Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ ELOkuisten ma-ti ¤¤

12.03.2007 |

Huomenta! Ja tässä linkki viikonlopun juttuihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9790551&p=2&tmode=1&smode…

Meillä tytär jatkaa kuumeilua, vaikka kuumelääkkeet yöllä vähän auttoivatkin. Vielä huominen sairaslomaa ja sen jälkeen on taas arvioitava pitääkö mennä lääkäriin.

(.) Huimailua on taas tullut kuvaan. Ärsyttävä oire. Päässä välillä pyörii oikeu urakalla, kun sängyssä kääntää kylkeä. Muuten olo on ihan ok, paitsi selkä alaka kipeytyä helposti, jos on nukkunut hunossa asennossa. Nyt malttamattomana odottelen sitä maagista puoltaväliä.

Mukavaa uutta viikkoa!

Västis ja Taimi 17+3

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakarkki: saattaa hyvinkin pitää paikkansa tuo rv 28 seuraava lääkärin tarkastus. Koska katoin ite vanhasta neuvolakortista (poika 02/06),että olin käynyt rv27 keskiraskauden lääkärissä ja loppuraskauden neuvolalääkäriä en muistanut kattoa mutta olisko ollu rv34-37,ehkä rv34 ja sillon oli synnytystapa-arvio samalla.

Mulla seuraava neuvola ens tiistaina ja rakenneultra 29.9. Kiva päästä neuvolaan kuuntelemaan vauvan sydänääniä,kun en ole varma tunnenko liikkeitä vai en. Kun välillä olin jo tuntevinani mutta en ole huolestunut,koska uskon että kaikki on kuitenkin kunnossa. Nyt rv17+6 niin kyllä ne pian luulis rupeavan tuntumaan kunnolla.

Mulla on välillä ollut vieläkin huonoa oloa. Muutaman kerran olen oksentanutkin. Pääsääntöisesti on kuitenkin hyvä olo. Paino ei ole noussut vielä yhtään koko raskausaikana. Vauvamaha on silti hieno :) Johtuu varmaan siitä että oon ylipainoinen hieman ennestään,joten ilmeisesti oon nyt syönyt niin terveellisesti tai josko vauva kuluttaa mun entisiä vararavintoja. Lisäksi imetän vielä esikkoa nyt ikää 1v 1kk.Joten painon nousemattomuus ei huoleta.

Mulla oli välillä niin kamala nivussärky ettei voinut nukkua eikä kunnolla kävelläkään. Piti käydä lääkärissä va eipähän tuolle lääkärikään mitään voinut. Jotain hermoa siellä kohtu painaa. Särky onkin nyt helpottanut ja kävelykin onnistuu entiseen malliin. Panadol ei vaan tuohon särkyyn yhtään auttanut joten silleensä oli tosi ikävä vaan kärsiä kivusta. Hierominen oli ainut joka hiukan helpotti.Viikon kesti tuo kipuilu ja nyt on ollut jo usean päivän ihan kunnossa.

Äitiyspakkauksen aion ottaa. Esikoiseltakin otin.

Meille tulee saksasta Teutonian Mistral yhdistelmävaunut (jos nimen oikein muistan)pehmeällä kantokopalla ja niihin seisomateline esikolle. Entiset on jotkut vanhat Emmaljungat joissa on erikseen istuin ja koppaosa. Ovat kyllä ihan toimivat va ne on niin vanhaa mallia ettei esim työntöaisaa saa käännettyä.Noissa on tuo koppa kuitenkin hyvä ja iso joten varmaan kovaa koppaa tarvittaessa käytetään vauvalla myös noita.

Liinailua en ole vielä harrastanut. Saa nähdä pitääkö vielä opetella. En vielä ainakaan hanki. Katson sitten jos tuntuu että tarvis kun vauva syntyy.

Me ostettiin oma koti. Paperit allekirjotetaan tän kuun lopussa.Va kaupan pitäs olla aika selvä kuitenkin jo. Muutetaan sitten tästä vuokra kaksiosta kolmioon. Kivaa :) Muutto on joskus toukokuun alussa joten jaksaa vielä muuttohässäkkää luultavasti aika hyvin.

Mulla ei oo synnytystä kohtaan sillensä pelkoja. Mullakin oli ihan hyvä kokemus käynnistyksestä vaikka käynnistely kestikin monta päivää. kerron tuosta kokemuksesta tarkemmin myöhemmin,kun nyt pitää mennä ihan justiinsa esikkoa ruokkimaan.

-Mirjami rv 17+6 ja Aleksi 1v 1kk-

Vierailija
42/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri pomolta päätöksen, ja pääsen mammalomalle jo 20.6! (la 18.8.) Palkkaakin maksetaan 3kk koska olen vakituisessa työssä, vaikka en ehdi olla töissä hoitovapaan ja äippäloman välillä kuin alle 2kk. Minulle on ainakin maksettu lomarahat äitiysloman ja hoitovapaan aikana. Olen siis Helsingin kaupungillq töissä. En tiedä, miten ne muualla kertyvät. Meillä niitä kuitenkin kertyy.

Kamala päänsärky on jatkunut kohta viikon:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on ollut Emmaljunga Classicit (se nimi kuulosti tutulta). En tiedä, ovatko nekin " parantuneet" kovasti tässä muutamassa vuodessa. Ovat hiukan kapeammat rengasväliltään kuin samanvuotiset Edget ja menivät vähän paremmin kasaan kuin Edget. Työntöaisan suuntaa ei saa vaihdettua, mutta kopan ja ratasosan voi laittaa kumminpäin vain. Nyt sitten esikko on 4v. syksyllä ja silti tarvitsee seisomatelineen talvea vasten, kun kerhomatka tulisi muuten olemaan sellaista matelua.

Kahden kanssa tuskin tehdäänkään mitään huvittelu kävelylenkkejä, ellei esikko pääse pyöräilemään pitkälle syksyyn. Kunhan kerhoon ja puistoon pääsee. Ostettiin silloin 4v. sitten laadukkaat vaunut, kun ajateltiin, että niitä tulee käytettyä yhdenkin kanssa useamman vuoden ja ajateltiin, että tulee vähintään kaksi lasta.

Västis taas.....

Vierailija
44/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saadaan varmaan siirtyä päiväpinoihin, kun näin kovasti keskustelu vilkastunut!

Niiskupiisku: kurjaa nuo päänsäryt. Oletko kokeillut ottaa sitä panadolia gramman kerralla. Usein se 500 mg ei riitä kivun lievittämiseen, mutta sitten isompi kerta-annos auttaa. Lääkäriltähän voit pyytää sitten myös panacodia, joka on tehokkaampaa, jos siitä olisi apua.

Kermakarkki: tuo keskiraskauden käynti useimmiten ajoittuu juuri tuonne 25-28 viikoille ja loppuraskauden käynti sitten 34-36 viikoille. Nuo näköhäiriöt voivat olla sellaisia puolittaisia migreenikkohtauksia, joissa tulee vaan tuo auraoire, mutta ei särkyä.

Loman aloituksesta oli puhe. Itse olen hoitovapaalla vuoden loppuun omasta työstäni ja teen nyt tuntityönä 1-2 krt vkossa töitä ja ajattelin, että voinnin mukaan ja edellisistä raskauksista saama kokemus on, että tuonne kesäkuun loppuun ajattelin jatkaa tätä työtä. Muutama lomapäivä taitaa olla rästissä pitämättömiä, mutta äitiyslomalle jään sitten heinäkuun lopussa. l.a oli siis 28.8. Tuohon edelliseen viestiin lomien kertymisestä niin kunnalla olen minäkin töissä ja äitiys ja vanhempainrahakaudelta siis lomat kertyy, mutta hoitovapaalta en ole kuullut kenelläkään kertyvän lomapäiviä, tosin tietysti lomarahojen maksuja on tullut hoitovapaalla, mutta lomat on kertynyt siis äitiys ja vanhempainvapaalta. Itse olen ilmoittanut ennen raskautta, että hoitovapaalla olen vuoden loppuun ja nyt tämä hoitovapaa jatkuu siitä huolimatta, että äitiysloma alkaa ja lomat eivät siis kerry, koska jo kertaalleen myönnettyä vapaata ei tarvitse vaihtaa uudestaan.

Hieno muuten tuo uudistus, kun kaikille maksetaan se 90% päivärahan alussa. Nyt kun en välissä ole ollut töissä niin työnantaja ei tietenkään sitä kolmen kuukauden palkkaa maksa ja muutenkin työnantaja maksoi viimeksi sen peruspalkan, kun nyt kela laskee ilmoitetuista vuosituloista, joihin minulla sen peruspalkan lisäksi tulee paljon erilaisia palkkioita ja lisiä niin tuo summa on isompi kuin viimeksi työnantajalta sain.

wintergirl h 16, hih taas uusi viikko valloitettu!

45/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta päänsärystä kärsiville voisin suositella Panadol Zappia 2 tabua kerrallaan ja vielä tyhjään vatsaan..jos ette ole vielä kokeilleet

mulle migreeni-potilaalle jolla on lääkeaineallergia ainut apu on ollut nuo ja ne auttaaki suht nopeasti ku vertaa tavallisiin panadoleihin (toinen mun lääke on panacod, mutta se on reseptilääke ja siinä viive on useampi tunti). Siis olen käyttänyt noita migreeniinkin ennen raskautta ku en estoa ja täsmää uskaltanut enää syödä ku vauvaa haaveilin...täällä nyt töllötellään neljän seinän sisällä verhot kiinni ku on niin kauhean kirkas aurinko että pää ei vaan kestä sitä

Tsemppiä särystä kärsiville...

Illanjatkoja kaikille ja nyt ruuan laittoon!

Nani

Vierailija
46/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola:

rv20+4 paino laskenut 100g/vko, RR 115/60, hemppa 123, kohdunnpohja 22cm!

Tänään oli ultra ja kaikki ok! Vastattiin viikkoja ym. Uudet koneet polilla ja ei kauheen hyvin ite havainnollistettu juttuja =/ Kiva silti oli käydä kaveria kurkkaamassa!

Täällä touhutaan ihan mahdottomasti, masu menee aaltoliikettä ja välillä tuntuu ihan ilkeeltä, kun kunnon treeni päällä, ihanaa!

Vaunugalluppiin:

Esikolla oli carenat ja muuten ihan hyvät, mutta kasaussysteemi alkoi tosi nopeasti oireillla, kun laitettiin autoon usein ym.

Kakkosen kohdalla ostettiin käytetyt emmaljunga twin classicit ja olivat ihanan kevyet työntää ja tekniikka pelasi tosi hyvin! Autossa meillä jatkuvasti gracon mirage -rattaat ja ne on kans hyvät!

Tälle kolmoselle ostettiin jo valmiiks Bora kombit, niissä kova kantokoppa, joka vaan laitetaan ratasosan päälle. Kakkonen 2v3kk on niitä nyt käyttäny (ilman kantokoppaa...) ja hyvin toimivat! Kasausmekanismi toimii yhtä pehmeesti kuin emmaljungissa ja ovat kevyet myös työntää. Hyvänkokoiset pumpattavat renkaat löytyy kans. Suosittelen, varsinkin kun hintakin puolta vähemmän kuin kalliimmissa, ovh. 349e Ovat tosi suojaisat kun kantokoppa on paikallaan.

Nyt kahvia ja nougatjätskiä, nam!

mamitus ja hippunen rv 20+5

Vierailija
47/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen sitä tule vastaan. Ihan hirveätä motivaatiota ei tässä välissä ole enää töihin mennä mutta jos niitä tulee niin sitten on mentävä. Parit leirit aion vielä kyllä vetää tossa heinäkuussa ihan huvin vuoksi. Pääsee lapsetkin pariksi viikoksi maalle.

Minen oikeen vieläkään ole sisäistänyt mistä minun ä-raha lasketaan. Joku sanoi että saan sama kuin kuopuksesta koska hän ei ehdi täyttää 3v. ennen seuraavan syntymää. Ja toiset että se lasketaan ansiosidonnaisesta. Viimeisessä verotuksessa ei ole tuloja juuri ollut kun olen ollut silloin koko vuoden ä-lomalla eli sieltä ne tuskin lasketaan tai jos niin minimille menisi enkä sitä nyt edes halua uskoa. Ja tuotakaan en sitten tiedä miten menee minun kohdalla eli saanko 90% tuloista sen alkupätkän kun en siellä töissä ole ollut. Jos joku näihin tietää vastauksen niin olen kiitollinen. En ole itse vielä kelasta viitsinyt selvitellä kun ei vielä ole aika noita tukia hakea.

Päänsärystä vielä että minullakin on särkenyt päätä putkeen nyt pari viikkoa mutta onneksi helpottaa ihan panadolilla tms. Kurjempi juttu taasen on nenän tukkoisuus jota myös ollut useamman viikon. Nukkuminen on hankalaa kun ei ilma kulje yhtään. Tiedä sitten onko vielä infulenssan peruja, astmasta johtuvaa vai raskaudesta johtuvaa tämä tukkoisuus mutta inhottavaa kuitenkin.

aliisa ja ylläri rv 17+1

Vierailija
48/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut puheeksi, mutta kai sille pitäs kertoo. Kahdelle " ulkopuoliselle" olen kertonut, mutta eipä tässä kiirusta. Ehtiihän nuo vielä asian huomata, viimeistään kun vauva syntyy ;o)

Työsoppari päättyy tosin 31.5 ja eipä ne sitä enää jatkane. Joten ei kai kiirusta kertomisella ole vai ?

Nyt ei pää toimi, pelottaa huominen rakenneultra ja etenkin onko vauvalla kaikki ok ja kumpi siellä massussa köllii :o) Huomiseen

Rapuäiti ja rakas Lahja 19+0