Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ ELOkuisten ma-ti ¤¤

12.03.2007 |

Huomenta! Ja tässä linkki viikonlopun juttuihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9790551&p=2&tmode=1&smode…

Meillä tytär jatkaa kuumeilua, vaikka kuumelääkkeet yöllä vähän auttoivatkin. Vielä huominen sairaslomaa ja sen jälkeen on taas arvioitava pitääkö mennä lääkäriin.

(.) Huimailua on taas tullut kuvaan. Ärsyttävä oire. Päässä välillä pyörii oikeu urakalla, kun sängyssä kääntää kylkeä. Muuten olo on ihan ok, paitsi selkä alaka kipeytyä helposti, jos on nukkunut hunossa asennossa. Nyt malttamattomana odottelen sitä maagista puoltaväliä.

Mukavaa uutta viikkoa!

Västis ja Taimi 17+3

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäkään en osannut etukäteen jännittää vaan kun olikin ekaa paljon nopeampi ja sairaalassa en ehtinyt saada mutta kipuun kuin ilokaasua josta ei mitään hyötyä niin oli kyllä kivulias. Kolmatta sitten jännitinkin ja olin päättänyt että heti kun tullaan sairaalaan vaadin kivunlievitystä vaan ilman jäin kun oli jo täysin auki. Siitä siis jäi hiukka kammo koko haommaan ja pelkään että seuraava syntyy autoon ja että taaskaan en ehdi saada kivunlievitystä. Lisäksi mulla ei ole ponnistamisen tarvetta pikä tekee ponnistamisesta kurjaa. Myös kohtu on laiska supistelemaan ponnistuksen aikana ja syynä ilmeisesti se että mulla muuten supistelee herkästi ja paljon niin kohtu ehtii väsymään. En kuitenkaan aio pelkopolille mennä sillä en koe pelkoa niin pahaksi. Muuten kun synnytykset on menneet ongelmitta.

Vaan nyt pakko mennä hoitamaan noita tautisia lapsia.

aliisa ja ylläri rv 17

Vierailija
22/48 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tuota juttua, kun en ollut lauantaista asti sivuja selaillut.

Ainakin kantoliina-asiaa oli: viimeisen kanssa käytin muutaman kuukauden trikoista kantoliinaa, opettelin tasan yhden sidonnan, mutta se oli pelastus, sillä tuo kuopus ei alle 3 kk.n iässä suostunut olemaan vaunuissa saati nukkumaan päiväunia. Liinassa nukkui sitten tyytyväisenä pitkiä unia ja sain jotain tehtyäkin, kun kädet olivat vapaana.

nsomerkoski: toivottavasti sairaudessa alkaisi parempi vaihe, on varmasti rankkaa katsella toisen sairasteluja ja kipuja!!!!

Ona: tuota minäkin katselin, että Vanessan maha oli kauniisti pyöristynyt ja ajattelin, että eiköhän tuo raskaana ole.

Synnytyspeloista oli puhetta: itse en oikein ole tuota synnytystä pelännyt. Täällä monella oli huonot kokemukset käynnistyksestä niin ajattelin laittaa omat kokemukset, eli alatiesynnytykseni on käynnistetty h 37, joten itsekseen käynnisttyneestä ei ole kokemusta laisinkaan. Mutta siis hyvin epäkypsästä tilanteesta on käynnistelty ja kuopuksen kanssa käynnistettiin tableteilla 4 vrk.tta ja 5,nä päivänä sitten puhkaistiin kalvot ja laitettiin tippa vauhdittamaan. Ihan kivasti ovat menneet. 1. sellainen 8,5 h ja toinen 3,5 h.. Ekassa kerkesin saada kaksi epiduraalia, jotka vaikuttivat hyvin ja toisessa kertaalleen, joka kuitenkin haihtui hieman ennen ponnistusvaihetta ja kyllä oli karseat kivut, mutta aika hyvin ovat unohtuneet. Mutta siis omat kokemukset käynnistyksistä ovat olleet positiiviset, ajattelin vain laittaa niille joilla ei omakohtaisia kokemuksia ole, että voi siis käynnistyskin olla ihan hyvä kokemus.

On kyllä hyvä, jos tuo synnytys kovasti pelottaa käydä keskustelemassa asiasta. Toisillehan riittää ihan tuo neuvola ja sitten on kyllä tosi hieno juttu, että on noita pelkopkl, jossa voi käydä asioita vielä perusteellisemmin läpi.

Liikkeistä. no nyt ne sitten tuntuu. Viikonloppuna muutamaan kertaan aavistelin, että olisivatko niitä, mutta tänään töissä kyllä tuntui koko päivän aina silloin tällöin ihan selkeitä muksaisuja. Ihanaa!!!!

Kaikille sairastupalaisille sympatiat ja koittakaapa päästä pian terveiden kirjoihin ja loppujoukkio karttakoot menestyksellisesti pöpöjä!!!!

wintergirl h 15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/48 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittelen varmaan eka kertaa näin ilta-aikaan ku tuo meidän isukki on työmatkalla tuolla Keski-Euroopan puolella...ite en tykkää noista reissuista ku olen niin kova huolehtimaan ja ikävöimään ;(

Kylläpäs olittekin kirjoitelleet, kävin viimes torstaina koneella huh huh ku kestikin lukea!

Tervetuloa uusien mukaan, muutama oli hypännyt elokuun junaan!

Nsomerkoskelle paljon voimia, samoin pikkumiehellekin jaksuja. Meillä sairastetaan nivelreumaa, itellä alkoi oireilemaan esikon jälkeen -96 (olin 19v) ja välillä on parempia ja välillä huonompia aikoja..toisen raskauden jälkeen on ollut enemmän oireetonta aikaa, mutta kaikki kosteat kelit yms. on yhtä tuskaa..voin vain kuvitella mitä kipuja pikkuisenne joutuu kärsimään..Äitini on jo 53v varhaiseläkkeellä reuman takia, eivät ottaneet häntä koskaan lääkärissä tosissaan ja hänellä tauti kerkesi mennä pahasti jo tulehdusvaiheeseen..

Pikaista paranemista täältäkin päin kaikille kaikenlaisia viruksia sairastaville!! Toivottavasti taudit on pian voitettu kanta!

(Synnytys)pelkoG: itse en kärsi varsinaisesta synnytyspelosta...mutta kerronpa vähän synnytyksistäni, kahdesta hyvinkin erilaisesta...

Eka syntyi 5 tuntia ekoista suppareista, sairaalaan päästyämme oli 9cm auki joten kalvot puhkastiin ja heti piti ponnistella...mentiin siis ihan luomuna, ilman ilokaasujakin..Ekasta synnytyksestä jäi tosi hyvä maku muuten paitsi kätilön osalta joka ilmeisesti piti mua liian nuorena varsinkin tekemään mitään ite..eli hän vei minä vikisin, onnekseni olin kotona viimeseen asti (vaikka matkaa synnärille oli 30km) ja kiirehän siinä tuli

toisen kans supparit alkoivat siis raskausmyrkytyksen ollessa päällä, joten olin osastolla rv31+6. Supparit olivat heti kivuliaita, panivat tipan suppariestoksi (en tiedä mitä sain), kortisonipiikin vauvan keuhkoja varten, nitrolaastarin kans estoksi. Kärräsivät mut synnärille. Laastareissa on se sivuvaikutus että karsea päänsärky iskee päälle (raskausmyrkytys päänsäryn päälle). Supparit jatkuivat estoista huolimatta, kohdunsuulla ei kuitenkaan tapahtunut mitään,joten tekivät sellasen oletuksen että kuvittelen tai keksin kaiken!! Kätilö teki niin ku käyrillä olin, että meni mun ja laitteen väliin ja sanoi että kerro ku tulee seuraava supistus. Kun sen kerroin uskoivat lopulta, että oikeita ovat.

Sain toisen nitrolaastarin ku supparit jatkuivat. Pääni alkoi olla tosi sekasin, kaikki pienet äänet ja valot repivät päätäni hajalle. Siis sairastan migreeniä ja ne kohtaukset ei ole mitään tuohon verrattuna... Lopulta puolen yön aikaan tippa ja kahdet laastarit lopettivat supparit. Nukuttua en saanut päänsäryn takia, joten päättivät ottaa toisen laastarin pois. No eipä se paljon siihen auttanut.

Seuraavana päivänä menin tosi huonoon kuntoon myrkytyksen ja edellisen päivän rasituksen takia. Lapsi ei enää liikkunut lainkaan ja sydänäänet heikkeni käyrällä pikku hiljaa. Päivän siinä mietivät mitä tehdään, viiden aikaan " pomo" tuli sanomaan että nyt mennään vauhdilla hätäsektioon, vauva on saatava nopeasti ulos äidin ja lapsen terveyden kannalta..niin meidän ihana tän hetkinen kuopus sitten syntyi rv32 ja painoa 1785g...

ainut mikä pelkoa aiheuttaa on tuo myrkytys ja se ku en siitä ole saanu mitään tietoa oikein jälkikäteen miksi se tuli ja noin pahana ja mikä lopulta aiheutti nuo supparit ja niin voimakkaina??? ja ku ite et voinut tehdä yhtään mitään olit vain toisten vietävinä...myrkytyspelkoon sain vain kommentin että tuskin uusiutuu...

Minulla on siis kokemusta kahesta hyvin erilaisesta synnytyksestä, ja ensimmäistään odottaville voin siis kertoa sen että ensimmäinenki synnytys voi olla ihan " miellyttävä" jos synnytyksestä nyt voi niin sanoa :)

Liikkeistä: meillä liikkeet tuntuu jo vatsanki läpi semmosina pieninä " kosketuksina" mies on tuntenu ne kans, noin voimakkaita ei tunne kovin usein vielä, mutta selvät liikkeet tuntuu jo monesti päivässä..aivan ihanaa

Mulle iski hirveä kutomisinto...lauantaina alotin pientä nuttua kutomaan niin enää ei tarttis tehdä ku toinen hiha, napit ja yhdistellä kappaleet, vaikka eilen en kutonu juuri lainkaan ja tänään en vielä ollenkaan. Löysin aivan ihanan pehmoista lankaa (Novita Palma) ja se on tosi nopeaa kutoa..ja äkkiähän noin pientä tekee :) (arvatkaa vaan onko sormet nyt kipeenä..)

Perjantaina melkein putosin kiviportaat, sain just kiinni kaiteesta ennen ku tipuin..hartiat, rintalihakset ja etureidet on ns.jumissa ku niin pikasesti onneksi reagoin, sydän hyppäs muutaman ylimääräisen kerran..

Kantoliinasta: haluaisin itsekkin sellaisen, näyttää niin ihanalta ku vanhemmat kantavat siten lapsiaan :) merkki on vielä kateissa

Oho tulipa taas tekstiä, sitä se nettipimento taas teetti...

Keväistä viikonjatkoa!

Nani76 ja Vilperi 17+2

Vierailija
24/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri ole kirjoitellut, mutta lueskelen kyllä päivittäin. Viikkoja taitaa olla kasassa 17+ jotain, enpä noita niin kovin tarkasti seuraile. Liikkeitä on tuntunut jo pari viikkoa ja mahassa kai sen puolesta kaikki ok. Oma olo on aika syvältä, nimittäin päänsärky on ollut nyt jatkuvaa jo kolmen viikon ajan. Välillä on parempia päiviä, mutta välillä tuntuu että koko pää räjähtää! Panadol auttaa hetkeksi, mutta eipä sitäkään voi parin tunnin välein napsia.... En ihan pikkuasioista soittele neuvolaan, mutta eilen paloi käämit säryn kanssa ja soitin. Sain lääkäriajan loppuviikolle. Vaikka tuskinpa tähän mitään syytä löytyy, alkaa vaan olemaan voimat vähissä kun pitäis jaksaa käydä töissä, pitkät työmatkat vielä lisäks ja kotona aika menee esikoisen kanssa...

Synnytyspelkoa en myönnä tuntevani, sen näkee mitä sitten eteen tulee kun se aika koittaa. Esikoisen kanssa synnytys meni mielestäni tosi hyvin ja suht helposti. 38+2 meni vedet ja siitä alkoi supistuksetkin, jotka sit pikkuhiljaa vahvistui. Olivat pitkään aika kivuttomia, mutta tehokkaita eli paikat avautui hyvin. Kun sitte kipu alko olla kovaa, niin sain spinaalipuudutuksen ja se autto pahimman yli. Tosin teho hälveni just ennen ponnistusvaihetta eli se kyllä " vähän" sattui, mutta eipä sitä enää muista.... Vesien menosta meni 12 tuntia ja käärö oli sylissä eli mielestäni helpolla pääsin.

Äitiyspakkausta en varmaankan ota, ellei sisältö ole aivan erityisen ihana. Esikoisen 2005 paketista on kaikki tallella ja suurin osa lähes käyttämättöminäkin. Ja koska tämänkään kanssa en aio kestoilla, niin en myöskään kaipaa kestovaippakamaa, jota ainakin nykyisessä paketissa jonkin verran on. Muutenkaan ei vauvakamaa tarvitse juuri hankkia, koska kaikki tosiaan on vielä tallella. Ainoat mitä himoitsen uudelle tulokkaalle on kunnollinen kantoliina (vinkkejä otetaan vastaan lisää, sillä niistä ei ole minkäänlaista kokemusta..) ja tuplarattaat. Esikko on vasta 1v8kk kun vauva syntyy, joten jonkinlainen kyyti on molemmilla oltava.

Jospa jatkaisi taas työntekoa, motivaatio on vaan kummasti kadoksissa... Onneksi on kesäloma ennen äitiyslomaa, joten täältä pääsee pois jo ennen juhannusta!! Jipii!!!

NiiskuPiisku ja pikkukakkonen

Vierailija
25/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis varmaan kirjoitella useammin, niin osaisin käyttää tätä systeemiä kunnolla. Edellisen otsikkoon oli karannut pätkä kirjoituksesta, mutta älkää antako sen häiritä....

-N-

Vierailija
26/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeet tuntuikin jo vatsan läpi.Voi kun tää on aina niin ihmeellistä,joka ikinen kerta.Iloista tiistaita kaikille!

Lumina ja Lahja rv 19+4

Vierailija
27/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai säästättekö lomia äitiyloman loppuun?

Itse varmaan pidän ainakin kuukauden kesälomaa ennen äitiyslomaa, mutta tähän vaikuttaa vakinaistamisasia (joka ajankohtaista juuri nyy meillä), jos siis en saa vakipaikkaa kaikki lomat tulee pitää ennen äitiyslomaa, eli laskesekelin että n.6 viikkoa on pitämättä ja kertynyt sitten siihen mennessä. Muutenhan voin ja aionkin jättää osan lomista äitiysloman loppuun.

Tietääkö kukaan, kertyykö lomat vakinaisessa työsuhteessa äitiyslomalla ollessa?

vauva2006 rv19+

Vierailija
28/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva2006: Meillä saa siirtää äippäloman jälkeen vain 2 viikkoa eli kolme täytyy pitää ennen äippistä. Ehkä hyvä niin, vaikka jääkin työt kesken vuoden kiireisimpään aikaan. Olen määräaikaisessa työsuhteessa (jatkuu äippiksen jälkeen), niin kyllä kertyy lomat ihan normaalisti eli kyllä vakkarissakin varmasti kertyy.

Äitiyspakkauksesta oli juttua. Aiotaan ottaa, kun on eka lapsi. Toiselta palstalta luin, että joku oli kysynyt Kelasta ja huhti-toukokuun vaihteessa vaihtuu pakkaus luultavasti, ja silloin vasta julkaistaan kuvat.

Oiskohan täällä ollut vihdoin liikkeitä? Eilen illalla makuullani tunsin liikettä pitämällä käsiä vatsalla. Tuli kolme sellaista kopsautusta, niin että käsiinkin tuntui. Mulla kohtu taaksepäin kallellaan, niin vaikuttaisiko siihen, etten tunne pieniä liikkeitä?

Vauvaprojekti rv 19+2

Vierailija
29/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan kesälomani 7.6 ja ä-loman 13.7. Pakko oli laskea jo näin varhain työtilanteen vuoksi. Oma työsuhde kestää vain vuoden loppuun, joten siksi myös pidän pitkän kesäloman. Äitiyslomalta ja vanhempainvapaalta kertyy myös lomapäivä (ainakin meidän työehtosopimuksessa), joten vielä ennen vuodenvaihdetta olisi mahdollista pitää lomaa äitiys- ja kesälomalla kertyneistä päivistä tai sitten ottaa ne lomarahana. Marraskuussa mahdollisesti olen sitten töistä lomalla heti äitiysloman jälkeen ja mies silloin vanhempainvapaalla. Riippuu vähän myös työnantajasta. Itse haluaisin pitää marraskuussa lyhyen loman siten, että mies olisi silloin kotona vanhempainvapaalla edes lyhyen aikaa.

(.) Viime yönä muksahteli mahassa selvästi. Se olikin yön ne positiiviset puolet. Muuten esikoisen takia jouduin vähän välilä ramppaamaan sängystä. Kuume taitaa tytöltä olla laskusuunnassa ja itsekään en ole vielä sairastunut. Jee.

Västis ja Taimi 17+4

30/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku nyt aloitte keskustelemaan noista äippä-ja kesälomista niin tuli aika haikee mieli päälle...itse olen yrittäjä, tietenkin voin pitää lomaa sitte ku haluan, mutta meneillään olevat projektit täytyy tehdä loppuun ja koska vauvan tulo oli melkoinen ylläri ku haaveista olin jo melkein luopunut, on tuossa jonossa projektia vaikka muille jakaa, eli kiirettä pitää, että saan kaiken tehtyä ennen la:ta. Eli pikkusen hirvittää että teenkö hommia vielä nyytti kainalossa, huh huh..onneksi sentään teen ns kevyttä toimistohommaa. Uusia projekteja ois ollu vaikka kuinka, mutta kaikesta onneksi älysin kieltäytyä.. (olen niin huono sanomaan ei). Eli taitaa kesälomat jäädä tällä kertaa ja äippäloma taitaa alkaa synnytyksestä, ainakin näillä näkymin. Eihän sitä tosiaan tiedä jos vaikka saisinki hommat tehtyä ennen aikojaan jää sitten aikaa, mutta kysymysmerkki taitaa vielä olla..Mies onneksi aiko pitää tällä kertaa isyysloman kokonaisuudessaan :)

Isäntä ku on reissussa on äitin hermot koetuksella. Kyllä ne pojat kaikkensa yrittää, voi tajuton paikka, että tuntee tällä hetkellä olevansa hyvä äiti! Joku eilen puheli mahd. raivareista. Täällä niitä tulee aika helpolla välillä, ei tartte paljo ärsyttää ku sytytyslanka katkeaa..tosi inhottavaa ku suutut niin heti masu kiristyy myös ja paha olo tulee sitten kauttaaltaan ja kestää aika kauan, voiko vaan pystyis olemaan coolina..

VaunuG: tekisin mielelläni vaunugallupin. Me joudutaan hankkimaan vaunut Vilperille ja tarttisin pientä apua teiltä. Millaset kärryt teillä on ja ootteko olleet tyytyväisiä, eli suositteletko mallia? Kävin eilen lastentarvikeliikkeessä ja menin totaalisesti sekaisin, on niin monenlaista että...

Päivän jatkoja! Lähden tästä hakemaan kuopusta kotiin

Nani76 ja Vilperi 17+3

Vierailija
31/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat hommat tehtyä nopeammin kuin luulet. Asiasta sadanteen: Lotilan koululla on muistaakseni 28.4. kestovaippatapahtuma. Olisin muuten itsekin mennyt sinne, mutta on juuri silloin muuta menoa. Varmaan aika ja paikka selviää paremmin kestovaippayhdistyksen sivuilta.

Vaunuista. Ostettiin 4 vuotta sitten Emmaljungan yhdistelmävaunut, jotka juuri mahtuvat automme kyytiin. En enää muista tarkemmin merkkiä. Olivat törkeän kalliit, samaa luokkaa kuin Briot. Teutoniat olivat vielä kalliimmat. Kankaat ovat säilyneet hyvin auringosta ja pesuista huolimatta ja runko on kunnossa, kuten sekä vaunuosa sekä ratasosta. Tyytyväisiä ollaan oltu. Nyt ostetaan niihin sitten seisomateline. Olin aika turvonnut sormista loppuaikoina, joten silloin hylkäsin kaikki rattaat/vaunut, joissa oli kapea työntöaisa, kun sormiin sattui niistä kiinni pitäminen. :)

Västis

Vierailija
32/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi paljon voimia nsomerkosken perheelle ja pikkuiselle erityisesti! Toivottavasti sairaudessa pääsisitte helpompaan vaiheeseen. Itselläni on myös reuma (selkäranka), tosin viimeiset pari vuotta hyvässä vaiheessa, eikä lääkitystä ole tarvittu. Reumatutkimus Suomessa on kuulemani mukaan huippuluokkaa, joten olette varmasti parhaissa mahdollisissa käsissä!

Synnytyspelosta sen verran, että kun tulin raskaaksi, minua pelotti aika paljonkin, mutta nyt tuo tuntuu hieman laantuneen. Esikoisen synnytys päätyi kiireelliseen sektioon, kun vuorokaudessa kohdunsuu ei avautunut kuin 5cm. Ikäväksi synnytyksen mielestäni teki se, että vuoron vaihtuessa uusi lääkäri ei halunnutkaan leikata, vaikka minut oli jo henkisesti valmisteltu (pelkäsi todella sektiota) siihen, että pian lähdetään leikkuriin. Uusi lääkäri venytti odotusta vielä kahdeksan tuntia ja sitten minut lopulta leikattiin kahden lääkärin voimin. Ilmeisesti tämä päivystävä lääkäri pelkäsi leikkausta, koska kutsui takapäivystäjän katsastamaan tilanteen ja lopulta mukaan leikkaukseen. No, olinpahan kuitenkin hyvissä käsissä.

Synnytys mietitytti pitkään, mutta ajan kanssa on ahdistus asian tiimoilta lieventynyt. Täytyy nyt katsoa miten käy kun tämä raskaus etenee, ainakin alitajuisesti olen jo useaan otteeseen työstänyt tulevaa koitosta kun vähän väliä käyn öisin unissani laitoksella...

Äitiyspakkausta ei ajateltu ottaa, mutta kaksostenrattaat ovat hankintalistalla, kun ikäeroksi tulee hieman alle kaksi vuotta.

Nyt täytyy hilpaista tytön viereen päiväunille, väsyttää niin julmetusti.

Jaksamista kaikille!

Savon taivas + Töpö rv 17+3

33/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itte saman tilaisuuden ja nappasin ilmoituksen jääkaapin oveen kiinni. Tarkoitus olisi että menen ainakin näillä näkymin..hyvä ois saada jotain kättä pidempää että sais tuon miehenki innostumaan, vaikka ei hän taida kauheasti noita vaippoja vaihdella :)

Joo toivon itsekin että saisin nuo työhommat alta pois mahd pikasesti, mutta eipä ne tuosta hirveästi mene eteenpäin ku jatkuvasti löydän itseni täältä:) aika monesti olen tehny sitten pitempää päivää, varsinki jos mies on reissussa

Kiitos vaunuvihjeestä...Et sattus muistamaan mitkä Emmaljungat sulla on? Esitteen sain eilen ja sitä lueskelin ja on niin montaa mallia, etten tiedä mikä niistä nyt ois sellanen oikein hyvä ja näppärä peli..

Taidan tilata ajan sinne 4d-ultraan. Viime viikolla oli otsikko Tiina Posasta ja hän kuulosti oikein hyvältä ja pätevältä lääkäriltä, joten luultavammin yritämme hänelle..eihän tässä enää montaa viikkoa ole sinne ultraan ku ekat ovat jo rakenneultrassa käyneet...palailen sitten hinta yms. tietojeni kans

Nani

Vierailija
34/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta oli siis neuvola ja kaikki oli ihan hyvin, paitsi hemppa taas pudonnut entisestään ja nyt se on enään 102.

13.3.07 Rv 19+4

RR: 112/61

B-Hb: 102

Painon muutos/viikko: Ei merkitty. Painoa on tullut nyt tähän mennessä 2kg

Vavan syke oli: 150-160

Piti neuvolassa täyttää joku BCG-rokotus lappu. Me ei sitä saada, koska ei kuuluta riskiryhmään, ja terkka länttäsikin keltaisen tarran neuvolakorttiin, missä lukee ei suositella BCG-rokotusta.

Pelkopolista unohdin ihan tyystin mainita, mutta ei ole hätä tämän nököinen, koska ensviikolla on esikoisen 1,5vuotis neuvola ja siellä voin sitten asiasta taasen kysästä (jos tää lahopää nyt muistaa).

VaunuG: Me ostettiin esikolle 2005 mallin Brio Novan yhdistelmät ja ollaan oltu huipputyytyväisiä niihin. Vaunu koppa oli todella iso, mihin vauva mahtui hyvin pitkään paksujenkin peittojen kanssa. Isot ilmakumipyörät on myös hyvät, kun on kevyet työntää. Käänneltävä työntöaisa on myös loistava, ja koriin rattaiden alla mahtuu hyvin kaksikin ostoskassillista. Näillä mennään vieläkin päivittäin, ja näihin ostan lisäksi seisomatelineen sitten esikolle kun vauva syntyy.

Munkin pitäisi tällä viikolla soittaa tonne femedaan ja kysellä niiden 4d ultrien hintoja tarkemmin, ja varata se aika loppukuulle tai ens kuun alkuun...kun vaan tää mamma sen muistaisi tehdä :p

Falz & Veijari 19+4

35/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupailemani tiedon kanssa saavuin vaan..

Sain sen ultra-ajan. Sitten rv 20+2 eli kolmen viikon päästä nähdään kukas tuolla masussa köllii...no en sitte muistanu kysyä paljoko hintaa tälle huville tuli (hyvä minä) tai tulee..no onpahan taas jotain mitä oottaa :)

Nani

Vierailija
36/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella oli (-00) Brion yhdistelmävaunut joissa sellainen puolipehmeä koppaosa. Muuten ihan ok mutta minusta runko oli aika huojuvainen ja koppa liian nopeesti jäi pieneksi. Ja koska niissä oli vielä sellaiset vanhemman maaliset ohuet umpikumiset renkaat niin talvella oli noita huono työntää kun renkaat keräsi kamalasti lunta. Käytettynä ostetut vaunut oli että en tiedä ihan tarkkaa vuosimallia. Samoja kyllä näkyy vieläkin liikenteessä. Kankaat oli semmoset että eivät juuri likaa ja vettä kestäneet. Nämä sitten jätettiin esikoisen jälkeen mummolavaunuiksi.

Kakkoselle ostin Emmaljungan kuomurattaat EC-Sport merkkiset ja ne olikin ihan hyvät. Käytettiin niitä Carenan lämpöpussin kera ilman mitään kantokoppaa ja olin oikein tyytyväinen. Rattaissa paksut ilmakennopyörät joten oli hyvät työntää lumessakin. Ja tukevat olivat myös sillä esikoisella oli noissa sisaristuin ja ei kyllä keikkunut vaikkei rattaista kiinni kokoaikaa pitänytkään. Miinus puoli oli että ei ollut kuin kasvot menosuuntaan työntömahdollisuus mutta kurkistusluukusta kyllä vauvan näki ihan kivasti. Toinen ongelma oli että runko meni käytössä vinoksi ja sitä piti suoristuttaa jotta eivät olisi rattaat puoltaneet. Kankaat olivat hyvät sillä hylkivät likaa ja vettä.

Kolmas kun syntyi 1v9kk ikäerolla toiseen myytiin nuo kuomarit ja ostin tilalle Saksasta BabyWelt Alaska Twin merkkiset kolmipyoräiset kaksosten rattaat. Nämä olivat meidän käyttöön oikein passelit vaikka taasen vain kasvot menosuuntaan työntömahdollisuus. Ja molemmille pojille Carenan lämpöpussit eli ei edes vauvalle koppaa. Meillä oli näille näyttöä reilu puoli vuotta ja sitten myytiinkin jo eteenpäin kun vanhempi alkoi kävelemään enemmän.

Tilalle ostin Hauckin kevyet matkaratastyyppiset joggerit. Pienet, kevyet ja aikas huterat. Vaan pelitti pienellä ihan ok ja isompi seisomalaudalla. Taas vain kasvot menosuuntaan mahdollisuus kuljettaa. Olivat tosi halvat rattaat ja on ollut jos jotain vikaa mutta ovat kyllä toimineet ja näillä olin ajatellut tämän neljännenkin kanssa pärjätä mutta nyt hajosivat ja auki on saadaanko noihin uutta osaa vai ei.

Joten nyt sitten lainassa siskolta Emmaljungan yhdistelmävaunut ja oliskohan merkki Edge. Kalliit rattaat kuitenkin joissa erikseen vaunuosa ja ratas osa. Ja pakko sanoa että kyllä on hyvät rattaat. Isot ilmakumirenkaan joten mukava työnnellä, työntösuunnan saa muutettua haluamakseen vauhdissa, ratasosa on tilava eli meidän isoa 2v. mahtuu loistavasti niissä nukkumaan. Ainut huono puoli on että vievät koko takakontin kasattunakin. Mutta eipä meillä kamalasti ole tarvetta noita vaunuja autolla kuskailla sillä autossa on sitten vielä Grakon perus matkarattaat jota esikoiselle ostettu. Olleet kovassa käytössä ja edelleen toimivat kuin unelmat.

Tässä siis minun kokemuksia rattaista/vaunuista kun niitä on aika monet tullut hankittua. Emmaljungat siis olleet minusta parhaat merkistä riippumatta. Vaan ei nuo muutkaan ole täysin huonoja olleet.

aliisa ja ylläri rv 17+1 (ja ei vieläkään liikkeitä)

37/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan varmaksi muista oonko jo esitellyt itteni. No, joka tapauksessa;

Odotan pikkukakkosta, la 16.8. Esikoinen, poika, on silloin vajaa kaksi vuotias. Asumme keski-suomessa ja myös minun mieheni tekee reissuhommia. Kesää kohti vauhti kiihtyy ja tämäkin vauveli syntyy " rahakkaimpaan" aikaan jos malttaa pysyä kyydissä elokuulle asti.

Synnytyspelkoa mulla ei ole ja yritän olla lukematta pelottavia juttuja, usein ne vaan vie mukanaan ja sitten mä mietin että entä jos meillekin tulee tuollainen synntys. Esikko syntyi sektiolla perätilan takia ja sektiosta on ihan hyvät muistikuvat vaikka mua yritettiin pelotella siitä. En vaan jaksa huolehtia, syntyy se kuiteskin tavalla tai toisella. Ei oo vissiin kellään sisään jäänyt?

Minulla vasta alkaa työelämän ihanuus tasan kuukauden päästä. Aion aloittaa äitiysloman varhennetusti eli heti juhannuksen jälkeen maanantaina. Ajattelin olla sen verran reilu työnantajalle että olen vielä sen juhannuksen jos kunto vaan antaa olla. Tosin varoittelin jo ennakkoon että minun selkä tuskin kestää kovin pitkälle, issias nimittäin vaivaa ja työni on kassalla istumista.

Äitiyspakkausta en tällä hetkellä aio ottaa. suurinosa edellisestä on käyttämättömiä ja jos poika tulee niin mitään ei tarvitse hankkia oikeastaan. Eli tyttöä toivotaan. 4D ultraan tässä olen haaveillut ja koht puoliin voisikin jo alkaa varata aikaa.

Minulla piti olla neuvola huomenna mutta peruin sen koska mies on reissussa. Ja hyvä että peruinkin, mittasin äsken pojalta kuumetta 38,4. Painoa on tullut varmaan ihan kiitettävästi, oman vaa' an mukaan semmottiset 3 kiloa, neuvolan vaaka näyttää varmaan kuutta kiloa. On se niin epäreilua. Mä saan taistella ihan tosissani ettei paino nouse. Viimeksi nousi 18 kiloa (turvotusta ihan mielettömästi) ja th passitti sokerirasitus testeihin. Se oli elämys se. Mutta kyllä ne lähtikin ihan hyvin, pari kiloa taisi jäädä. Ja nämä röllykät mahassa =D

Täällä on super ihana ilma. Tekisi hirveesti mieli ulos mutta kun toi poitsu nyt tuli kipeeksi niin saa jäädä. Ja kumpparitkin on hakematta postista.

Tulipas romaania.

NtiNouNou 17+5

38/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon vaunugalluppiin

Meillä on Brion Kombit. Ja ollaan tietysti tykätty. Tiesin heti että noi on meidän kun katse niihin osui. Pyörät on muistaakseni täyskumiset joten ei tartte pumppailla ja paikkailla. Koppa on kova mikä on minusta paras. Ei tosin ole kokemusta pehmeästä. Mutta kova on siitä kätevä että toimii reissussa vauvan sänkynä.

Nyt kun olen taas katsellut vaunuvaihtoehtoja, ei sillä että haluan vaihtaa. En tosiaankaan. Niin huomasin että Briothan on " suht" edulliset verrattuna mulle tuntemattomiin merkkeihin. Ostettaessa vaan 600 euroa (muistelisin) kirpaisi aika lujasti, ainakin miehen kukkaroa =D

Vierailija
39/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella aivan ihana kevät ilma tuolla ulkona. aurinko paistaa ja lumet on lähteneet vauhdilla.no kuravaatteet on kyl meil nyt kovas käytössä. odotan kyl jo innolla et maa kuivuis ja tuo pkmisrumba tästä helpottas. tuo mahahan tästä vaan kasvaa.kesää jo aattelen , eväät vaan ja muut varusteet mukaan niin hyvin pärjää tuol puistossa. ruoankin lapset saa ja pulikoida uima-altaassa. joo.. no tuohon on vielä aikaa muutama kuukausi.

täällä jo kans liikkeitä tuntuu ihan mukavasti. nytkin kun tässä kirjottelen ja istun rauhas niin ntuu pientä tuupimista tuol alhaalla masus. kyllä siellä vrmaan likettä on enemmänkin mut höösään ite kotona ja noitten muksujen kanssa et ei aina oiken ehi hiljentyä kuunteleen tota masua.

tasan kaks viikkoa rakenneultraan. viel en oo päättäny kysynkö josko näkyisi kumpikos olis mahd. tulossa.

nyt oon ollut tosi tarkka ton raudan oton kans koska edelleen heikottaa j hengästyttää. mul on kyl nenä koko ajan tukssa ja perjantaina olenkin menossa lääkärinvastaanotolle astman ja alhasen hb:takia. pef. mittauksia oon tehnyt kohta 2vk. toiv. ei tule mitään kauheita määriä siitepölyä tänä kevänä + katupöly.

mil viikoila olette käyneet keskiraskauden lääkärintarkastuksessa+kun rupesin miettimään et meijän terkka kyl nyt varmaan sekoili kun sanoi et seraava lääkärintarkastus on vasta 25 rn:N jälkeen viikolla 28, mut se kyl täytyy olla jo vikan kolmanneksen tarkastus. täytyy varmaan soiteela sinnekinpäin. taas...

sin viikonlopuna jonkun ihme näköhäiriökohtauksen kun olin lastenkans ulkoilemassa. ihan kuin alkava migreei. eka meni koko ajan semmonen valopallo silmis ja sit alki menee sahalaitaa ja välkkyvaloja niin et kun pääsin kotiin ei meinannu eteensä nähdä. oli pelottava ja inhottava. näkö palas normaaliksi kun istuin 30minsaa suihkus ja hieroin niskojani et kai johtui myös jumis olevista hartioistani.

hyviä vointeja kaikille... masunkasvatusta ja aurinkoisia ilmoja.

äippä ja masuasukas 18+1

Vierailija
40/48 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks joka ei osaa pelätä synnytystä. Molemmat synnytykset kyllä olleet aika rankkoja, pitkiä ja molempia yritetty käynnistellä, kun isoja vauvoja veikkailtu synnytystapa-arviossa. Esikko oli 4,7kg ja kuopus 4,98kg. No, mahtuivat kuitenkin syntymään, esikon ponnistus kesti reilun 2h ja tokan 20min. Kuopusta kun yritettiin 2vrk käynnistää, mutta mitään ei tapahtunut, niin kotiin odotteleen palaamisen jälkeen huomasinkin olevani tosi väsynyt ja rasittunut siitä käynnistelystä ja jännityksestä, että lähteekö synnytys alkamaan vai ei. Tuli kuumettakin joka sitten hiljalleen meni ohi. Lopulta käynnistyi monta tuntia vesien menon jälkeen, oli rankat supparit ja kesti 21h muistaakseni. Mutta en tiedä, en silti osaa pelätä, mutten tosiaan vähättele teidän tunteita joilla noita pelkoja on. Itseä eniten pelottaa, onko vauvalla kaikki hyvin, kun molemmat lapset käyneet tehon kautta ennen vierihoitoon pääsyä, esikoinen oli viikon ja kakkonen kolme päivää, hoitokäytäntö oli kakkosen kohdalla muuttunut siten että kun happiarvot ja glukoosiarvot alkaa pysyä, niin saa siirtyä äidin osastolle josta käsin käydään vaan saamassa hoitoja teholla. Näin siis TYKSissä. Tällä kierroksella olen jatellut ihan rauhassa odotella että synnytys käynnistyisi itse, mutta sen näkee sitten loppuaikana taas miten hyvin oma maltti kestää.. Oli nimittäin viimeraskaudessa jo tosi tukalaa loppuaikoina. Niin se kai kuuluukin olla että sitten sen synnytyksen kestää, vaikka korvasta tunkis..

Mulla tämän hetken olotila muuten kai suht ok, mutta väsy vaan jatkuu.. no, ei auta ku odottaa että alkais hiljalleen kevätkin tehdä tehtävänsä ja alkais piristyä tämäki mamma.

Mä haluan ottaa tällekin tulokkaalle äitiyspakkauksen, kun haluun niistä säästää jokaiselle makuupussin ja lelun ainakin muistoiks.

Nyt tarvii lähtee esikkoa hakeen tarhasta.. kevättä vaan kaikille!!

Heidi ja tyyppi 15+5