Kirjoittavatko lehdet yhä pitempiä artikkeleita joissa ei sanota yhtään mitään. Alkanut tympiä ainakin minua. Olenko väärässä?
Kirjoittavatko lehdet yhä pitempiä artikkeleita joissa ei sanota yhtään mitään. Alkanut tympiä ainakin minua. Olenko väärässä?
Kommentit (50)
Pitkään höttöjuttuun mahtuu monta mainosta väliin.
Mua harmittaa ylipitkät jutut tyhjänpäivisistä asioista. Zelenskyinkin vierailusta oli juttu suomen presidentin vaimon asusta! Kokonainen juttu tuosta.
Onneks rouva zelenska pukeutuu hillitysti niin, että asusta ei saa juttua.
Mitä mua kiinnostaa jotkut vaatteet. Mua kiinnostaa tapaamisen anti.
Seksijutut on tyhjää yäynnä ja samojen asioiden toistamista.
Ja sitten sää. Valtavilla järkyttävillä otsikoilla on Suomeen tulossa aivan ihmeellisiä sääilmiöitä. Oikeesti ei mitään erityistä. (Mahtaa toimittajia harmittaa, kun Suomessa ei ole trooppisia hirmumyrskyjä, maanjäristyksiä tai metrin kerralla lunta tuovia puuskia.)
Ja sitten Lola esittelee taas vanhoja kuvia itsestään ja juttu siitä.
Tai vaikka: Tämä vaaraton ilmiö aiheuttaa ihmisissä huolta. Pitkässä jutussa ilmenee, että kyseessä on peräpukamat ja niistä tuleva veri.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen ihmetellyt tätä, koska muuten kaikki media menee keskittymiskyvyttömämpään suuntaan. Ehkä selitys on tosiaan tuo, että mainosten takia halutaan pitää ihminen pidempään sivulla.
Nuo jutut ovat kuitenkin älyttömän huonosti - ja keskittymiskyvyttömästi - kirjoitettu. Luin vasta juttua, joka poukkoili ympäriinsä ja kertoi samoja asioita aina uudelleen eri tavoin. Tämä oli tosi hämmentävää, piti oikein palata aina jutussa taaksepäin tarkistamaan että hetkinen, eikö tämä kerrottu jo aikaisemmin. Aivan kuin joku olisi copypastennut kappaleita jostain aiheesta ja julkaissut sen lukematta lainkaan millainen kokonaisuus niistä koostuu. Surkeaa. En ymmärrä miten toimittajat kehtaavat julkaista noita omalla nimellään. Olen itsekin opiskellut journalistiikkaa ja ainakin niihin aikoihin toimittajalle oli kunnia-asia pitää rimaa korkealla millaisiin juttuihin nimensä laittaa.
Tuosta copypaste on ihan käytössä.
Itse kärsin yhden sairauden jälkitilasta, ja lukaisen yleensä sitä koskevat jutut, kun silmiin sattuu. Aina välillä joku julkkis saa sen sairauden, ja siitä tehdään lehtijuttu. Ja erään tällaisen tapauksen jälkeen näihin juttuihin jäi tilaamassani lehdessä lause "kyseessä on viruksen aiheuttama sairaus, jonka syytä ei tiedetä".
Kun lukee tuon lauseen vähänkään ajatuksella, niin huomaa, että tuossa tapauksessa syy ON tiedossa, se on se virus. Silti tuo jäi kummittelemaan näihin juttuihin yhden toimittajan virheen takia, ja joku sen kopioi sieltä myöhempiin juttuihin.
(Virheen syy on varmasti alunperin sekaannus, mikä nyt voi helposti käydä kerran ja yhdelle toimittajalle. Yleensä tuon sairauden syytä ei tosiaan tiedetä, mutta joskus se aiheutuu myös viruksesta, bakteerista tms selvitettävissä olevasta asiasta).
Sitten tämä kielellinen köyhyys. Iltalehdissä julkkikset tekevät aina hulvattomia juttuja, joka toisen perusjamppajulkun puoliso on kaunotar, joku isokiho jyrähtää...
Tässä aloituksessa ja muutamassa sivussa kommentteja oli liioittelematta enemmän asiaa ja oivaltavia huomioita kuin Hesarin koko päivän uutissyötteessä! Tämän lukeminen jotenkin palauttaa uskoani meihin suomalaisiin, että me emme oikeasti ole niin tyhmää kansaa kuin voisi kuvitella lehtien ns. uutistarjonnan perusteella.
Olen toistuvasti tuskaillut kunnollisen sanomalehden puutetta Suomessa. Jos sellainen olisi, tilaisin sen heti ja hinnasta viis. Tahtotila näyttää vain olevan mediakentällä kansan tyhmentäminen julkaisemalla sotapropagandan ohella pelkkää nollasisältöä, vaikka oikeitakin uutisaiheita tässä maassa riittäisi, ja tutkivaa journalismia todella kaivattaisiin.
Oman mausteensa Hesarin jaarittelujuttuihin tuovat liikkuvat kuvat. Näytetään kuvaruudun täydeltä veneen kokkaa ja järvenselkää viisi sekuntia, ja sitten kuva räpsähtää takaisin alkupisteeseensä. Koko ajan kohisee sekä tekstin vasemmalla että oikealla puolella. Muutaman kappaleen kuluttua tuleekin jo toisenlainen viihdepläjäys eli liikuta-kursoria-ihan-itse-kuvan-päällä-esitys. Ja jos kuva ei liiku, sen on piirtänyt eräs mystinen, piirtämistaidoton naivisti, joka räpellysmääränsä perusteella on varmasti jonkun johtoportaan jäsenen sukulainen.
Olen muutaman kerran marmattanut Hesarille, että toiveissani olisi vanhanmallinen sanomalehti, jota voisi lukea joutumatta kesken kaiken Vekkulan käytäville harhailemaan. Ei sellaisen kuvattoman version tekeminen ylivoimaista olisi.
Vierailija kirjoitti:
Oman mausteensa Hesarin jaarittelujuttuihin tuovat liikkuvat kuvat. Näytetään kuvaruudun täydeltä veneen kokkaa ja järvenselkää viisi sekuntia, ja sitten kuva räpsähtää takaisin alkupisteeseensä. Koko ajan kohisee sekä tekstin vasemmalla että oikealla puolella. Muutaman kappaleen kuluttua tuleekin jo toisenlainen viihdepläjäys eli liikuta-kursoria-ihan-itse-kuvan-päällä-esitys. Ja jos kuva ei liiku, sen on piirtänyt eräs mystinen, piirtämistaidoton naivisti, joka räpellysmääränsä perusteella on varmasti jonkun johtoportaan jäsenen sukulainen.
Olen muutaman kerran marmattanut Hesarille, että toiveissani olisi vanhanmallinen sanomalehti, jota voisi lukea joutumatta kesken kaiken Vekkulan käytäville harhailemaan. Ei sellaisen kuvattoman version tekeminen ylivoimaista olisi.
Lue näköislehteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue näköislehteä.
Se sillisalaattikulho on vielä huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö tekköö. 🤣
No, niin se vuan tekköö.
juttu kun juttu siihen saadaan sotkettua persujen haukkumista. ilmasto ahdistusta ja wokea.