Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan mielestä 3 kk on ihan ok aika muuttaa uuteen asuntoon

Vierailija
22.03.2025 |

Etsit ja löydät yhdessä päivässä hyvän asunnon ja irtisanoudut saman iltana. Se astuu voimaan seuraavan kuun lopussa. Ja sitten oletkin jo kantanut yksin sängyn, sohvan, pesukoneen sekä 40 muuttolaatikkoa uuteen asuntoon. 

Just. Näinhän se elämässä menee. 

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu kuin opiskelija äidin rahoilla ei muuta kolmessa kuukaudessa uuteen asuntoon. 

Vierailija
2/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun asuntohakemuksessa se Työtön takaa sen asunnon helpon saamisen 🤣

Vierailija
4/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten joudut maksamaan sen kahden kympin ylimenevän osan vuokrasta itse, kunnes saat sen asunnon.

Vierailija
5/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun on kelasta riippuvainen. Joko maksat elämäsi itse, tai sopeudut sääntöihin. Toisaalta, ei kai kukaan suunnittele elämäänsä niin että on alati riippuvainen tuista?

Vierailija
6/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa kun on kelasta riippuvainen. Joko maksat elämäsi itse, tai sopeudut sääntöihin. Toisaalta, ei kai kukaan suunnittele elämäänsä niin että on alati riippuvainen tuista?

Juu. Moni varmaan "suunnittelee" olevansa työtön ja olevansa kelan armoilla. Se kun on niin kivaa. Oletko hieman yksinkertainen?

Vierailija
7/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen valtion pitäisi rakentaa parakkiasuntoja reippaiden aktiviteettien ääreen tuonne pohjoisen metsiin tällaisten tapausten takia.

Vierailija
8/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelykysymys 

T: Kelatäti

Vierailija
9/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole paria viikkoa pitempään mennyt muuttaessa.

Vierailija
10/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen, että joku sentään maksaa asumisesi. Sekään ei ole itsestäänselvyys missään muualla kuin Pohjoismaissa.

Vierailija
11/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan Kelalata anottua muuttoavustusta. Taitaa olla 170 euroa. Saahan sillä jo yhden muuttomiehen ja auton kahdeksi tunniksi.

Vierailija
12/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei olisi kannattanut hamstrata sitä roinaa kaapit täyteen?

Vierailija
13/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muut elättävät sinut, menetät silloin automaattisesti osan valinnanvapaudestasi. Et voi sanella muille, missä ja miten asut jos et itse sitä maksa.

Vierailija
14/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan sulla ollut aikaa etsiä.  Luulisi järjen sanovan että edes yrittää itse maksaa ylläpitonsa.

Vierailija
15/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Moni varmaan "suunnittelee" olevansa työtön ja olevansa kelan armoilla. Se kun on niin kivaa. Oletko hieman yksinkertainen?

Kyllä suunnittelee. Kuulee usein, kuinka ei kannata ottaa työtä vastaan kun tukirahoja saa melkein yhtä paljon ilman vaivaa.

Vierailija
16/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet, että työssä käyvät muuttaa? 

Vierailija
17/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kovin henkilökohtaisesti ottaa, tuokin sääntö on ollut jo ainakin 90-luvulta saakka.

Vierailija
18/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sadat tuhannet Suomessa ovat rakentaneet "elämänsä" tällaisen suunnitelman varaan. Yksinkertaisia ovat kyllä, se on totta.

Vierailija
19/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kun asuntohakemuksessa se Työtön takaa sen asunnon helpon saamisen 🤣

Työtön saa todennäköisesti asumistukea, mitä varmempaa vuokratuloa ei enää ole kuin eläke.

T. 4 asuntoa vuokraava

Vierailija
20/69 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole paria viikkoa pitempään mennyt muuttaessa.

Siitä lähtien kun uuteen asuntoon on tullut käsky muuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän