Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan totuttaminen pulloon!

Vierailija
22.03.2025 |

Onko jollain hyviä vinkkejä pullolle totuttamisessa? Tai millä muulla keinolla saisi maitoa juotettua tarpeeksi. 5kk vauva ja ei vaan huoli tuhansista yrityksistä huolimatta pulloa. Olisi kiva voida jättää vauva joskus isänkin hoitoon paria tuntia pidemmäksi aikaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Paitsi näännyttämällä nälkään. Miksi sinulla on kiire päästä eroon lapsestasi?

Vierailija
2/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada sinne bensaa ja kokeile

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen ei huolinut tuttipulloa ollenkaan. Nokkamukista joi vähän.

Vierailija
4/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että vauva hylkää rinnan jos oppii lutkuttamaan pulloa, siitä saa maitoa helpommin.

Mutta usein vauva ei ole niin tyhmä, että vaihtaisi ihanan pehmeän ja lämpimän rinnan kylmään ja muoviseen tuttipullon tuttiin, jos on rintaa tottunut imemään. Pakon edessä tietysti jotkut joutuu niin tekemään.

Mulla neljä lasta, imetysiässä ne kulkivat mukana minne minäkin menen. Kaikkeen tottuu eikä se aika niin pitkä ole. Tietenkään sitten ei voi mennä joihinkin paikkoihin kuten pubeihin tms.

Vierailija
5/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

Vierailija
6/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis yrittänyt itse totuttaa pulloon? Ei kannata. Pitää antaa jollekulle toiselle ja poistua itse huoneesta. Toki 5 kk:n ikäistä vauvaa ei minun mielestäni tarvitse enää opettaa pulloon. Hän voi ihan hyvin hörpätä maitoa kupin reunasta, ja kohtahan hän jo syö kiinteitä.

Vierailija
7/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaada sinne bensaa ja kokeile

Kiitos neuvosta! 

Vierailija
8/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Paitsi näännyttämällä nälkään. Miksi sinulla on kiire päästä eroon lapsestasi?

Kiitos kun kerroit oman kokemuksesi :)

Vierailija
9/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki suostu pulloruokintaan, ei omanikaan. Joten sori, ei vinkkejä.

Vierailija
10/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en onnistunut. Siirtyi suoraan rinnasta nokkamukiin...

Vierailija
11/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran vauva on jo 5 kk, kannattaa opettaa hänet juomaan mukista. Aluksi voi myös antaa maitoa lusikalla tai hörppyyttää lääkemukista. Rinnasta ja pullosta imetään maitoa eri tekniikalla. Vauva tuskin oppii tuossa vaiheessa imemään pullosta, jos hän ei ole tähän mennessä pulloon tottunut.

Kolmen lapsen äiti

Vierailija
12/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi pitänyt aloittaa jo viisi kuukautta sitten.

Vierailija
13/13 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä totutin 3kk vauvan näin: menin maakaaman sängylle vauvan viereen, tissit tiukasti piilossa tyynykasan alla sellaisena hetkenä että vauva oli vähän nälkäinen, muttei liian. Siinä sitten tarjosin pulloa, vauva katsoi hölmistyneenä, ja jonkun ajan kuluttua päätti kokeilla sitä. Oli kyllä upea tunne kun se onnistui, olin ihan kauhuissani että olenko nyt imetysvankina kotona seuraavat pari kuukautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi