Ovatko leikkaukset kohdistuneet sinuun tai tuttaviisi? Kuinka voitte?
Minuun leikkaukset eivät ole kohdistuneet vielä. Olen kuitenkin varautunut henkisesti siihen, että niin voi tapahtua. Säästän, minkä pienistä tuloistani voin eli käytännössä se tarkoittaa ruoasta säästämistä. Kaiken ostan sieltä, mistä halvimmalla saan, vaikka sitten Kiinasta.
Miesystäväni jäi työttömäksi. Häneen leikkaukset tulevat vaikuttamaan, kun ansiosidonnainen lyheni. Hän otti osittsisen varhennetun vanhuuseläkkeen, koska ei voi saada enää asumistukea omistusasuntoon.
Opiskelevat lapseni putoavat elokuusta alkaen asumislisälle. He asuvat kimppakämpässä, joten pudotus ei ole suuri, mutta tuleviksi kesiksi olisi pakko saada töitä, eikä heitä ole vielä onnistanut.
Paras ystäväni menetti työttömyysturvan suojaosuuden ja hänen miehensä jäi työttömäksi suhdanneherkältä alalta. Miettivät nyt muuttamista vuokralle, jotta saisivat asumistukea.
Kaverini jää työttömäksi. He joutuvat myymään talonsa ja muuttamaan vuokralle.
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupunki irtisanoi 25 amisopea, koska oppilaiden määrä on vähentynyt. Opettajia ei enää tarvita niin paljon.
Yhdellä amisopella oli uusi asunto ja lapsia.
Ei opettajan kannata nykyään rakentaa taloa, kun oppilaat vähenevät ja opettajia irtisanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Osui minuun sakset suojaosan verran :( saan vielä laskut maksettua osa-aikaisen palkallani, mutta ylläreitä ei kyllä kestäisi juuri tulla ja ostovoima on aika pyöreä nolla. Ei ole siis oikeutettu mihinkään muihin tukiin, ja terveys rajoittaa rahakkaamman työn etsimistä, enkä tarvitse nykyiseen työhön toisaalta autoa joka on selvää säästöä, joten näillä mennään ja säästääkin yritän vielä pahemman ajan varalle. Tsemppiä kaikille kenelle on kolahtanut pahemmin!
Teen keikkaa, suojaosan poisto harmitti.
En saa mitään tukia koska pääomatulot.
Fyysinen rajoite haittaa sote-alalle, toimistotöihin tulee vain vastauksia kiitos hakemuksesta.
Auto on pakko pitää, koska keikkapaikkoihin julkiset ei kulje.
Minä olen ansiosidonnaisella ja minulla on kaksi alaikäistä lasta, laskin että työttömyysturvasta lähti kolmannes, eli olen nyt jo hyvin lähellä Kelan päivärahaa. Ja työnhakuvelvoite puolitettiin työllisyystilanteen takia, eli tietävät työkkärissä että töitä mulle ei ole. En tiedä millä pärjätään ensi vuoden yli. Lapset aloittaa opiskelut, saattaa olla että joudutaan lapset työntämään omilleen ja hakemaan sosiaaliturvaa, kun me emme sitä saa kun on velkainen, sähkölämmitteinen omakotitalo ja puoliso on osaksi töissä ja osaksi sairaseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osui minuun sakset suojaosan verran :( saan vielä laskut maksettua osa-aikaisen palkallani, mutta ylläreitä ei kyllä kestäisi juuri tulla ja ostovoima on aika pyöreä nolla. Ei ole siis oikeutettu mihinkään muihin tukiin, ja terveys rajoittaa rahakkaamman työn etsimistä, enkä tarvitse nykyiseen työhön toisaalta autoa joka on selvää säästöä, joten näillä mennään ja säästääkin yritän vielä pahemman ajan varalle. Tsemppiä kaikille kenelle on kolahtanut pahemmin!
Teen keikkaa, suojaosan poisto harmitti.
En saa mitään tukia koska pääomatulot.
Fyysinen rajoite haittaa sote-alalle, toimistotöihin tulee vain vastauksia kiitos hakemuksesta.
Auto on pakko pitää, koska keikkapaikkoihin julkiset ei kulje.
Ei toimistotöihin pääse edes merkonomit ja tradenomit.
Hain valtiolle 8 kuukauden työhön ja hakijoita 800.
Ei ole osunut leikkaukset omalle kohdalle mutta tätä menoa tulevaisuudessa tulee osumaan. Työtä ei nyt juuri ole mutta se tullee muuttumaan pian työn kausiluonteisuuden vuoksi, en usko putoavani pois yhteiskunnasta sen vuoksi. Yllättäen minulla ei ole päihde-ongelmia, enkä ole velkaa minnekään eikä ole ulos-ottoa. Olen siinä(kin) onnekkaassa asemassa. Huolestuttavaa on seurata kuinka monilla alkaa vyö kiristymään siihen malliin että niitä ongelmia alkaa ropista oikein kunnolla niskaan. Itsellä ei ole kuitenkaan muutoin mitään omaisuutta / varallisuutta että voisin auttaa ketään, oma perse pysyy pinnalla ainakin toistaiseksi.
Kyllä eläkeläisella voi olla tiukkaa rahasta, kun pitää ostaa noita palveluja kotiin. Myönnetään. Ja lisäksi kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon ja toimeentulotukea ei saa jos omistaa kesämökin. Lisäksi vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 sen jälkeen, kun maksukatto on täynnä.
Mutta se ei poista sitä, että on myös hyvätuloisia eläkeläisiä jotka matkustavat ja on sijoitusasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Monelle tulee vaikeaa, mutta minä pärjään äitini virkapuheella.
Osaan virkapuheen äänenpainoineen äitini kautta. Virkapuheella saa aina asian läpi.
Virkapuhe on eräs taito. Siinä kuuluu kuulostaa niin tärkeältä, ettei kukaan mahda sulle yhtään mitään.
kun ruvetaan puhumaan virkakieltä, niin ensin asetetaan itsemme vähään ylemmäs.
Mun yläastekaverit on näköjään johtajia ympäri Suomea. Minä olen vaan se nätti tyttö, joka osaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eläkeläisella voi olla tiukkaa rahasta, kun pitää ostaa noita palveluja kotiin. Myönnetään. Ja lisäksi kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon ja toimeentulotukea ei saa jos omistaa kesämökin. Lisäksi vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 sen jälkeen, kun maksukatto on täynnä.
Mutta se ei poista sitä, että on myös hyvätuloisia eläkeläisiä jotka matkustavat ja on sijoitusasuntoja.
Itse asiassa hoitopäivämaksu maksukaton täyttymisen jälkeen on tänä vuonna 25,10 euroa.
Sisko vaihtoi auton pyörään ja pyöräilee nyt työmatkat. Itse olen eläkkeellä, joten leikkaukset eivät ainakaan vielä minuun osuneet, mutta kulutus on silti minimissä, kun ei voi tietää, mitä tapahtuu. Tunnen paljon ihmisiä, jotka nyt sinnittelevät miten kuten. Ja heissä on ihan tavallisia palkansaajia ja duunareita. Kaikki on kovin epävarmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava boomeriperhe naureskeli työttömille. Kummatkin yrittäjiä suhdanneherkllä alalla. Tilaukset loppu aikalailla seinään kun leikkaukset julkistettiin. Ensin loppu naureskelu. Sitten vaihtu autot halvimpiin liisareihin. Nyt hävis nekin ja näkyy maistuvan hapan aika hyvin.
Boomerit on jo eläkkeellä.
Valtion yt:eissä jäi eläkeläisiä eläkevirkoihin töihin viemään nuorilta työpaikat.
Ei ole vaikuttanut. Ikävää, että ne vaikuttavat niin moniin ihmisiin. Leikkauksia olisi pitänyt tehdä nousukaudella eli Marinin ollessa pääministeri, koska silloin talous vielä veti ja työttömyys oli alhainen. Yhteiskuntaa pidettiin vuosia kiinni ilman järkevää syytä ja velkaa otettiin paljon
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikuttanut. Ikävää, että ne vaikuttavat niin moniin ihmisiin. Leikkauksia olisi pitänyt tehdä nousukaudella eli Marinin ollessa pääministeri, koska silloin talous vielä veti ja työttömyys oli alhainen. Yhteiskuntaa pidettiin vuosia kiinni ilman järkevää syytä ja velkaa otettiin paljon
Naista on helppo syyttää. Niin tehtiin jo raamatussa. Nainen oli se joka mieskirjailijan mukaan haukkasi pahuuden omenasta. Oli vain kylkiluun palanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava boomeriperhe naureskeli työttömille. Kummatkin yrittäjiä suhdanneherkllä alalla. Tilaukset loppu aikalailla seinään kun leikkaukset julkistettiin. Ensin loppu naureskelu. Sitten vaihtu autot halvimpiin liisareihin. Nyt hävis nekin ja näkyy maistuvan hapan aika hyvin.
Boomerit on jo eläkkeellä.
Valtion yt:eissä jäi eläkeläisiä eläkevirkoihin töihin viemään nuorilta työpaikat.
Meidän virasto mainostaa ylpeänä linkkarissa, että työntekijöiden keski-ikä on 50 v 😄😄 nuoria ei ole palkattu vuosikausiin, muutosneuvotteluissa määräaikaisten nuorten sopimuksia ei jatkettu.
Monia hyviä (työ)ystäviä irtisanottiin. Perheellisiä heistä suurin osa.
Kyllähän ansioturvan heikennyksen takia on pakko pistää kaikki likenevä säästöön pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
>Tuomas Hyytinen
6.8.2023 19:23<
Tuo juna on ollut ja mennyt.
Ei ole. Hallitusohjelmaa on aikaa toteuttaa 4 vuotta.
"Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, jota myönnetään silloin, kun hakija ei voi muulla tavoin varmistaa kohtuullista toimeentuloa."
Mark my word it ain't gonna happen.
Kyllä onnistuu.
On työttömiä äitejä ollut aiemminkin työkokeilussa työmarkkinat
Ei tule, koska se olisi vastoin ihmisoikeussopimuksia. Tt-tuella on paljon täysin työkyvyttömiäkin.
Kokkaritrolli pakottaa tuota pskaa koko ajan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
>Tuomas Hyytinen
6.8.2023 19:23<
Tuo juna on ollut ja mennyt.
Ei ole. Hallitusohjelmaa on aikaa toteuttaa 4 vuotta.
"Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, jota myönnetään silloin, kun hakija ei voi muulla tavoin varmistaa kohtuullista toimeentuloa."
Mark my word it ain't gonna happen.
Kyllä onnistuu.
On työttömiä ä
Ei tule, koska moni työtä tekevä saa toimeentulotukea ja moni pitkäaikaistyötön ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäjien kannattaisi muistaa, miksi tämä tyttöhallitus aikoinaan muodostui. Tiedossa oli, että tulossa on tiukat ajat, joten miehet eivät halunneet ottaa vastuuta kantaakseen. Äänestäjät äänestävät edelleen näitä miehenkuvatuksia, jotka haluavat valtaa ja rahaa, mutta vastuunkantoa väistellään muiden kannettavaksi. Tyttöhallituksen syyksi on laitettu kaikki ennen ja jälkeen tyttöhallitusta tapahtuneet hyvävelikuppaukset... ihan kuovottaa, että jotkut äänestävät tuollaisia päättämään yhteiskunnan asioista.
Mulla alle 1200 eläke ja jää useamåi satanen säästöön.Oma ongelma jos ei pärjää jollain 1600 tuloilla.