Voiko vanhemmat tehdä mut perinnöttömäksi?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Voivat, jos olet tehnyt rikoksia, ollut vanhenpiasi kohtaan ollut ilkeä.
Ainakin narsisti vanhempi vaikka et olisi ollut ilkeä tai tehnyt rikoksia vaan vain jos hän ei vain tykkää sinusta ja on levitellyt paikkansapitämättömiä juttuja ympäriinsä. Vaikka ne ovat ihan omia keksintöjään. Tietenkin kaikki hänen joukkonsa uskovat niihin. Itse saa tietää valheista kun on jo liian myöhäistä oikoa niitä tässäkään asiassa ja kun on ennen kuolemaansa lahjoittanut kaikki rahansa muille lapsilleen.
Se on vain rahaa ja Suomessa pärjää ilman perintöä ei se raha kuitenkaan tee onnelliseksi.
Lakiosaakaan on ei saa ellei vaadi sitä.
Useimmat vanhemmat ovat järkeviä ja kohtelevat lapsiaan tasapuolisesti.
Perinnöttä jättäminen toteutuu mm. jos perillinen on syvästi loukannut julkisesti perittävää, on prostituoitu, on varastanut testamentin, on tappanut perittävän. Normaalisti saa lakiosan, mikä on suuruudeltaan puolet siitä mitä normaalisti olisi saanut perintönä.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tee perinnöttömäksi. Onhan muillakin ongelmia ja vaikka sairauksia. Joita ei vain uskalla kertoa, jos vanhempi on tuomitseva.
Jos vanhempi uhkailee perinnöttömäksi jättämisellä sen takia, että lapsi on sairaseläkkeellä ja pettymys vanhemmmileen, hän on jonkinasteinen narsisti. Sellainen voi tehdä mitä tahansa. Rahoja saattaa olla turha odotella.
Vierailija kirjoitti:
Perinnöttä jättäminen toteutuu mm. jos perillinen on syvästi loukannut julkisesti perittävää, on prostituoitu, on varastanut testamentin, on tappanut perittävän. Normaalisti saa lakiosan, mikä on suuruudeltaan puolet siitä mitä normaalisti olisi saanut perintönä.
Ei ole mitään lakiosaa, jos koko perintö menee esim. Pankille. Perinnön saa vedettyä helposti pois.
Eiköhän se ole mahdollista esimerkiksi siten, että vanhempi elinaikanaan lahjoittaa kaiken omaisuutensa jollekin toiselle. Että sitten kuollessaan ei ole mitään perittävää. Muita tapoja ei taida olla päästä lakiosasta irti, jos tosiaan perijä ei ole yrittänyt tappaa tai (todistetusti) uhkaillut vanhempaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt odottelet, että vanhemmat kuolisi ja saisit perinnön? En yhtään ihmettele, että olet epäsuosittu.
En mä odota. Pyytävät aina käymään ja kun tulen niin saavat mulle vain huonon olon ja rupevat puhumaan että pitäiskö mun lähteä.
Ap
Siksi sinulle on tullut huono itsetunto ja koet olevasi epäonnistunut.Määrittele oma arvosi itse, älä anna sen tulla ulkopuolelta. Sano, että ovat pyytäneet käymään ja kuitenkin koet että he eivät arvosta sinua ja tuntuu pahalta. Kysy miksi he eivät arvosta sinua. Sano että olet tehnyt parhaasi ja kysy mitä he odottavat sinulta ja että onnistuisit paremmin elämässäsi siinä mitä itse haluat tehdä ja olisi helpompaa jos saisit heiltä hyväksyntää ja tukea. Ota tämä asia esille.
Vierailija kirjoitti:
Eivät voi tehdä kokonaan perinnöttömäksi, olet aina oikeutettu lakiosaan.
Ei aina! Jos olet ollut rasite vanhemmille, rikollinen, väkivaltainen juoppo, niin ei sinulle tarvitse jättää edes lakiosaa.
Vanhempasi voivat laittaa myös rahansa sijoitusvakuutukseen ja nimetä saajaksi kenet tahansa. Sitten kuoleman jälkeen sijoitusvakuutus ohittaa testamentin ja muut lakiosuudet. Perillisillä mahdotonta saada siitä euroakaan, vaan sijoitusvakuutukseen nimetty henkilö saa sen kaiken, ilman mitään mutinoita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voivat:
Perinnöttömäksi voi tehdä, jos rintaperillinen on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää. Yksittäinen vähäpätöinen rikos ei ole riittävä peruste perinnöttömäksi tekemiseen. Rikosta arvioidaan aina oikeudellisesta näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voivat:
Perinnöttömäksi voi tehdä, jos rintaperillinen on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää. Yksittäinen vähäpätöinen rikos ei ole riittävä peruste perinnöttömäksi tekemiseen. Rikosta arvioidaan aina oikeudellisesta näkökulmasta.
Ja, tuolla yllä mainitsemallani sijoitusvakuutuksella, joka ohittaa testamentin ja lakiosuudet.
Itse olen sijoitusvakuutuksella suosimassa avovaimoani, joka saa testamentin ohi merkittävän rahasumman kuoltuani, jotta hän ei jää puille paljaille ja voi lunastaa osuuteni talostamme. Rahaa jää senkin jälkeen ruhtinaallisesti elämiseen. Lapsille jää sitten muuta omaisuutta ja paljon jääkin.
Turvaa läheistesi toimeentuloa edunsaajamääräyksellä Sijoitusvakuutus on yksi vakuutussäästämisen muoto, johon kuuluu kuolintapausturva. Se tarkoittaa, että kuolemantapauksessa säästösi maksetaan sinun vapaasti valitsemillesi edunsaajille. Edunsaajamääräys ohittaa jopa testamentin.
Pidä jonkinlaiset välit heihin, ole itse mukava vaikka arvostelisivat sua.
Sain äidiltäni 460000 euroa + talon veljeni kanssa 10 vuotta sitten perinnöksi. Veljeni sai saman verran rahaa. Äidin talo myytiin koska se oli liian isokin ja tampereella enkä halunnut muuttaa tampereelle.
Perinnöttömäksi voi tehdä ihan ilman mitään syytäkään. Silloin kuitenkin on oikeus vaatia lakiosansa, joka on puolet siitä, minkä olisi muuten saanut perinnöksi. Se taas, että ei olisi oikeutettu edes lakiosaansa, vaatii sitten jo erityisiä syitä esimerkiksi sen, että on ollut väkivaltainen vanhempaansa kohtaan tms
Ei välttämättä tee perinnöttömäksi. Onhan muillakin ongelmia ja vaikka sairauksia. Joita ei vain uskalla kertoa, jos vanhempi on tuomitseva.