Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai YT-neuvottelujen perusteella kenkää. Hän on järkyttynyt ja minua itkettää hänen puolestaan

Vierailija
19.03.2025 |

Hän oli varma että häntä arvostetaan ja hänen panoksensa on sellainen, että selviäisi.

Nyt sitten olikin saanut kenkää ja moni muu, jotka ei kuulemma tee lähellekään samaa, saivat jäädä. Uskon että hän tekee töitä enemmän kuin muut. 

Mies on murtunut. Pelkään että nuo potkut oli itsetunnolle hyvin pahat, koska muut sai jäädä. Rahallisesti selviämme kyllä.

Mutta ei kai voi mitään.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsivat siis oikean henkilön jos ei rahan takia töissä tarvi käydä. 

Vierailija
62/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten lotto vetämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni työpaikassa irtisanottiin erittäin pidetty ja uuttera esimies. Siinä ei osaaminen paljon paina, kun joku vaan katsoo, että tuosta nipistetään. Anna miehesi surra rauhassa työnsä menetystä. Ette todellakaan ole yksin! Tämä voi olla uuden alku johonkin vielä parempaan ja mielekkäämpään, mutta juuri nyt on annettava tilaa kaikille tunteille, että arpa osui juuri mieheesi.

Nnin juuri. Tuollainen voi olla uuden alku johonkin parempaan ja mielekkäämpään. Ja monelle on ollutkin. 

Kaunis ajatus mutta jos ikää etenkin yli 50v niin se on aika toisenlaista.

Vierailija
64/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut useissa yt:ssä jossa osaamisen taso ei ole ratkaissut. Väkeä on pistetty ulos parhaasta päästä yrityksen ja asiakkaan edun vastaisesti. Jossakin taas asia on ratkaistu reilusti. 

Joskus syy on ollut se, että palkka on korkeampi kuin muilla, jotta säästöt on suurimmat. Joskus ahkera tyyppi on kehdannut kyseenlaistaa isompiaan, vaikka aiheesta. Joskus niin ikävää, että osaajat on tahdottu pelata pois, jotta pääsee itse etenemään kyynerpäillä. Joskus syy on ollut runsaat sairauslomat, henkilökohtainen kaunaa tai kateus alaisensa osaamisen tasoa kohtaan, ja pelkoa että tämä menee hänen ohitseen ravintoketjussa. Joskus se on voinut olla vapaalla tai lounaalla heitetty mielipide. Hulluin syy on ollut yhden pomon kertoma, ettei hän pitänyt alaisen asusteista. 

Koska ihmiset jakavat potkuja ihmisille, takaa voi löytyä joku henkilökohtainen motivaatio. Ei firman etu.

Niitä ei kannata jäädä miettimään

Toi on niin totta, että kyseessä on usein "joku henkilökohtainen motivaatio. Ei firman etu. Mun miehen työpaikalla on ollut kahdet yt:t ja mun mies on saanut vielä jäädä, mutta siellä he sitten ihmettelivät, kun irtisanotuissa oli hyviä työntekijöitä ja taloon jäi osa lusmuista, jotka teettivät omia töitä toisilla ja saikuttivat. Ilmeisesti olivat vaan ns. nuolleet oikeat perseet.

Vierailija
65/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kunnolla suihin päivittäin, jottei masennu.

Vierailija
66/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseennuolenta on aliarvostettu taito työelämässä ja hyvin nuoltu pomon ahteri auttaa yt:ssä . Harmi etten näin vanhana enää taivu kieleni kanssa kontilleen. 

Vierailija
67/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseennuolenta on aliarvostettu taito työelämässä ja hyvin nuoltu pomon ahteri auttaa yt:ssä . Harmi etten näin vanhana enää taivu kieleni kanssa kontilleen. 

Työkkäri voisi alkaa järjestämään tästä kursseja ja muistakaa lisätä CV. Kannattaa mainita erikseen hakemuksessa ja haastattelussa. 

Vierailija
68/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut useissa yt:ssä jossa osaamisen taso ei ole ratkaissut. Väkeä on pistetty ulos parhaasta päästä yrityksen ja asiakkaan edun vastaisesti. Jossakin taas asia on ratkaistu reilusti. 

Joskus syy on ollut se, että palkka on korkeampi kuin muilla, jotta säästöt on suurimmat. Joskus ahkera tyyppi on kehdannut kyseenlaistaa isompiaan, vaikka aiheesta. Joskus niin ikävää, että osaajat on tahdottu pelata pois, jotta pääsee itse etenemään kyynerpäillä. Joskus syy on ollut runsaat sairauslomat, henkilökohtainen kaunaa tai kateus alaisensa osaamisen tasoa kohtaan, ja pelkoa että tämä menee hänen ohitseen ravintoketjussa. Joskus se on voinut olla vapaalla tai lounaalla heitetty mielipide. Hulluin syy on ollut yhden pomon kertoma, ettei hän pitänyt alaisen asusteista. 

Koska ihmiset jakavat potkuja ihmisille, takaa voi löytyä joku henkilökohtainen motivaatio. Ei firman etu

Toivotaan että kyseinen firma menee konkkaan 😂

Vierailija
69/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen panostaan arvostetaan niin hänellä on varmasti hyvät suhteet, joiden avulla työllistyy kyllä. 

Vierailija
70/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko herra täydellinen jolla liian suuret luulot itsestään? vai kenties se työpaikan mulkku joka sai ensimmäisenä lähteä koska oli haitaksi työpaikan ilmapiirille

Vierailija
71/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsivat siis oikean henkilön jos ei rahan takia töissä tarvi käydä. 

Ei potkuja pitäisi tuollaisilla perusteilla antaa. 

Vierailija
72/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala etsimään uutta miestä. Eihän miehellä ole muuta arvoa kuin rahan tuominen niin eihän semmoisella miehellä mitään tee joka aiheuttaa vain kuluja sinulle eikä tuo rahaa sinulle. Sinä ansaitset parempaa kun jonkun arvottoman työttömän miehen

Toivottavasti olet samaa mieltä siinä vaiheessa kun itse sairastut tai tulet pois potkituksi...?

Vierailija
73/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni työpaikassa irtisanottiin erittäin pidetty ja uuttera esimies. Siinä ei osaaminen paljon paina, kun joku vaan katsoo, että tuosta nipistetään. Anna miehesi surra rauhassa työnsä menetystä. Ette todellakaan ole yksin! Tämä voi olla uuden alku johonkin vielä parempaan ja mielekkäämpään, mutta juuri nyt on annettava tilaa kaikille tunteille, että arpa osui juuri mieheesi.

Nnin juuri. Tuollainen voi olla uuden alku johonkin parempaan ja mielekkäämpään. Ja monelle on ollutkin. 

Kaunis ajatus mutta jos ikää etenkin yli 50v niin se on aika toisenlaista.

Itse sain yt-potkujen jälkeen uuden työn 3kk jälkeen. N47

Vierailija
74/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa on ihan tavallista, että pomo vain marssii jonain päivänä työpöytäsi ääreen ja käskee suksimaan v-ttuun.

Laukesin 😀😀😀

Arto S.

Vierailija
75/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain myös potkut. Hattu kädessä edelliseen työpaikkaan ja siellä just 1 oli irtisanoutunut. 

Nää yt t ovat tätä elämään. Mun ystävä sai myös kenkää. 3 hengen tiimi, teki eniten tulosta. Pomo sanoi hänen palkka on korkein. 

Meni kilpailijalle töihin ja hetken päästä 1 näistä kahdesta seurasi perässä. Tässä vaiheessa pomo soitti ja ehdotti paluuta, huonommalla palkalla.

Sanoi nyt on myöhäistä

Vierailija
76/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevälle töitä riittää. Sen kun kävelee johonkin firmaan ja sanoo että " tulin töihin" Ei siinä sen kummempaa tarvita.

Nämä neuvot ja vinkit olen lukenut Vauva-palstalta. Tai voihan hän kysyä Satoselta, Purralta tai Orpolta. Siellä on tietotaitoa.

Vierailija
77/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli monta eri firmaa. Se kertoo karua kieltä siitä, että henkilökohtainen syy erottaa yt:ssä menee firman edun edelle ehkä useammin kuin kuvittelisi. 

Poislukien kovapalkkaisimpien erottaminen taloudellisten syiden vuoksi, joka kohdistuu usein pitkään talossa olleet asiantuntijat. Niissä on hyvä muistaa myös kovat työn sivukulut. 

Vierailija
78/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on suomalaisten kantava voima! Se ohjaa yt:ssä. Saat lähteä, jos pomolla on aihetta olla sulle kade jostain. Pomo tahtoo olla fiksuin, paras, arvostetuin, komein, tärkein, rikkain. Haastajat ulos. 

Omistaja-johtaja miettii yleensä yrityksen etua ja pitää parhaat firmasta, mutta sitä alempana olevat väliportaan pomot pohtii lähinnä omaa napaansa. 

Vierailija
79/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on käynyt niinkin, että yt:ssä saavutetut taloudellisen hyödyt on jaettu suoraan johtoryhmän palkkoihin. 

Vierailija
80/83 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä