Kelan mielestä 3 kk on ihan ok aika muuttaa uuteen asuntoon
Etsit ja löydät yhdessä päivässä hyvän asunnon ja irtisanoudut saman iltana. Se astuu voimaan seuraavan kuun lopussa. Ja sitten oletkin jo kantanut yksin sängyn, sohvan, pesukoneen sekä 40 muuttolaatikkoa uuteen asuntoon.
Just. Näinhän se elämässä menee.
Kommentit (69)
Mikä ongelma tässäkin nyt oli? Heinäkuun lopussa varmistui opiskelupaikka toiselta puolelta Suomea. Kuukausi aikaa orientoiviin opintoihin eli sen verran aikaa löytää kämppä. 3kk olisi ruhtinaallisesti.
Nyt voi heti hakea muuttolaattikoita ja pakata osan tavaroista samalla, kun luet asuntoilmoituksia.
Metsään voi muuttaa, ei siihen kolmea kuukautta tarvita.
Lapsen isä ja sen puolen suku ja ystävätkin on ilmeisesti täysin pois maailmankartalta (koska puhuit sun isä ja äidin puolesta) ?
Oppilas on oikeutettu tukeen ihan kaikissa Suomen kouluissa. Harrastaa voi kaikissa Suomen kunnissa. Sen takia ei tarvitse olla muuttamatta. Itse olet vinkunut asiasta niin paljon, että nyt lapsikin on jo ihan onneton. Muutat paikkaan, jossa kämppä on koulun, sairaalan ja kirjaston vieressä - mitä ne muut tarvitsemasi palvelut ovat? - ja jos tarpeen, mummo muuttaa myös. Alle viidelläsadalla eurolla kuussa löytyy vuokrakaksioita meidän kaupungistamme, alle seitsemälläsadalla vaikkapa Tampereen keskustasta.
Meillä päin on silloin tällöin Facebookissa viesti, ehtisikö joku tulla muuttoavuksi kantamaan tavaroita autosta sisään. Näihin sitten esim. koululaiset vastaavat ja saavat parikymppiä palkaksi. Tokmannista tai Puuilosta saa perävaunun parillakympillä vuokrattua.
Minä maksoin sen erotuksen kun ei saanut yksinelävänä tukia kuin tiettyyn määrään ja minulla oli kymmenen neliöö liikaa. Jos satuin välillä putoomaan tuille kun määräaikeinen työ loppui eikä ollut heti uutta tilalle. Silloinkin 40v sitten oli ihan kamalaa väheksymistä ja haukkumista lähipiirissä jos joutui vähäksikin aikaa työttömäksi.
Siihen aikaan ei ollut elinkustannukset niin kalliita kuin tänä päivänä on. Pienten indeksikorotusten poistaminen minimituista on ollut ihan sairasta kun elinkustannukset nousevat ihan koko ajan. Maksatuteenko nykyään ihan kaikkilla köyhimmillä Ukrainan sotaa ja siltä se tuntuu. Me ei olla sodassa muuta kuin maksetaan muiden hullujen sotia ja sitten vielä pelätäänin seuraavaa sotaa.
Kansanedustajien palkoista ja eduista ei ole leikattu yhtään mitään, jotenka he eivät osallistu ollenkaan leikkaustalkoisiin muuta kaikkein köyhimmät.
Vierailija kirjoitti:
Oppilas on oikeutettu tukeen ihan kaikissa Suomen kouluissa. Harrastaa voi kaikissa Suomen kunnissa. Sen takia ei tarvitse olla muuttamatta. Itse olet vinkunut asiasta niin paljon, että nyt lapsikin on jo ihan onneton. Muutat paikkaan, jossa kämppä on koulun, sairaalan ja kirjaston vieressä - mitä ne muut tarvitsemasi palvelut ovat? - ja jos tarpeen, mummo muuttaa myös. Alle viidelläsadalla eurolla kuussa löytyy vuokrakaksioita meidän kaupungistamme, alle seitsemälläsadalla vaikkapa Tampereen keskustasta.
Meillä päin on silloin tällöin Facebookissa viesti, ehtisikö joku tulla muuttoavuksi kantamaan tavaroita autosta sisään. Näihin sitten esim. koululaiset vastaavat ja saavat parikymppiä palkaksi. Tokmannista tai Puuilosta saa perävaunun parillakympillä vuokrattua.
Kuka sen muuttoauton ajaa hki tampere tai maksaa? Tampereella asunto saa maksaa 743. Jos se makssa nyt alle 700 e kuten mainitsit on se ensi vuonna taas liian kallis ihan varmasti vuokrat nousee taas.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei lapsi ole onneton jos muuttaa tutusta paikasta jossa on kaverit ja koulu kaksin työttömän,sairaan ja masentuneen äidin kanssa johonkin pikkupaikkakunnalle? Se ihan sama rumba jatkuu asuntojen kanssa sielläkin toki jos muuttaa maaseudulle se on eri juttu voi saada asunnon halvalla.palveluiden ja joukkoliikenneyhteyksien löhellä olevat vuokra asunnot ovat kalliita ja yli.tai lähellä kelan normeja joka puolella Suomea.
Ei ole meillä sukulaisia missään. Muutamia sukulaisia on pohjois Suomessa lapsella siellä en ole koskaan käynyt ei ole ollut rahaa eikä ole kutsuttu. Nämä kummit ottavat yhteyttä lapseen kerran vuodessa jos sitäkään. Olen pitänyt yhteyttä mutta molemmilla omat perheet jne. Sinne ei ole varaa meillä matkustaa kyläilemään.
Omat sukulaiset äidin puolelta ovat kaikki kuolleet muutama serkku on jotka eivät halua pitää yhteyttä. Isän puolelta ei sukua kiinnosta, äitini ja isäni erosivat kun olin lapsi, molemmilla rankka huumetausta jossa elin lapsuuteni.
Kynnys yhteydenpitoon kenenkään kanssa on korkea oman masennuksen ja työttömyyden vuoksi. Olen hakenut terapiaan pari vuotta en ole päässyt terveyskeskusta pidemmälle ei oteta mua potilaaksi.
Nämä asiat on veivattu sos tt kanssakin moneen kertaan.