Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäaikaan siirtyminen rasittaa.

Vierailija
22.03.2025 |

Miksi taas kerran siirretään kelloaikaa? Niin monta kertaa on luvattu, että kerronsiirtohoopoilu lopetetaan, mutta ei, pelkkää puhetta se on ollut. 

Olen ihan varma, että oppilaiden kasvavan levottomuuden ja poissaolojen syynä on osaltaan älytön kelloajan siirto. Yhtäkkiä pienet lapset joutuvat heräämään kouluun oikeasti klo 6 aamulla ( joka siis normiaika). Sehän on silkkaa rääkkäystä. Illalla sitten ei nukkumaan saa. Sisäinen kello ei lapsilla siirry ihan hetkessä, puhumattakaan nuorista yläkoululaisista. 

Kärsii kelloaikojen siirto ahdistaa myös minua. En totu siihen koko kesänä. 

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kääntänyt kelloja 15-vuotiaasta asti kahdesti vuodessa eikä minua näin 59-vuotiaana väsytä vieläkään. 

Vitamiinit voisivat auttaa näitä väsyneitä. Tai cpap, jos se onkin uniapneaa. 

Vähänkö oot kingi!!! Uuuuuuuuuuuu... aaltoja!!!!!!!!

Vierailija
122/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, on taas se aika vuodesta. Luulosairaiden esiinmarssi. Aloittakaa siirtyminen hyvissä ajoin jos ottaa muka noin koville,

Mikä helvetin siirtyminen? Töihin mennään siihen aikaan kuin on määrätty. Ei herätysaikaa voi itse säätää tai määrätä. Tollo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäaikaan siirtymistä odotan innolla.

EHDOTTOMASTI koko  vuoden kesäaika. Kesäaika aina.

Iltapäivällä on valoisampaa ja voi tehdä enemmän, eikä masennus kiusaa.

Tätä olen miettinyt myös. Mitä ja kuka voi tehdä enemmän ja missä? Katsoa telkkaa? Eihän ulkona näe iltaisin juuri ketään vaikka on jo valoisaa ja sisällä voi laittaa valot päälle jos ei näe. Kesäaika on turha ja luonnoton, monille rasittava aika.

Kevät ja kesäiltaisin on täällä lapset pihalla leikkimässä, lenkkeilijöitä ja pyöräilijöitä on runsaasti. Ihmiset tekevät pihahommia, grillaavat ja pelaavat pihalla. En tiedä missä asut, varmaan joissain hesalaisessa rotankolossa. Pitkät valoisat kesäillat on parhaita. Kauan eläköön kellojen siirtely!

Ja siihenkö on muka ratkaisu ettei kelloja siirrellä? Tuskinpa siellä näkyy aamulle sen enempää ulkoilijoita aamullakaan, paisti työmatkalaiset Jos pitää enemmän sisällä nököttämisestä, kellon ajalla ei ole väliä.. Luuletko muka että saat sisälle linnoittuneen teinin ulos kesällä paremmin aamulla kuin illalla, et taatusti saa. Meille jotka osaamme nauttia keväästä, kesästä ja ulkoilusta, kesäillan on ihan parasta.

Vierailija
124/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tätäkin kyseenalaistetaan. Se on aivan helvetin typerää aina puolen vuoden välein vaihtaa kelloja. Menee ajantajuntakin sekaisin.

Kellonaikojen siirtely on asia joka ei perustu mihinkään. Varsinkaan meillä kun on jo turhan valoisaa muutenkin. Ihmisen luonnollinen rytmi on se että aurinko on etelässä noin kello 12. Yksi asia miksi on hyvä olla työttömänä, ei tarvi herätä kesken parhaiden unien.

Kellojen siirto on hyvä järjestely, saadaan parhaat puolet talvesta ja varsinkin kevät illoista. Vai luonnollinen rytmi ja pyh. Auringon laskusuunta vaihtelee ympäri vuoden, ja nyt sitten kauhea haloo yhdestä tunnista.

Deekut ja tissuttelijat ovat iloisia, kun saavat istua terassilla pidempään lipittämässä alkoa. Ainoat, jotka iloitsevat kesäajasta.

Vierailija
125/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä siirrän kännykän kellon jo nyt talviaikaan. En enää siirry itse mihinkään muuhun kuin tähän aikaan missä nyt olen. Mä en tarvii valoa iltaan enkä aamuunkaan. Mä tarviin säännöllisen rytmin. Ja ei, en matkusta.

Mulla pysyy kanssa rannekello ja herätyskellon normaaliajassa eikä näin työttömänä tarvi ainakaan aikaisemmin heräillä. Sen muutaman viikon kesällä kestää mitä sattuu töitä olemaan vaikka heräämisaika on järjettömän aikaisin. Valoa on turhan paljon jo muutenkin illalla, aamulla sitä ennemminkin töissä tarvis. Matkustaminen on ihan eri asia kuin liian aikaiset herätykset joka aamu. Kesäaika sopii varmaan toimistotyöläisille ja päälliköille, ymmärrän sen.

Vierailija
126/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, on taas se aika vuodesta. Luulosairaiden esiinmarssi. Aloittakaa siirtyminen hyvissä ajoin jos ottaa muka noin koville,

Mikä helvetin siirtyminen? Töihin mennään siihen aikaan kuin on määrätty. Ei herätysaikaa voi itse säätää tai määrätä. Tollo.

UNIRYTMIN siirtäminen tollo. Siihen voit vaikuttaa.

Vierailija
127/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tätäkin kyseenalaistetaan. Se on aivan helvetin typerää aina puolen vuoden välein vaihtaa kelloja. Menee ajantajuntakin sekaisin.

Kellonaikojen siirtely on asia joka ei perustu mihinkään. Varsinkaan meillä kun on jo turhan valoisaa muutenkin. Ihmisen luonnollinen rytmi on se että aurinko on etelässä noin kello 12. Yksi asia miksi on hyvä olla työttömänä, ei tarvi herätä kesken parhaiden unien.

Kellojen siirto on hyvä järjestely, saadaan parhaat puolet talvesta ja varsinkin kevät illoista. Vai luonnollinen rytmi ja pyh. Auringon laskusuunta vaihtelee ympäri vuoden, ja nyt sitten kauhea haloo yhdestä tunnista.

Deekut ja tissuttelijat ovat iloisia, kun saavat istua terassilla pidempään lipittämässä alkoa. Ainoat, jotka

Väärin meni, En käytä lainkaan alkoholia. Lenkkeilen, pyöräilen ja lueskelen parvekkeella iltaisin.

Vierailija
128/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäisivät eduskunnassa lopettaa kesä/talvi aika systeemin. Nille kaikki on niin vaikeaa. 

Suomen eduskunta on aika turha rahareikä kaikkineen. Ja kallis. J. K. Paasikivi jo sanoi että valtion johtoon riittää kymmenen viisasta miestä. Ja virkamiehet. 200 tyhjäntoimittajaa on ihan liikaa. Keksivät juuri tällaisia turhuuksia joista on vaan kansalle harmia.

Vierailija
129/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niiden lasten heikkouksien taustalla on huonot vanhemmat, joiden motiivi lastentekoon on ollut ilmainen raha. Turha selittää muuta. Kelloja on siirretty myös aiemmin ja ne aiemmat sukupolvet on selvinneet niistä ihan fine. 

Vierailija
130/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukauden ennen kesäaikaan siirtymistä, alkaa hiljalleen siirtää nukkumaanmenoaikaa aikaisemmaksi, koko tältä, uikutukselta ja voihkeelta vältyttäisiin. Ei sen takia tarvitse kellojen siirtämistä lopettaa.

Vierailija
131/178 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei mitään luonnollista rytmiä ole niin aletaan menemään töihin yöksi niin jää koko päivä sitä jonkun kaipaamaa valoisaa aikaa käyttöön. Jostain syystä yötyöt ei niin suosittuja kuitenkaan ole ja ymmärrän, on kokemusta.

Vierailija
132/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana herätä virkeänä ja hyvin nukkuneena ja todeta, että kellohan on jo seitsemän! Ei tarvinnut enää yrittää venyä sängyn pohjalla, kun ei kuudeltakaan viitsi vapaa-aamuina aina nousta. 

Vierailija
133/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäisivät eduskunnassa lopettaa kesä/talvi aika systeemin. Nille kaikki on niin vaikeaa. 

Sitähän on yritetty mutta arvaa mitä. EU ei hyväksy. Sekin pitää hyväksyttää kommunisti EU:lla. Ja mukamas Suomi on itsenäinen.

Vierailija
134/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa rääkymästä, aikuinen ihminen! 

Vierailija
135/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo menkää te nuoremmat nukkumaan, kun eläkeläiset ottaa vielä pari tuntia olutta.

Vierailija
136/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että halutaan nauttia valoisista kesäilloista, mutta mennäänkin tuntia aikaisemmin nukkumaan. Minusta kesäajassa siirretään kelloja väärään suuntaan. Tunti taaksepäin pitää siirtää, jotta varmasti on hämärää kun menee nukkumaan ja nukuttaakin paremmin.

Vierailija
137/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäajasta on luovuttu. Toimeenpano pikkasen viivästynyt EU:ssa Putinin puuhailujen takia.

Vierailija
138/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tämä kellojen siirtely, kuin ikuinen talviaika.

Vierailija
139/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deekut ja tissuttelijat ovat iloisia, kun saavat istua terassilla pidempään lipittämässä alkoa. Ainoat, jotka

Totta. Nää huutaa penkillä parvekkeen alla vielä puoliltaöin ja häiritsee työssä käyvien nukkumista. Niille kesäaika on ilo. Saavat nukkua aamulla joka tapauksessa.

Vierailija
140/178 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä "kesäajassa joutuu heräämään aikaisemmin" -kommentteja. Niin, silloin siirtopäivänä mutta senkin - ja muutenkin - saa tasoitettua menemällä ajoissa nukkumaan. Ei se mene niin että menee talviajan mukaan nukkumaan mutta on pakko herätä kesäajassa, siis sen siirtopäivän jälkeen. Mene nukkumaan klo 21 kesäaikaa ja herää klo 5 kesäaikaa, noin, ongelma ratkaistu. Joo rytmin siirto voi ihan aluksi takuta vähän, mutta niinhän se on matkustaessakin. 

Ja kyllä, olen tänäkin kellonsiirtoaamuna herännyt ihan hyvillä mielin töihin. Rakastan kesäaikaa joten ei se yhden tunnin heitto haittaa - päinvastoin illalla valmistauduin ja menin aikaisemmin sänkyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi