Mies sai YT-neuvottelujen perusteella kenkää. Hän on järkyttynyt ja minua itkettää hänen puolestaan
Hän oli varma että häntä arvostetaan ja hänen panoksensa on sellainen, että selviäisi.
Nyt sitten olikin saanut kenkää ja moni muu, jotka ei kuulemma tee lähellekään samaa, saivat jäädä. Uskon että hän tekee töitä enemmän kuin muut.
Mies on murtunut. Pelkään että nuo potkut oli itsetunnolle hyvin pahat, koska muut sai jäädä. Rahallisesti selviämme kyllä.
Mutta ei kai voi mitään.
Kommentit (83)
Itkuntuhruisin silmin ajattelen miesraukkaani...
Hyväkin saa lähteä. Liian vanha, liian hyvä palkka, jotain ei vaan naama miellytä.
Tää on niin tuttua. Mun puoliso sai nopsaan uuden työpaikan. Kukaan ei ole turvassa.
Näin se on. Kokenein, jolla on paras palkka lähtee usein. On omaa esihenkilöään pätevämpi ja moniosaaja, jolla monesti eniten töitä. Tätä on nyt nähty viime vuoden aikana.
Paras työntekijä voi olla uhka huonommalle esimiehelle. Siksi saavat kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Ala etsimään uutta miestä. Eihän miehellä ole muuta arvoa kuin rahan tuominen niin eihän semmoisella miehellä mitään tee joka aiheuttaa vain kuluja sinulle eikä tuo rahaa sinulle. Sinä ansaitset parempaa kun jonkun arvottoman työttömän miehen
Minkähälaista tunnevammaisaivotoimintaa tuollaisen kommentin kyhääjän päässä kaikkinensa esiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni työpaikassa irtisanottiin erittäin pidetty ja uuttera esimies. Siinä ei osaaminen paljon paina, kun joku vaan katsoo, että tuosta nipistetään. Anna miehesi surra rauhassa työnsä menetystä. Ette todellakaan ole yksin! Tämä voi olla uuden alku johonkin vielä parempaan ja mielekkäämpään, mutta juuri nyt on annettava tilaa kaikille tunteille, että arpa osui juuri mieheesi.
Nnin juuri. Tuollainen voi olla uuden alku johonkin parempaan ja mielekkäämpään. Ja monelle on ollutkin.
Vierailija kirjoitti:
Potkut voi tulla syystä. Ölisevä juoppo huonon hygienian kera epäili suurta palkkaansa syyksi. Minä alkoholiongelmaa ja likaisuutta.
Tämä on ilkeästi sanottu mutta siinä on kyllä pointti. Harva ajattelee, että on se huono tai muita huonompi työntekijä, joka joutaakin saada potkut, mutta joku silti on juuri sitä.
Aamulla hyvillä mielillä töihin ja nyt vituttaa,
Vierailija kirjoitti:
Ala etsimään uutta miestä. Eihän miehellä ole muuta arvoa kuin rahan tuominen niin eihän semmoisella miehellä mitään tee joka aiheuttaa vain kuluja sinulle eikä tuo rahaa sinulle. Sinä ansaitset parempaa kun jonkun arvottoman työttömän miehen
Aika ilkeästi kirjoitit ap:lle, joka kirjoituksensa mukaan on huolissaan puolisostaan ja hänen vuokseen suruissaan ja hädissään. Tähän kohtaan kirjoituksesi ideologinen provoilu naisten suhtautumisesta miehiin oli ihan väärässä paikassa. Et ehkä lukenut aloitusta ajatuksella ja ymmärsit väärin tai sitten et ja tarkoituksesi olikin provota.
Se on elämää. Turha jäädä märehtimään asiaa liiaksi. Aikansa kutakin. Rahan takia siellä töissä vaan käydään. Ei kannata olla liian hyväuskoinen. Ketä vaan voidaan irtisanoa koska vaan.
Vierailija kirjoitti:
Pillitätte nyt sitten yhdessä
Perskokkareillehan potkuja saaneiden ja heidän perheidensä suru ja hätä ovat musikkia korville. Kivaa, kun on taas Vappu edessä, niin pääsette toreille huutelemaan: Menkää Töihin! ja mestarittarenne virnuilee onnesssaan poikien vitsailulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa keitä puolueita ETTE äänestä huhtikuussa
SDP KEPU VAS.LITTO RKP VIHREÄT satavarma etten ehdokastanne äänestä.
Sinä jakeletkin potkuja ja pokkuroit halpatyöntekijöiden maahantuojia. Tiedämme kyllä sanomatttakin, ketä äänestät.
Vierailija kirjoitti:
Globaali-ilmiö. Irtisanomiset tulevat usein ylempää, jolloin osaamisella ja ahkeruudella ei ole minkäänlaista merkitystä.
Juuri näin. Ja karmaiseva muistutus siitä miten meistä kukaan ei ole korvaamaton työelämässä. Toiset uhraa kaiken työelämän alttarilla. Monilla menee ohi esimerkiksi omien lasten lapsuus, kun lykätään lapsi 10 kk:n ikäisenä hoitoon ja sitten raadetaan niska limassa. Minulle tuo kuulosti karmealta. Teen toiminimellä hommia just silloin kun mulle sopii ja jää valtavasti aikaa perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olikin kaikkea tuota joku muu asia ratkaisi. Ei ne kyvyt voi hävitä ykskaks.
Mutta Suomessa on kumma käsitys että taidot häviääkin.
Tuttu sai aikoinaan kenkää ja haki moneen paikkaan. Aina jäi vähästä kiinni. Vaikka tyyppi olisi oppinut uudet asiat helposti. Mutta eikö työnantajat käsitä että työ ihmistä opettaa????
! Historiaan siirtynyt käsitys työelämän tarpeista ja käytännöistä. Uudempi koulutus, nuori, halvempi firmalle jne. Vanhoilla opeilla ja osaamisella ei ole käyttöä nykyisin. Potkulain ansiosta pääsee näitäkin vaihtamaan vaikka viikoittain ellei naama miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa on ihan tavallista, että pomo vain marssii jonain päivänä työpöytäsi ääreen ja käskee suksimaan v-ttuun.
Sitähän se Satanen tänne haluaa.Työntekijä on firmassa vain se aikaa mitä hän tuo yritykselle tuottoa miinusta tuovaa duunaria ei kukaan kauaa pidä näitä suojatyöpaikkoja ei yksityisellä sektorilla ole varaa ylläpitää toisin kuin julkisella.
Isot edellä ja pienet perässä. Kukas meillä sopisi lakeijan osaan? Hyvää harrastusta on takarivin poitsut jo osoittaneet. Lakkautetaan! Leikataan! Saksitaan! Heilutellaan käsiä silleen vähän.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Kokenein, jolla on paras palkka lähtee usein. On omaa esihenkilöään pätevämpi ja moniosaaja, jolla monesti eniten töitä. Tätä on nyt nähty viime vuoden aikana.
Juuri olin tulossa sanomaan samaa. Sain aikanaan yt-potkut myös, ja ihmettelin, miksi firma pisti kokeneimpia ihmisiä pois juniorien rinnalla, mutta sitten tajusin tuon palkka-asian. Ne säästöt, ne säästöt.
Tsemppiä ap:n miehelle! Löysin uuden työn muutamassa kuukaudessa. Yt:ssä kenkää saaminen ei ole häpeä, vaan ihan normia nykyään.
Olen itse saanut yt-neuvotteluissa kenkää 4,5 v. sitten. Aluksi olin tyhmällä "ura"-kurssilla. Tein työhakemuksia ja olin pätkätyössä. Sitten olin taas työttömänä. Hain kouluun. En päässyt. Tein työhakemuksia. Menin työkkärikurssille. Olin harjoittelussa. Hain työpaikkoja. Sitten olin pätkätyössä. Sitten taas työttömänä. Hain työpaikkoja ja kouluun. En päässyt. Hoidin läheistäni. Hain uudestaan kouluun ja pääsin. Aloitin opiskelun. Läheinen kuoli. Opiskeleminen on ollut niin raskasta, etten olisi lähtenyt tähän, jos ei olisi ollut pakko. Samaan aikaan on työpaikkojen hakua. Tämä on sairasta.
Hyvällä onnella miehesi saa töitä tai joutuu uudelleen koulun penkille niinkuin minä.
Olen ollut useissa yt:ssä jossa osaamisen taso ei ole ratkaissut. Väkeä on pistetty ulos parhaasta päästä yrityksen ja asiakkaan edun vastaisesti. Jossakin taas asia on ratkaistu reilusti.
Joskus syy on ollut se, että palkka on korkeampi kuin muilla, jotta säästöt on suurimmat. Joskus ahkera tyyppi on kehdannut kyseenlaistaa isompiaan, vaikka aiheesta. Joskus niin ikävää, että osaajat on tahdottu pelata pois, jotta pääsee itse etenemään kyynerpäillä. Joskus syy on ollut runsaat sairauslomat, henkilökohtainen kaunaa tai kateus alaisensa osaamisen tasoa kohtaan, ja pelkoa että tämä menee hänen ohitseen ravintoketjussa. Joskus se on voinut olla vapaalla tai lounaalla heitetty mielipide. Hulluin syy on ollut yhden pomon kertoma, ettei hän pitänyt alaisen asusteista.
Koska ihmiset jakavat potkuja ihmisille, takaa voi löytyä joku henkilökohtainen motivaatio. Ei firman etu.
Niitä ei kannata jäädä miettimään liikaa. Minut se on saanut todella varovaiseksi työyhteisöissä. En kerro juurikaan mielipiteitäni.
Onko hän Porista?