Ovatko suomalaiset "naapurikateellisia"? Olisitko valmis maksamaan omasta pussista rahaa, että naapurisi ei voittaisi lotossa?
Mitä mieltä otsikon kysymyksestä. Henkilökohtaisesti en ole koskaan ymmärtänyt tällaista piirrettä, jonka väitetään suomalaisissa olevan. Jos naapurini voittaisi lotossa, niin todennäköisesti onnittelisin heitä ja kohta en asiaa edes ajattelisi vaan ajatukset pyörisi vaan normaalissa päivärytmissä.
Kommentit (23)
MInulla oli ammattikoulussa luokkakaveri, joka soitti bändissä. Minä vasta aloittelin, ostin kesäduunirahoilla kitaran. Jätkä tarjoutui ostamaan sen minulta jollain pikkusummalla, ihan kuin olisin myynyt kun itse maksoin kitarasta ja laukusta 5500 markkaa.
No koulu päättyi aikanaan, eikä nähty toisiamme koska liikuimme vähän eri piireissä. Pääsin töihin ja vuosien jälkeen vaihdoin työpaikkaa. Eksyin sitten iltaa viettämään iltaa paikalliselle klubille, ja tämä sälli huomasi minut. Ihan kohteliaasti kysyi saako istua seuraan, no mikä ettei vapaa maa.
Hän kertoili uudesta bändistään ja vaimostaan ja kai tulevasta lapsestaan. Sitten hän paukautti, että kyllä hän tietää minun olevan kateellinen hänelle. Menin sanattomaksi, vaikka myöhemmin koko ajatus nauratti. Ei ollut mies tullut mieleeni varmaan koulun päättymisen jälkeen kertaakaan. 😂
Minulle on ihan sama, millainen auto naapurilla on. Lähinnä huvitun, jos joku jatkuvasti vaihtaa autoa. Ei voi olla noin tärkeä juttu joku auto.
Samoin jossain logovaatteissa kulkeminen on minusta huvittavaa, tai oikeastaan surullista. Se on niin tyylitöntäkin.
Eli en piittaa.
En. Lottoaminen on idioottien hommaa. Täysin vapaaehtoinen vero.