Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli-ilmoitus sotkuisuudesta/likaisuudesta

Vierailija
19.03.2025 |

Missä menee se raja, että lähtisit tekemään huoli-ilmoitusta ihmisen ns saastaisuudesta? Lapsiperheessä raja on ymmärrettävästi matalampi, mutta aikuisella ihmisellä? Sekä asumisen että yksilön henkilökohtaisen hygienian perusteella?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puuttunut vastaavanlaiseen tilanteeseen, Tuttuni yh-iskä ja lapsi eli kakkasessa kodissa ja vessassa aina jarrujäljet ja tiskiä siellä täällä. Sänkyjä ei oltu ikinä pedattu eikä tuuletettu asuntoa varmaan ikinä. Karkkipapereita lattialla. Kylään mennessä niin aloin sitten vaan hinkkaamaan vessoja, laitoin tiskit, vein roskat ja petasin sängyt ja imuroin. Kun kuvotti niin paljon tollanen paskainen elämäntapa ja lapsikin talossa. Mutta Kyllä sitä faijaakin hävetti kun itse ei saanut tota tehtyä vuoden aikana kertaakaan ja itse tein noi 20 minuutissa.

Vierailija
22/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihminen on sairastanut juuri tai vanha, voi olla pölyistä tai roskapusseja. Eihän tuomita heti. Yritetään auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvailee itseään eikä jotain tuttua.

Vierailija
24/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen työtön ja kämppäni on sotkuinen kun en vaan jaksa siivota. Pesulla käyn kerran viikossa eli silloin myöskin vaihdan vaatteet. Reikäsiä ovat kuten myöskin kengät. Ei vaan ole rahaa eikä jaksuja.

Vierailija
25/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttäisi samoja vaatteita koko viikon niin ottaisin asian puheeksi ja kysyisin suoraan, että miksi haluat elää paskaisesti? Toisaalta ex-kumppanini jätin, koska idiootti pesi aina kaikki lakanatkin 30-pikapesulla ja likanen kämppä oli. Näköjään 7000€ kuukausituloilla ei saanut maalaisjärkeä. Syytteli äitiään, että hän ei kuulemma ole opettanut siivoamaan tai kotitöitä. Onneksi asun äidin naapurissa. Ärsyttävä tyyppi, mutta en huoli-ilmoitusta tekisi jos on vain tyhmä.Jotain autismia oli selkeesti.

Samoja vaatteita viikon? Siis oikeasti sä elät niin p*skaisesti että sun vaatteet likaantuu viikossa? Mulla pysyy oikein hyvin puhtaana enempikin kuin viikon, toki aluuhousut vaihdan paljon tiuhempaan. Ja neljäkymmentä vuotta olen lakanoita pessyt välillä myös kolmessakympissä, pikapesulla. Ei ole syöpäläisiä kämpässä eikä mun iholla, ei kuolemantauteja eikä kyllä mitään muitakaan tauteja. Pölypunkeista et eroon pääse vaikka kiehuttaisit niitä lakanoita kolme päivää putkeen.

Vierailija
26/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottu on likaisia koteja, ensin jääkaappi, joka piti kastella wettexillä ensin, tahrat eivät heti irtoa.  Sitten pitkävartisella harjalla lattiat, myös pesin henkilön pyykit viereisessä pesulassa.

Tupakan jäljet pinttyvät lavuaareihin, siihen keittiösuihke.

Tosiaan jos ihminen ei itse hyväksy, virallinen taho ei mene auttamaan.

Pitkä pesuväli saa olla että alkaa haisemaan.

Vierailija
27/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhiltä leikattu rahat pois. Voi kuvitella että siellä on vaikea hankkia uutta tai välineitä. Lisäksi jos villaa, voi viikossa jo pölyyntyä.

Jos olet koulutettu ihminen tai edes maalaisjärkeä omaava, niin tietäisit että se väkiviinaetikka maksaa oikeasti 1,29€ Xtran merkki 1,5l. Sillä saa pestyä himassa kaikki mestat vuoden aikana joka päivä, eikä tee allergiaa kenellekään ja on ekologista. Tyhmät on yleensä köyhiä, koska eivät tiedä eivätkä osaa etsiä tietoa mistään. Tyhminä vain ostavat jonkun kalleimman naaman edessä olevan pesuaineen ja sitten itkevät, etteivät saa tarpeeksi rahaa sossusta :D Idiootista päästä kärsii koko ruumis. Harmin paikka ja voi voi :D

Vierailija
28/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää olen työtön ja kämppäni on sotkuinen kun en vaan jaksa siivota. Pesulla käyn kerran viikossa eli silloin myöskin vaihdan vaatteet. Reikäsiä ovat kuten myöskin kengät. Ei vaan ole rahaa eikä jaksuja.

No miksi ei ole rahaa? Taitaa olla ihan oma vika? Itse aloin säästämään 13-vuotiaana ja sijoittamaan 18-vuotiaana. Olen myös työtön mutta teen yrittäjänä välillä hommia. Matkustelen puolet vuodesta ja käyttötilillä 120 000€. Ikinä en ole saanut rahaa mistään ilmaiseksi, en perintöjä enkä sossusta penniäkään. Eli vähän ihmettelen, jos joku on köyhä eikä osaa tehdä asialle mitään. Ainakaan muuta kuin itkeä.

Vierailija
29/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puuttunut vastaavanlaiseen tilanteeseen, Tuttuni yh-iskä ja lapsi eli kakkasessa kodissa ja vessassa aina jarrujäljet ja tiskiä siellä täällä. Sänkyjä ei oltu ikinä pedattu eikä tuuletettu asuntoa varmaan ikinä. Karkkipapereita lattialla. Kylään mennessä niin aloin sitten vaan hinkkaamaan vessoja, laitoin tiskit, vein roskat ja petasin sängyt ja imuroin. Kun kuvotti niin paljon tollanen paskainen elämäntapa ja lapsikin talossa. Mutta Kyllä sitä faijaakin hävetti kun itse ei saanut tota tehtyä vuoden aikana kertaakaan ja itse tein noi 20 minuutissa.

Jos sä teit nuo kaikki 20 minuutissa ja koti oli paskainen, niin sun siivoiksen jäljiltä koti oli ihan saman näköinen kuin ennen siivousta.

T. Siivooja (hyvä sellainen)

Vierailija
30/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun elämä pelkästään sängyssä makaamista, jos pidät samoja vaatteita päälläsi viikon ja ne pysyy puhtaana? Mun tuntemat ihmiset, itseni mukaanlukien, urheilee päivittäin ja kyllähän siinä hiki tulee. Siksi myös vaatteet pestään päivittäin, ettei ne haise.

Vierailija
31/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaiset kämpät ei johdu köyhyydestä.monen tavallisen köyhän koti on puhdas ja siisti.

päihdeongelmaiset on usein sotkuisia. myös muistisairaudet tm. masentunutta voi auttaa käymällä ja siivoomalla yhdessä vaikka jos kyse ystävästä tai perheenjäsenestä. kuitenkin syvästi masentunut tarvii terapiaa ja ehkä lääkkeitä myös.

sairaista on joskus tehty huoli ilmoituksia, kun kyse siitä ettei pysty hoitaan kotiaan.joskus saa sairaala jakson tai kerran näin että ammattimainen siivooja tilattu. vaati kuitenkin et ilmotuksen teki hoitava taho.tavallisten ihmisten ilmotuksia ei aina huomioida.

Vierailija
32/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti koti on hyvä ja kiva. Parempi kun likainen. En tunne sosiaalipuolen maailmaa, joten en tiedä miten huoli ilmoitukset toimii ja tuntuu vähän yhteiskunnan resurssien tuhlaukselta ehkä tuollaisiin yritttää saada sossua mukaan. Toisaalta, jos heillä ei kiire, niin saattavat tykätä rupatella ja kehottaa siivoamaan. Mutta ei kai voipakottaa siivoamaan muuta kun hygienia vaarassa. 

Vierailija
33/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee huoli-ilmoituksen, sossu arvioi sen tilanteen ja ottaa sitten ko. henkilöön yhteyttä, jos se näkee aihetta. Ilmoittaja on vain ilmoittaja, hänelle ei ilmoiteta mahdollisista jatkotoimenpiteistä eli siitä, mitä sossu asiassa päättää.

Vierailija
34/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse ole valmis auttamaan, niin mitä hyötyä huoli-ilmoituksesta on?

Siitähän voi kieltäytyä, jos sossu ottaa yhteyttä. Eli di johda mihinkään.

Ei ne väkisin aikuisen elämään puutu.

Vierailija
35/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee huoli-ilmoituksen, sossu arvioi sen tilanteen ja ottaa sitten ko. henkilöön yhteyttä, jos se näkee aihetta. Ilmoittaja on vain ilmoittaja, hänelle ei ilmoiteta mahdollisista jatkotoimenpiteistä eli siitä, mitä sossu asiassa päättää.

Ja jos ilmoittaja ilmoittaa huolesta omalla nimellään, kohde kyllä saa tietää hänestä ilmoittaneen nimen, vaikka ilmoittaja ei saa mitään tietoa jatkotoimista.

Vierailija
36/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte olen tämmöinen kotiäiti ja mieheni on CEO. Mulla on koti aina siistinä ja koiran kakat kivassa pussissa.

Vierailija
37/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuvailee itseään eikä jotain tuttua.

Vierailija
38/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ilmoittaja ilmoittaa huolesta omalla nimellään, kohde kyllä saa tietää hänestä ilmoittaneen nimen, vaikka ilmoittaja ei saa mitään tietoa jatkotoimista.

Miksi ilmoittajan pitäisi saada tietoa jatkotoimista?

Vierailija
39/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että ne köyhät ja työttömät on aina niitä, jotka elää saastaisesta kodissa ja makaa sohvalla paskaisissa vaatteissa. Sitten ne kiireiset, rikkaat ja menestyneet ihmiset ehtii vielä työpäivän jälkeen siivota kotinsakin päivittäin ja urheilla ja harrastaa ja kuskata lapsia heidän harrastuksiin. Ja tehdä ravitsevaa ruokaa koko perheelle, samaan aikaan, kun se työtön vetää vaan pitsaa paskaisena ja itkee kurjuuttaan. Jännä juttu.

Jännää on, miten tietämättömiä ihmiset ovat.

Vierailija
40/103 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei ole rahaa? Taitaa olla ihan oma vika? Itse aloin säästämään 13-vuotiaana ja sijoittamaan 18-vuotiaana. Olen myös työtön mutta teen yrittäjänä välillä hommia. Matkustelen puolet vuodesta ja käyttötilillä 120 000€. Ikinä en ole saanut rahaa mistään ilmaiseksi, en perintöjä enkä sossusta penniäkään. Eli vähän ihmettelen, jos joku on köyhä eikä osaa tehdä asialle mitään. Ainakaan muuta kuin itkeä.

Ei ole rahaa, olen työtön ja yhteiskunta maksaa mulle 579 euroa kuussa. Miksi oma vika kun olen kuitenkin tehnyt töitä yli 30 vuotta. Ja en itke, kerroin vaan tilanteeni. Kiitos empatiasta;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän