Maaseudun mummojen on mahdoton ajatella että koulutetut kaupunkilaiset syövät pääosin samana päivänä kaupasta ostettua tuoretta.
Mut hei, mussuttakaa te vaan sitä soijarouhetta!
Kommentit (58)
Meillä käydään kaupassa joka päivä. t: stadilainen akateeminen
Totta. Kun maalla itse syö 5 minuuttia sitten kasvimaalta haettua salaattia tai samana aamuna poimittuja marjoja tai juuri uunista otettua leipää niin eihän sitä ymmärrä. Talvella ei kaupassakaan ole muuta tuoretta kuin aloittajan tuhnu. Kaikki muu on ainakin edellispäiväistä tai pakadteesta otettua.
Ei ole normaalia syödä mitään tuoretta keskellä talvea.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Stockmannin herkusta saa valtamerikaloja tuoreena. Eipä ole näkynyt Sastamalan Salessa.
Meillä on naapurina kalastaja joten saamme vielä tuoreempana, revi siitä tollo.
Vierailija kirjoitti:
Talvella ei kaupassakaan ole muuta tuoretta kuin aloittajan tuhnu.
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on kaupunkilaisten ituhippien kotkotusta. Maalla syödään tuoretta lähiruokaa.
No ei kyllä syödä ainakaan tuoretta, viimeksi perjantaina kävin maaseudun s-marketissa mökkimatkan varrella ja porkkanat oli mädästä mustia, kurkut kellastuneita. Kaupungissa ei ikinä näe kaupassa noin luokattoman huonoja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskisuuressa kaupungissa asuvana en ymmärrä sitä, että ison kaupungin koulutetut ihmiset ovat hypermarketien mainostusten uhreja ja menevät koko perheineen ruuhka-aikoihin sinne hypermarketiin kilometrien päähän autolla kerran viikossa, vaikka lähikauppoja olisi kodin tai työpaikan lähellä kymmeniä. Totuudessaan se maalaismummo syö tuoreempaa ruokaa usein, koska hän osaa hyödyntää myös luonnonantimet, osaa usein myös kalastaa itse.
Maalaismummot EI KALASTA. Hän on sairaustrendit runtelema ja käy lääkärissä jopa viikottain. Ja oletko joskus käynyt esim Iisalmen Salessa? Paskaa.
Jaa,no kerroppa tuo kohta 80-vuotiaille appivanhemmilleni,jotka ovat ikänsä pohjoisessa eläneet. Tuoretta kalaa on enemmän kuin verkot kestävät ja sellaista ikiliikkujaa kuin tuo vanha rouva en ole etelässä ikinä tavannut.
Muistaakseni nälkävuosina kaupungeissa oli kauheita kerjäläislaumoja kun ruokaa ei vaan ollu. Maaseudulla pysyivät joten kuten hengissä.
Hei vaan, aloittaja, täällä kouluttautunut maaseudun mummo, joka syö paljon noutoruokaa kylän S-marketin palvelupisteestä. Grillisiipiä ja erilaisia valmiita perunajuttuja, muusia tai valkosipuliperunoita. Kyytipojaksi Sandels. Välillä harn keskustan Hesestä tuplajuustoaterian. Nam. Tuli nälkä tätä kirjoittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Keskisuuressa kaupungissa asuvana en ymmärrä sitä, että ison kaupungin koulutetut ihmiset ovat hypermarketien mainostusten uhreja ja menevät koko perheineen ruuhka-aikoihin sinne hypermarketiin kilometrien päähän autolla kerran viikossa, vaikka lähikauppoja olisi kodin tai työpaikan lähellä kymmeniä. Totuudessaan se maalaismummo syö tuoreempaa ruokaa usein, koska hän osaa hyödyntää myös luonnonantimet, osaa usein myös kalastaa itse.
Joillain on kyllä ihme tarve lokeroida ihmisiä asuinpaikan mukaan. Mukana taas av klassikko, omavaraistaloudessa elävä maalainen.
Niin ja onhan se hesasen pellelle noloa kun hänelle tulee maalaisjuntin ruoka pöytään vielä tänäänkin puhumatta sota ajoista. NO nyt ennusteen mukaan teillä on rottalaumat kimpussa joten grillit kuumiksi.
Miten niin mahdoton ajatella?
Minä asun maalla ja olen mummo. Ja istun tässä ajattelemassa, että kaupungissa ostetaan tuoretta.
Ja jatkan ajattelua, että mitähän tuoretta aloituksessa tarkoitetaan. Tuoretta kalaa, ruohoa, koiranruokaa?
Ja sitten minä ajattelen, että kaupunkilaiset ostaa kyllä eineksiä ja pakasteseitiä myös. Ei ne ole kovin tuoreita.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Stockmannin herkusta saa valtamerikaloja tuoreena. Eipä ole näkynyt Sastamalan Salessa.
Onko siellä sellainen akvaario, jossa ne myynnissä olevat kalat uivat?
Vierailija kirjoitti:
Olen kouluttamaton kaupunkilainen ja syön silti joka päivä samana päivänä ostettua tuoretta ruokaa. Kaikki palvelut ovat kävelyetäisyydellä, joten tämä onnistuu helposti. Ei siihen kouluja tarvita.
Olen koulutettu maalainen ja syön todellakin ihan muuta ku soijarouhetta...mutta täähän olikin ilmeinen provo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on kaupunkilaisten ituhippien kotkotusta. Maalla syödään tuoretta lähiruokaa.
No ei kyllä syödä ainakaan tuoretta, viimeksi perjantaina kävin maaseudun s-marketissa mökkimatkan varrella ja porkkanat oli mädästä mustia, kurkut kellastuneita. Kaupungissa ei ikinä näe kaupassa noin luokattoman huonoja kasviksia.
Älä valehtele, meidän Ässässä en ole ikinä nähnyt huonoja kasviksia.
Tuoretta kaupasta? No kivat luulot sulla.
Koulutetut kaupunkilaisethan tilaavat kahden viiko ruoat kaupasta kotiin. Tuskin ne mummojen sapuskat sen vanhempia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis kaksi viikkoa sitten tehtaasta lähtenyttä eineslaatikkoa?
Joululaatikot lisäksi maksalaatikoita myöten tehty kesähelteillä, pakastettu ja roudattu jäisinä joulun alla kauppoihin.
SUKSI SUOLLE, ÄÄLIÖ.