Sampo Loiri teki hyvät massit isänsä palkinnoilla
Kommentit (19)
Mutta Sampo voi myydä tavarat vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Mutta Sampo voi myydä tavarat vain kerran.
Mitä se noilla olisi tehnyt?
Kunnioittanut isänsä töitä ja hänen elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin hänen asiansa kokee syytä kunnioittaa vai ei. Ja kunnioittaa voi vaikka myisikin ne, eiköhän rakastava isä haluaisi että niistä lapselle iloa ja hyötyä? Jos rahan tarpeessa on niin ei siinä paljon isin palkinnot lohduta. Loiri on voinut näyttäytyä lapsilleen jonain muunakin kuin kansakunnan rakastamana monilahjakkuutena. Sampo ei ole velvollinen selittelemään kenellekään mitä niillä tekee/teki ja miksi.
Tosi tyhmä mies toi Sampo. Myy omaisuuttaan huutokaupassa ja vielä julkisesti. Itse jättäisin myymättä. Paljon kanssa aina pärjää. Jos rahasta on puute, niin myy sitten hijaiuudessa. Nythän perukirja kyseenalaistetaan ja peritään lisäveroa.
Vierailija kirjoitti:
Isä ei tainnut juuri kunnioittaa lapsiaan ja heidän elämäänsä. Joten mussun mussun.
Okei, mitä sitten? Kai sitä nyt saa omaisuuttaan myydä. Olisiko kunnioittavaa jättää tavarat varastoon homehtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Tosi tyhmä mies toi Sampo. Myy omaisuuttaan huutokaupassa ja vielä julkisesti. Itse jättäisin myymättä. Paljon kanssa aina pärjää. Jos rahasta on puute, niin myy sitten hijaiuudessa. Nythän perukirja kyseenalaistetaan ja peritään lisäveroa.
Tuskin vaikuttaa perintöveroon. Nuo tavarat ovat arvokkaita vain tietyille ihmisille eli faneille ja keräilijöille. Itse en huolisi, vaikka ilmaiseksi saisin.
Lenita ei tykkäisi. Siis jos ei olisi vihanneksena kuten nyt on.
Joku halukas voi perustaa Loiri-museon. Lapsilla ei ole siihen velvollisuutta.
Sampo tarvii rahat että on maksella oikeuskuluja ja vahingonkorvauksia exän alistamisesta ja retuutuksesta.
Loiri ei itse ollut minkään maallisen perään, teki sydämmellä työtään. Tuskin häntä haittaisi vaikka poika ne möi jos rahaa tarvi.
Loiria tituleerattiin "kansantaiteilijaksi" saman artikkelin lopussa.
Minusta on hyvä kun myy, keräilijöitä kiinnostaa, omaiset ei tarvi niitä pölyä keräämässä.
Vesku testamenttasi nämä jollekin suvun ulkopuoliselle, en muista kenelle. Siitä syntyi älämölö. Henkilö luopui itse tästä lahjoituksesta. Pojat eivät tainneet metelöidä, mutta loppujen lopuksi tavarat siirtyivät heille.
46 000€ = huima summa? 🤣