Tekniikan Maailman talviautotesti 2025: Mitalisijat menivät täyssähköautoille. Mitäs sanotte nyt?
"Kaikki mitalisijat menivät täyssähköautoille."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sadan-tonnin-sahkoauto-voitti-tmn-ta…
Kuinkas tässä nyt kävi? Eikös sähköauton pitänyt jäätyä Lapin pakkasissa? 😁
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Sanon: mikään testissä ei näyttäisi koskevan meitä jotka ostamme 100000km rullattuja käytettyjä, sillä kriteerillä että ko. auto toimii seuraavat 10 vuotta.
Hintaan max 10000€ jäi edellisestä.
Kuinka monella arvioisit olevan realistiset mahdollisuudet ostaa sadan tonnin auto?
Talviautotestin voittaja on 118 000 euroa maksava Porsche. Mitä helvettiä Tekniikan Maailmalle on oikein tapahtunut?
Porsche Macan onkin joka jannun perusauto, varsinkin täällä verottajan paratiisissa. 🤣
35 talvee ajettu erilaisilla koslilla ja lapin reissuja etelästä käsin useampia. Hyvin perille aina päästy polttomoottorilla ja päästään jatkossakin.
Otsikosta unohtui sanoja, piti lukea että: Rahastavan rikkaan eliitin talviautotesti
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella arvioisit olevan realistiset mahdollisuudet ostaa sadan tonnin auto?
Jos onkin niin en sähköautoa ostaisi.
Minulla on täyssähköauto ja se on paras talviauto, mikä minulla on ikinä ollut. Ajan pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa ja talvella maantiepätkät ovat myös lyhyitä. Kesällä tulee ajettua pidempiä pätkiä. Näinollen sähköauton korkea talvikulutus ja sitä kautta lyhyempi range ei ole minulle mikään ongelma.
Parasta sähköautossa on nopea ja tehokas esilämmitys. Sille ei pärjää mikään sisätilanlämmitin tai webasto. Minun ajoprofiililla webasto on ongelmallinen, koska lyhyessä ajossa sitä voi käyttää vain lyhyitä aikoja kerrallaan. Akku tyhjenee muuten hetkessä. Sähköautossa esilämmitystä voi käyttää ilman huolta akun tyhjenemisestä.
Ok. Koskettaa meikäläistä noin 15 vuoden kuluttua. Nytkin on alla " vuoden pakettiauto" parinkymmenen vuoden takaa. Hyvä tää onkin ollut.
Porschekin pärjää testissä kun vastassa on Suzuki Swift ja Dacia Duster.
Niin. En minä siitä huolimatta aio hankkia itseleni täys-sähköautoa. Auto voi ola teknisesti erinomainen ja ajo-ominaisuuksiltaan vähintään hyvä mutta sähköauton valmistamsieen liittyy edelleen niin paljon eettisiä ongelmia, että en siksi halua tukea näiden ongelmien jatkumista ostamalla täyssähköautoa. - Voin harkita uudestaan sitten kun se sähköauton vaikkapan akkua varten raaka-aineita etsivä ja hakeva työntekijä itse kulkee oman työmatkansa sähköautolla ja kun on päästy sopuun siitä, että annammeko Suomenkin luonnon ja ympäristön ylikansallisille raiskaajille anteeksi sen, että halusivat sähköautoihinsa raaka.aineita Suomenkin maaperästä
Hinta max 50 000 ja yhdellä latauksella pitää päästä talvioloissa 800 km päähän. Toistaiseksi mennään ladattavalla hybridillä.
Vierailija kirjoitti:
Talviautotestin voittaja on 118 000 euroa maksava Porsche. Mitä helvettiä Tekniikan Maailmalle on oikein tapahtunut?
TM testit on aina voittanut se joka lahjonut parhaiten.
Omalla rahalla olen autoni ostanut enkä 23 000€ enempää ole laittanut autoon, edes uuteen.
Enkä sähköauto on laita euroakaan.
Ajan nykyisellä E-mersullani elämäni loppuun asti. Kumpi sitten loppuukaan ensin.
Monet vastustavat sähköautoja, mutta silti harva sähköautoon siirtynyt edes harkitsisi siirtymistä takaisin polttomoottoriin.
Vierailija kirjoitti:
Monet vastustavat sähköautoja, mutta silti harva sähköautoon siirtynyt edes harkitsisi siirtymistä takaisin polttomoottoriin.
Eihän ne harkitse vaihtoa mihinkään autoon, kun vekselin arvo on suurempi kuin ongelmajätekasan.
Ne joille 100t auto on vaihtoehto ovat varmaan tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Porsche Macan onkin joka jannun perusauto, varsinkin täällä verottajan paratiisissa. 🤣
Oikeassa olet bensa Macanin suhteen, siinä on uutena joku 58000€ pelkkää autoveroa
Sanon: mikään testissä ei näyttäisi koskevan meitä jotka ostamme 100000km rullattuja käytettyjä, sillä kriteerillä että ko. auto toimii seuraavat 10 vuotta.