Miksi kouluihin ei palkata lisää opettajia ja vähennetä muita ' asiantuntijoita"?
Kouluissa vilisee nykyään ns. asiantuntijoita, joilla ei välttämättä ole edes mitään tekemistä oppimisen kanssa. On koulunkäynninohjaajia ja - avustajia, kasvatusohjaajia, taideterapeutteja, kuraattoreita, psykologeja, koulumummoja, erilaisten projektien vetäjiä, sijaiset monesti ilman mitään opetusalan koulutusta. Eikö tämän armeijan hinnalla voisi palkata lisää ihan päteviä opettajia?
Kommentit (3)
ja on faktaa että koululaitos on tuhottu täysin etenkin 2020-2025, koska mm.
häiriköivät oppilaat luokissa tuhoavat kaikkien muidenkin opiskelumahdollisuuden, ko . häirikkölasten vanhemmista ei ole mitään hyötyä asiassa ja opettajilla ei ole mitään keinoja asiassa
kiusaamiset jatkuvat niitä ei edes yritetä saada kuriin
kasvismössöä syöttämällä pidetään lapset nälässä ja aivot eivät saa rakennusaineita
oppimateriaali on todella vaikeaselkoista ja epäkäytännöllistä, ja ketkä rahastavat ko. oppimateriaalilla?
huonoja opettajia ei saa vaihtoon
En ole tavannut koulussa normiopettajien lisäksi kuin seuraavia: koulunkäynninohjaaja, laaja-alainen erityisopettaja, erityisluokanopettaja, koulukuraattori, koulupsykologi ja terveydenhoitaja. Koulupsykologeja näistä on harvalla omaa. Kaikki nämä ammattinimikkeet ovat olleet kyllä olemassa kouluissa jo yli 15v ja kyllä niillä tärkeä tehtävä on. Kuraattori on tärkeä oppilashuollon toimija ja koulupsykologi tekee ihan niitä testejä, millä lapsia ohjataan erikoissairaanhoidon suuntaan. Koulunkäynnin ohjaaja on tärkeä apu luokassa.
Taideterapeutin roolia en tiedä enkä ymmärrä, mutta heitä en ole tavannut.
Näyttää paremmalta, on muka satsattu kouluihin.