Miksi ihmiset ottaa velkaa kun jos on velkaa niin joutuu olemaan työelämässä?
Itse otin asuntolainan mutta pyrin maksamaan sen pois todella nopeasti jotta olen velaton jo voin jättäytyä pois työelämästä. Sijoitan rahaa myös ja olen minimalisti eli en tuhlaa rahaa yhtään ylimääräiseen.
Jälkikäteen kun mietin niin minun ei olisi pitänyt ostaa asuntoa eli tein virheen, fiksua olisi asua halvassa vuokra asunnossa koska silloin ei tarvitsisi tehdä töitä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukone on pakko ostaa velaksi.
Pyykinpesukone ei ole pakollinen, pyykit voi pestä myös käsin.
Kyllähän se vuokrakin pitäisi jotenkin maksaa
Taas yksi esimerkki siitä, että nykyhallitus on oikealla asialla leikatessaan asumistukea.
Se onkin ansa. Kun saadaan ihmiset ostamaan asunto niin heidän on pakko raataa töissä lainan maksaakseen.
Vähän kärjistit, mutta puhut asiaa.
Mä haluan käydä töissä, käynkin, mutta velkaa olen ottanut vain asuntoon, ja asunnonkin valitsin niin, että velkaa ei tarvinut ottaa paljoa, ja säästin etukäteen ison osan.
Elämä on PALJON stressittömämpää, kun on velaton, ja kun pitää elämäntyylinsä sellaisena, että pärjää pienellä rahalla eikä isoja juoksevia kuluja ole.
Näin eläen pienestäkin palkasta jää ihan itsekseen säästöön, ja taloudellinen tilanne on hyvä, ja olo turvallinen ja stressitön taloudellisessa mielessä.
Mulla on niin paljon säästössä, että eläisin kolme vuotta säästöilläni, jos pakko olisi. Se tuo turvallisen, vapaan ja rikkaan olon, vaikka siis oikeasti minut kai luokitellaan köyhyysrajalla eläväksi.
Asun vaimon ja lapsen kanssa velattomassa omistusasunnossa. Pankissa on enemmän rahaa kuin luottokortilla velkaa. Silti joudumme olemaan molemmat työelämässä. Rahaa kuluu kaikenlaisiin kuluihin. Autoon, ruokaan, vakuutuksiin, kiinteistöveroon ja muihin sellaisiin. Sijoitukset tuottavat jonain vuonna oikein hyvin mutta on myös vuosia jolloin sijoitusten arvo laskee.
Vierailija kirjoitti:
Käytä taloyhtiön pesukonetta.
En ole ottanut velkaa koskaan. Olen töissä ollut 20 vuotta lähes koko ajan. Olen asunut vaan vuokralla ja säästänyt. Ajattelin joskus että parempi että tilillä on rahaa kuin palkka menisi lainaan ja vastikkeeseen. Ostin sitten asunnon kun tapasin tyttöystäväni ja meistä tuli aviopari niin lainaa ei tarvinnut ottaa koska olin kauan säästänyt ja vaimoni maksoi puolet asunnosta. Vastike on suht halpa 315 euroa ja maksamme sen puoliksi.
Kuka nyt pelkästään rahan takia töitä tekee?
Ai niin, ne työtävieroksuvat av-mammat ja papat.
Työssäkäyntiin on monia syitä. Töissä on mukavampi, kun saa enempi rahaa huolettomaan elämään ja kertyy isompi eläke. Eläke tulee olemaan reilusti pienempi kuin palkka. Velattomuus on huono syy jäädä pois työelämästä.
Siksi asumistuki olisi sijoitus omistusasujille, loppuis vuokralla lorviminen.
Vuokralla asuminen on kuin heittäisi rahaa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä taloyhtiön pesukonetta.
Ei kaikki asu sellaisessa paikassa missä on pesutupa. Itse olen esim. asunut useammassa rivarissa vuokralla eikä yhdessäkään ollut pesutupaa. Oli pakko olla oma kone. Nyt asun omakotitalossa ja pakko olla oma kone kun ei ole mitään taloyhtiötä. Maksoin kyllä koneen heti kerralla pois, mutta ymmärrän, että joskus on pakko ostaa osamaksulla jotakin tuollaista tarpeellista. Silloin pitää toki arvioida mihin on varaa ja ostaa sen mukaan.
Ihmisille on uskoteltu että nykyinen systeemi jossa iso joukko raataa niin että muutama voi pomona lekotella on jotenkin oikein.
Kyllä eläkkeestäkin saa lyhentää asuntolainaa, ei ole kielletty.
Kodinkoneet ja auton ostamme säästöillä käteisellä.