Viisaampi haluaa nukkua pidenpään ja pitää kellon talviajassa.

Vierailija
166/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä "kesäajassa joutuu heräämään aikaisemmin" -kommentteja. Niin, silloin siirtopäivänä mutta senkin - ja muutenkin - saa tasoitettua menemällä ajoissa nukkumaan. Ei se mene niin että menee talviajan mukaan nukkumaan mutta on pakko herätä kesäajassa, siis sen siirtopäivän jälkeen. Mene nukkumaan klo 21 kesäaikaa ja herää klo 5 kesäaikaa, noin, ongelma ratkaistu. Joo rytmin siirto voi ihan aluksi takuta vähän, mutta niinhän se on matkustaessakin. 

Ja kyllä, olen tänäkin kellonsiirtoaamuna herännyt ihan hyvillä mielin töihin. Rakastan kesäaikaa joten ei se yhden tunnin heitto haittaa - päinvastoin illalla valmistauduin ja menin aikaisemmin sänkyyn.

Ja minä en ole koskaan ymmärtänyt sinunlaisten kommentteja. Mikä helvetin järki siinä on mennä kesällä klo 21 nukkumaan, kun on vielä 3 tuntia aikaa nauttia valoisasta kes

Mitähän sä sekoilet? Kyse oli heistä jotka valittavat kun pitää herätä esim. viideltä töihin ja että muka kesäajassa heräävätkin neljältä. No eiväthän herää, vaan viideltä 🤷🏼. Ja jos tarvii 8 tuntia unta, menee 8 tuntia ennen herätystä nukkumaan, eikä jonkun talviajan mukaan jota ei nyt noudateta. Mä osaan ihan itse muuttaa rytmiäni tunnilla joten ei tämä todellakaan haittaa.

Vierailija
167/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saadaan taas pimeät ja jäiset aamut takaisin. Hölmöläinen ei halua herätä aikaisemmin, hän siirtää kelloaan ;-("

Mitä tarkoitat?? Hölmöläinen siirtää kelloaan ja herää aikaisemmin. Viisaampi haluaa nukkua pidenpään ja pitää kellon talviajassa.

Sä nukut ihan yhtä kauan kesä- ja talviajassa. Jos sun pitää herätä vaikka klo 8, sä heräät molemmissa ajoissa klo 8 ja vastaavasti menet nukkumaan sen vallitsevan ajan mukaan.

Onko ihmiset oikeasti näin tyhmiä??

Vierailija
168/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja talviaika on se meidän normaaliaika, kesäaika on poikkeusaika.

Saisi kyllä tämän muinaisjäänteen jo oikeasti lopettaa, ihan turhaa venkslausta.

Vierailija
169/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja talviaika on se meidän normaaliaika, kesäaika on poikkeusaika.

Saisi kyllä tämän muinaisjäänteen jo oikeasti lopettaa, ihan turhaa venkslausta.

Ei todellakaan, molempi parempi. Talviaika sopii talveen ja kesäaika kesn. Tämä on just hyvä systeemi.

Vierailija
170/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma, että oppilaiden kasvavan levottomuuden ja poissaolojen syynä on osaltaan älytön kelloajan siirto. Yhtäkkiä pienet lapset joutuvat heräämään kouluun oikeasti klo 6 aamulla ( joka siis normiaika). Sehän on silkkaa rääkkäystä. Illalla sitten ei nukkumaan saa. Sisäinen kello ei lapsilla siirry ihan hetkessä, puhumattakaan nuorista yläkoululaisista. 

Ei luoja, kyllä saa taas nauraa. Huonot kotiolot, netin jatkuva käyttö 24/7, puhelimella roikkuminen yömyöhään, kiusaaminen, mielenterveysongelmat, maailman turvattomuus, vanhempien rikkinäiset suhteet, rajattomuus, välinpitämättömyys jne jne jne. Mutta ei kyllä se on nyt KESÄAIKA joka nuorilla on yhtäkkiä vialla!

Vierailija
171/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais jäädä kesäaikaan ja lopettaa tämä kellojen viisareiden siirtely 🕕

Vierailija
172/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kansalaisaloite tehtävä!

Vierailija
173/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🕕🕕🕕🕕🕕

Vierailija
174/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä asiasta ole kansalaisaloitteitakin tehty? 

On ja meni eteenpäin. Muuta asia on eu:ssa jumissa kun pitäisi kaikkien maiden hyväksyä. Ja siellä se ei ole ihan eka asia käsittelyssä 

Hassua, että tästäkin asiasta pitää päättää yhdessä kaikkien EU maiden kanssa.

Vierailija
175/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että vielä 2000-luvulla harrastetaan tätä typeryyttä. Oliko tämä alkujaan saksalaisten noin sata vuotta sitten keksimä pelleily?

Vierailija
176/178 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PASKAA HUOMENTA ! Kaikille minun kaltaisille, jotka menivät klo 9 talviaikaa nukkumaan ja pyörivät koko yön sängyssä. Nyt sitten vaan kolaroimatta työpaikalle ja ottamaan mittaa tietokoneen kanssa älykkyydestä.

Vierailija
177/178 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PASKAA HUOMENTA ! Kaikille minun kaltaisille, jotka menivät klo 9 talviaikaa nukkumaan ja pyörivät koko yön sängyssä. Nyt sitten vaan kolaroimatta työpaikalle ja ottamaan mittaa tietokoneen kanssa älykkyydestä.

Olisit aloittanut unirytmin siirtämisen hiljalleen muutamaa viikkoa ennen niin ei tarvitsisi keuhkota.

Vierailija
178/178 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan jo, kello on kohta 21.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi