Kirjoittavatko lehdet yhä pitempiä artikkeleita joissa ei sanota yhtään mitään. Alkanut tympiä ainakin minua. Olenko väärässä?
Kirjoittavatko lehdet yhä pitempiä artikkeleita joissa ei sanota yhtään mitään. Alkanut tympiä ainakin minua. Olenko väärässä?
Kommentit (50)
Niitä kutsutaan alalla ns. täytejutuiksi, ap. Vähän sama asia kuin jatkuvat uusinnat töllöttimessä.
Et ole väärässä. Olen huomannut saman, että nykyään kirjoitetaan vain sanojen riviin laittamisen ilosta, mutta sisältö puuttuu.
Lehdissä ei ole muuta kuin loputtomia seksijuttuja, sotapropagandaa ja tyhjiä artikkeleita vailla mitään syvyyttä.
Ainakin iltapäivälehdet on nykyisin seksilehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten älykkyys on laskussa, asiaa on tutkittu.
Se alkoi siitä, kun alettiin nimetä eri sukupolvia ja puhumaan boomereista ja x sukupolvesta ja nyt on jotain milleniaaleja ties mitä hjjljbldbl sukupolvia, kaikille yhteistä on kuitenkin se, että ihmiset on vaan typerämpiä ja aina vaan typerämpiä. Kukaan ei miettinyt 25 vuotta sitten minkä sukupolven edustaja joku on.
Vierailija kirjoitti:
Hesarista on tullut samanlaista rönsyilevää ja turhaa klikkiroskaa kuin ip-lehdet ovat. Säälittävää. Myös tekoälyn käyttö journalismissa on turhaa kuin mikä: mihin minä tarvin jotain tiivistelmää, jonka on vielä tehnyt kone eikä ihminen? Laiskaa ja saamatonta, ja se näkyy lehden tasokkuudessa.
Tietonurkassa kerrotaan, että tiivistelmä on tekoälyn tekemä ja ihmisen tarkistama. Tiivistelmissä on kuitenkin sen verran kielioppivirheitä, ja ne vastaavat sisältöä niin harvoin, että en usko väitettä ollenkaan. Vaikuttaa siltä, että Hesarin otsikoita töikseen kirjoitteleva ja muutteleva henkilö värkkää myös tiivistelmät juosten k*sten ja tuskin lukien.
Eniten ärsyttää keinotekoiset "toimittajalla on tiedossa vastaajien henkilöllisyys, mutta esiintyvät tässä jutussa anonyymina arkaluontoisuuden vuoksi".
Ton luulisi olevan selvää muutenkin luotettavissa lehdissä, että sitä pitää vakuutella imelästi..
Helsingin Sanomien mukaan valaat vaeltavat SEKSIN perässä ym. Aivan ala-arvoista laatua.
Jutut on nykyään tekoälyllä tehtyä puppua. Elämänkokemusta vailla olevat nuoret toimittajaharjoittelijat sitten hieman muokkaavat niitä ja päivä on pulkassa.
Ai niin se känykkäräpsy vielä, tai eiku otetaas tuolta joku halpa kuvituskuva.
Tuttua muunmuassa naistenlehdistä.
Sivukaupalla liirunlaarumia epäkiinnostavista henkilöistä ilman minkäänlaista oikeaa tietoa ihmisestä.
Ilmeisesti näin täytetään muuten turhaa läpyskää ja huijataan tilaajia luulemaan, että kansien välissä olisi jotain asiaakin.
No, jos joku maksaa tuollaisista sisällöistä, niin silloin sellaisia juttujakin sitten tehdään. Sinänsä ihan perusmarkkinataloutta.
Kaikki on niin helppoa nykyaikana tekoälyn tehdessä pitkiä kolumneja yms. Toista se oli ennen. Toisaalta esim Veikko Ennala kirjoitteli pitkiä tekstejä (Piinapenkki yms.), mutta pääosin ne olivat asiaa tai ainakin viihdyttäviä.
Ainakin iltapäivälehdissä tehdään pitkiä juttuja joistain tilastoista ja kerrotaan tekstimuodossa ilman taulukoita, miten eri asiat ovat järjestyksessä. Olisi yksinkertaisempaa ja lukijan kannalta mukavampaa, jos olisi lyhyt tiivistelmä ja itse tilasto taulukkomuodossa.
Minkälaisen kuvan mahtaisi eminentti Kari Suomalainen piirtää tästä tilanteesta, jos vielä olisi elossa?
Sitä se Suomen propagandamedian yhden totuuden hokeminen tarkoittaa. Ei ole enää rehelliselle, tutkivalle journalismille tilaa. Pelkkää samaa marxismia päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se Suomen propagandamedian yhden totuuden hokeminen tarkoittaa. Ei ole enää rehelliselle, tutkivalle journalismille tilaa. Pelkkää samaa marxismia päivästä toiseen.
Tai jotain perskokkarepropagandaa iltaroskajulkaisut pullollaan, joita jotkut luulevat uutisiksi, vaikka oikeasti ovat huonosti peiteltyä vaikuttamista.
Olen huomannut, että monesti aiheen ympärillä pyöritään, mutta asian ydintä ei osata tai ymmärretä tuoda esille.
Sitä vain ihmettelee, että miksi joku artikkeli on kirjoitettu ja mitä sillä tahdotaan sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomien mukaan valaat vaeltavat SEKSIN perässä ym. Aivan ala-arvoista laatua.
Juuri sellaisia kirjoitelmia on lehdet täynnä. Seksiä tungetaan joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua muunmuassa naistenlehdistä.
Sivukaupalla liirunlaarumia epäkiinnostavista henkilöistä ilman minkäänlaista oikeaa tietoa ihmisestä.
Ilmeisesti näin täytetään muuten turhaa läpyskää ja huijataan tilaajia luulemaan, että kansien välissä olisi jotain asiaakin.
Minua oikeasti kiinnostaisi lukea henkilötarinoita, kuten naistenlehdistä. Mutta se lässynlääsisältö; ekana kerrotaan miten haastateltava saapui kahvilaan siinä ja siinä asussa, oli ollut kiireinen lastensa kanssa. Sitten luetellaan ammatilliset urotyöt ja ah kuinka rankkaa on ollut. Lopuksi henkilökohtaiset vastoinkäymiset sairauksista kuolemiin, koulukiusaamista ulkomaille muuttoon. Sitten takaisin nykypäivän projekteihin, on niin kiirettä. Väliin muutama itsekritiikitön kommentti haastateltavalta, ah kuinka ihailtavaa, kuinka samaistuttavaa. Lopuksi toimittaja sanoo heiheit kun haastateltava ihailtavasti lähtee takaisin hakemaan sairasta lasta päikystä... Onko sitä tultu vanhaksi, mutta miksi nämä henkilökuvat on suurilta osin juuri tätä shaibaa nykyään.
Samaa mieltä. Ehkä kenties, joskus jopa silloin tällöin tavan takaa käyttää kaikki mahdolliset synonyymit ja voimaantumiset ehdollistaen kirjoitetun ymmärtämisen järkytyksellä ja mitä ihmettä jahkailulla. Tätähän se nykyään on. Otsikostakaan ei voi tietää mitä kirjoitus tarkoitti.