Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimia, kun 1v 7 kk ikäinen haluaa koko ajan syliin

Vierailija
21.03.2025 |

Nostaa kädet ja haluaa, että kannetaan, tuhertaa itkua. En saa viedä edes pyykkejä telineeseen, kitisee vierellä. Pyykkien ottaminen koneesta on jo itkun paikka. Miten auttaa lasta tästä pois? Saa paljon huomiota, leikitään, lauletaan, luetaan, puuhataan todella paljon. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty 10-kiloista lasta kantoliinassa kuljettamaan. Onko paha, jos joutuu odottamaan? Ap

On. Anna hellyyttä silloin kun tarvii.

EI ne kotityöt karkaa eikä tarvii hellyyttä. Lapsi tarvii hellyyttä.

Vierailija
22/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat syliin tietysti. Kukaan meistä ei tiedä milloin tulee viimeinen kerta kun ottaa lapsensa syliin. Kun olisin tiennyt, niin olisin pitänyt pitempään kaikkia lapsiani. Yllättävän nopeasti se syli-ikä menee ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin pois kourasta ja pidät pientä taaperoasi sylissä aina, kun hän haluaa sylissä olla.

Ei ole puhelinta kuin vasta illalla. Ap

Vierailija
24/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että odotan hetki, pääset syliin kun kone on tyhjennetty. Sitten otat syliin ja yhdessä ripustatte ne pyykit, meillä tuon ikäiset innoissaan nosteli pyykkejä korista ja sain ripustaa ne kuivumaan. Ei se myöskään mene rikki jos odottaa puoli minuuttia että saat sen koneen kauhottua tyhjäksi.

Vierailija
25/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit oli vain esimerkki. Minulla on aika paljon tehtävää. Silti lapsi on minusta ilman muuta etusijalla. Tarvitsin vain vinkkejä, miten hoidan edes pieniä hetkellisiä tehtäviä hänen läsnäollessaan. Kun hän nukkuu, minulla on aika paljon hommia! 

Olen siis töissä tuolla. Ap

Vierailija
26/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tulla syliin. Jos mahdollista, ota askareisiin mukaan. Meillä lapsi innoissaan auttaa kun tarpeeksi pieni tehtävä. 

Tiedän että haluat siistin kodin ja tehdä kotityöt ajallaan, mutta sylivaihe menee ohi, nauti läheisyydestä murusen kanssa

Vierailija
27/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mkin sanoisin että ota vaan syliin.

Kohta se on 16v teini eikä suostu olemaan sun kanssa edes samassa huoneessa.

Vierailija
28/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repussa selkään laitoin oman taaperon. Jos ei halunnut osallistua. 

Vierailija
29/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykit oli vain esimerkki. Minulla on aika paljon tehtävää. Silti lapsi on minusta ilman muuta etusijalla. Tarvitsin vain vinkkejä, miten hoidan edes pieniä hetkellisiä tehtäviä hänen läsnäollessaan. Kun hän nukkuu, minulla on aika paljon hommia! 

Mitä tarkoittaa: töissä tuolla, kotonako?

Vierailija
30/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otat syliin. Tossa pikkulapsivaiheessa kehittyy koko loppuelämään vaikuttava turvallisuudentunne, hermoston rauhallisuus ja tunteiden säätely. Sitä varten sä äiti siinä olet. Ota syliin. 

Vierailija
31/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei mene rikki, jos se vähän itkee. Opetat lapsen pomottamaan, jos aina otat syliin, kun vähän kitisee ja vuodattaa krokotiilin kyyneliä. 

Vierailija
32/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan normaalisti hoidat hommia. Lapsen pitää oppia odottamaan. Jos nyt annat periksi joka itkulle, olet pulassa kun lapsi kasvaa ja rupeaa hoksaamaan, että mammalta saa haluamansa kun parkuu tarpeeksi paljon. 

Vierailija
33/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin otat syliin. Tossa pikkulapsivaiheessa kehittyy koko loppuelämään vaikuttava turvallisuudentunne, hermoston rauhallisuus ja tunteiden säätely. Sitä varten sä äiti siinä olet. Ota syliin. 

Pikkulapsivaiheessa opitaan myös, että maailma ei pyöri oman navan ympärillä. Rajat ovat rakkautta ja rajoja osoittamalla luo sitä turvallisuudentunnetta paljon paremmin kuin pomppaamalla jokaisen kitinän perässä. Vanhemman tärkeimpiä tehtäviä on tuottaa lapselle pettymyksiä eli opettaa, että aina ei saa mitä haluaa. 

Vierailija
34/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap sanoi olevansa äiti? 

Vierailija
35/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähes keski-ikäinen olen ilmeisesti taantumassa teiniksi, kun kaikki vastaantulevat chat-gpt-vastaukset ovat liian pitkiä yap sessioita

Vierailija
36/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna rinkassa. 

Vierailija
37/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähes keski-ikäinen olen ilmeisesti taantumassa teiniksi, kun kaikki vastaantulevat chat-gpt-vastaukset ovat liian pitkiä yap sessioita

Mitä yrität sanoa?

Vierailija
38/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko palkattu lasten/kodinhoitaja? Itse antaisen pienen halin ja sanoisin, että nyt ripustetataan pyykit ja sitten taas halitaan. Lapsi ei mene rikki odottamisesta. Selitä mitä teet ja sano, että sitten pääset taas syliin, kun homma x on tehty. Pidät vähän aikaa sylissä ja taas sanot, että nyt pitää tehdä seuraava homma ja sitten pääset syliin. Eli sanoita tekemisesi ja sylittele/hali/leiki tekem välissä.

Vierailija
39/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkoista kiinni ja pari kertaa pudottaa päälleen maahan, niin ei monesti enää pyydä syliin.

Vierailija
40/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsivaiheessa opitaan myös, että maailma ei pyöri oman navan ympärillä. Rajat ovat rakkautta ja rajoja osoittamalla luo sitä turvallisuudentunnetta paljon paremmin kuin pomppaamalla jokaisen kitinän perässä. Vanhemman tärkeimpiä tehtäviä on tuottaa lapselle pettymyksiä eli opettaa, että aina ei saa mitä haluaa. 

Ei tarvitse rajoja siihen, kuinka paljon lapsi tarvitsee rakkautta ja kosketusta. Ne rajat tarkoittavat aivan muuta. Ehkä olet itse "saanut" rajat sylissäoloon, kun tuollaista ehdotat.