Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On nuo Zizzin vaatteet kamalia

Vierailija
22.03.2025 |

Yritän löytää kesävaatteita naisten koossa 52.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö vaikka laihduttaa niin sais vaatteensa ihmisten liikkeistä eikä jostain emakko-osastolta? N22 175cn/49kg.

Alle satakilooset punnitahan neuvolassa.

Se haukkumasana on ryhävalas eli kaskelotti.

Vierailija
22/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ihan vaan Prismasta. Siellä on osastollinen isojen tyttöjen vaatteita. Löytyy kokoa 52:kin. Ovat usein alessakin. Meidän Prismassa ovat omalla seinälläänkin. Ei tarvi etsiä muiden naistenvaatteiden joukosta. Joskus saatan ostaa jotain miesten osastoltakin. Sieltä löytyy esim. isoja collarihousuja kotilöhöilyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulla Popken, H&M. Ennen oli Zalandolla brittimerkki Evans, heillä oli kivoja pluskoon vaatteita. 

Oon ostanut Evansia Lontoon matkalta. Suosittelen käyntiä heidän myymälässään, jos menette matkoille.

Vierailija
24/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itseäni isokokoisena ärsyttää se, että monet vaatevalmistajat tekevät vaatteita sellaisille kunnon bodypositive-aktivisteille, jotka suorastaan tahtovat esitellä paljaita mahamakkaroitaan tai vastaavasti sellaisille, jotka haluavat piilottaa itsensä telttaan ja näin näyttävät huomattavasti kokoistaan isommilta. Itse haluaisin pukeutua kivoihin, sopiviin vaatteisiin, jotka piilottaisivat ongelmakohdat ja korostaisivat hyviä puoliani.

Vierailija
25/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lihavana ja rumana en edes omista muita kesävaatteita kuin vaan yhden ohuen takin. Käytän siis erittäin paljon samoja vaatteita ympäri vuoden. Ostan paljon myös miesten vaatteita. Joudun esim. ostamaan kaikki paidat miesten osastolta pystyäkseni piilottamaan rintojani edes vähän. Ostan myös mm. kaikki kengät ja takit aina miesten osastolta.

Oma opiskeleva lapseni kertoi, että monet hänen kurssikavereistaan ostaa miesten paitoja ja neuleita niiden laadun vuoksi. Miesten mallistosta saa laadukkaamman tuotteen samalla rahalla. Opiskelijalla ei ole varaa ostaa jatkuvasti uusia vaatteita. Ala on sellainen, että ei tarvi olla mikään missi. 

Miten?

Mä sovitin talvella miesten merinovillaneuletta, oli halpa ja laadukas. Mutta mulla kyllä meni hartiat ihan liian isoiksi, vaikka olen naiseksi leveäharteinen!!! Ja isoa pitkähihaista pikeepaitaa, kun ne tuli muotiin syksyllä, mutta ei sekään istunut edes ajatuksella "ylisuuri on nyt trendikästä". Lippiksen oon joskus ostanut miesten puolelta, ne kun on unisexejä.

Vierailija
26/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zizzillä on välillä ollut muutamia aivan ihania vaatteita, sitten voi mennä taas pitkä aika että kaikki on ihan kamalia. Onneksi ne ostamani ovat hyvänlaatuisia, ja olleet käytössä monta vuotta.

Lisäksi mulla on Ulla Popkenin vaatteita, ovat kivoja. Zalandon kautta usein tilaan nekin, joskus olen tilannut suoraan Popkenilta.

Vierailija
27/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö vaikka laihduttaa niin sais vaatteensa ihmisten liikkeistä eikä jostain emakko-osastolta? N22 175cn/49kg.

No mutta kuinka nopeasti luulet sen tapahtuvan niin että tulokset ovat pysyviä? Alastikko pitää siihenasti olla. Tuskin sinäkään noilla mitoilla ihmisten liikkeistä mitään löydät? Jää liian lyhyiksi tai löysiksi kaikki. Pitäisiköhän sun vaikka lihottaa?

Vierailija
28/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua itseäni isokokoisena ärsyttää se, että monet vaatevalmistajat tekevät vaatteita sellaisille kunnon bodypositive-aktivisteille, jotka suorastaan tahtovat esitellä paljaita mahamakkaroitaan tai vastaavasti sellaisille, jotka haluavat piilottaa itsensä telttaan ja näin näyttävät huomattavasti kokoistaan isommilta. Itse haluaisin pukeutua kivoihin, sopiviin vaatteisiin, jotka piilottaisivat ongelmakohdat ja korostaisivat hyviä puoliani.

Oikeasti niin pahana kuin Kiinasta tilaamista pidetäänkin niin lempivaatekauppani on SHEIN ja plusmallisto. Niin kauniita vaatteita kuin normaalipainoisillakin ja leikkaukse sopivat minulle vaikka olen rintava-reisevä-persevä ja vatsakas. Näyttää jopa kiloja karisevan kun vetää vaatteen päälle. Maksullinen palautus mutta mittanauhan kanssa kun tilaa niin ei tarvi palauttaa.

Vierailija
29/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lihavana ja rumana en edes omista muita kesävaatteita kuin vaan yhden ohuen takin. Käytän siis erittäin paljon samoja vaatteita ympäri vuoden. Ostan paljon myös miesten vaatteita. Joudun esim. ostamaan kaikki paidat miesten osastolta pystyäkseni piilottamaan rintojani edes vähän. Ostan myös mm. kaikki kengät ja takit aina miesten osastolta.

Oma opiskeleva lapseni kertoi, että monet hänen kurssikavereistaan ostaa miesten paitoja ja neuleita niiden laadun vuoksi. Miesten mallistosta saa laadukkaamman tuotteen samalla rahalla. Opiskelijalla ei ole varaa ostaa jatkuvasti uusia vaatteita. Ala on sellainen, että ei tarvi olla mikään missi. 

Miten?

Mä sovitin talvella miesten merinovillaneuletta, oli halpa ja laadukas. Mutta mulla kyllä meni hartiat ihan liian isoiksi, vaikka olen naiseksi lev

Totta! Mun kaveri, joka on pitkä ja laiha voi hyvin ostaa vaatteensa miesten osastolta, hän on vaan söpö niissä ylisuurissa hartioissa, paidoissa, farkuissa ja neuleissa, itse näytän punkerolta, joka on pukeutunut miesten vaatteisiin, jotka eivät istu mistään

Vierailija
30/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, olen itse kokoa 54 ja en sieltä osta kuin ehkä verkkarihousuja. Mun suosikkeja on:

Ulla Popken

Zalando

Ellos (iso plus-muodin puoli)

Gudrun Sjöden

Vierailija
31/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siellä on kivoja vaatteita, aina löytyisi jotain ihanaa. Toki välillä on myös sellaisia mitkä ei miellytä, mutta niinhän joka kaupassa. Zizzin perus t-paidat ovat muuten hyviä, niitä voin suositella. 

Vierailija
32/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Mä sovitin talvella miesten merinovillaneuletta, oli halpa ja laadukas. Mutta mulla kyllä meni hartiat ihan liian isoiksi, vaikka olen naiseksi lev

Nuoret naiset ovat nykyään aika pitkiä kun naisten keskipituus on kokonaisuudessaan Suomessa 167 senttiä. Meillähän on nykyään väestössä aasialaisia jne, joiden keskipituus on huomattavasti vähemmän. Siten joku päälle 170-senttinen nuori nainen ei ole mikään poikkeava nykyään. Jos on pitkä ja harteva, voi miesten paita olla parempi kuin naisten paita. 

Vierailija
33/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti niin pahana kuin Kiinasta tilaamista pidetäänkin niin lempivaatekauppani on SHEIN ja plusmallisto. Niin kauniita vaatteita kuin normaalipainoisillakin ja leikkaukse sopivat minulle vaikka olen rintava-reisevä-persevä ja vatsakas. Näyttää jopa kiloja karisevan kun vetää vaatteen päälle. Maksullinen palautus mutta mittanauhan kanssa kun tilaa niin ei tarvi palauttaa.

Idea on käyttää pitkään hankkimaansa vaatetta. Aivan sama, onko se tehty Kiinassa vaiko Suomessa. Jos sitä ei käytä ja hankkii aina vain uutta lisää, on vaatteiden hankkiminen ongelma. Ellen McArthurin säätiön mukaan vaatetta pitää käyttää 70 kertaa, jotta sen ilmastovaikutukset nollaantuvat.

Vierailija
34/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamsilkillä on paljon varsin reiluilla mitoituksilla tehtyjä vaatteita kokoon 5 XL asti.

Itse olen aika epätasaisen kokoinen, ja kokonumero, jota hankin riippuu täysin vaatteen mallista. Ostan paljon Marimekkoakin, vaikka periaatteessa kovinkaan suuria kokoja ei ole: jos vaatteen istuvuudeksi on määritelty väljä tai erittäin väljä, se on sopiva, kun saman koon suora tai niukka istuvuus olisivat liian pieniä.

Papudesignilla isoin koko sopii varmaankin monelle, joka määrittelee kookseen 52. Noshilla on hyvin reilusti mitoitettuja vaatteita, samoin Uhanalla.

Kannattaa rauhassa opetella, mikä itselle sopii, ja mitä esimerkiksi verkkokauppojen kuvat oikein kertovat: kaikki mallit eivät sovi kaikille, vaikka numero olisi mikä vain.

Vierailija
35/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pysty hahmottamaan minkä kokoinen on ihminen joka käyttää kokoa 52. Vaatteiden löytäminen on varmasti hankalaa mutta eikö olisi parempi korjata omia elintapoja ihan jo terveyden kannalta tuon kokoisena?

Vierailija
36/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta, löytyy 8XL asti.

Vierailija
37/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista miesten vaatteista: samalla lailla kun naisten vaatteissa, niissä on eri malleja ja esim. M koko voi olla 'nafti' ja 'ylisuuri' merkistä ja mallista riippuen.

Jos vaate on hieman 'ei istuva' voi huivilla vähän pelastaa asiaa, vie huomioita vaikka liian reiluista hartioista, tai peittää jos kaula-aukko liian iso tmv.

Vierailija
38/38 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes pysty hahmottamaan minkä kokoinen on ihminen joka käyttää kokoa 52. Vaatteiden löytäminen on varmasti hankalaa mutta eikö olisi parempi korjata omia elintapoja ihan jo terveyden kannalta tuon kokoisena?

Kokonumero kertookin hyvin vähän, kun ihmiset ovat hyvin erityyppisiä vartaloiltaan. "52-kokoinen" nainen ei todellakaan ole mikään hahmoton jättiläinen. Voit yrittää hahmottaa asiaa vaikka tämän vaatekokoasian avulla katsomalla itse käyttämiesi vaatteiden kokotaulukoista, kuinka monta senttimetriä rinnanympäryksen tai vyötärönympäryksen ero on kahden peräkkäisen koon välillä - eli eipä montakaan. Mallistojen ja merkkien väliset erot ovat suurempimerkityksinen asia, joissa todella suuret kokoerot vasta ilmenevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi