Meitä ei koskaan kutsuta mihinkään ja kun yritän itse kutsua
tulee ihmeellisiä kierteleviä ja epäselviä vastauksia! Koen tosi raskaana sosiaalisen elämän kannalta. Naisista ja perheistä noin 40 kyse. Esimerkkejä:
- Vastataan kyläilykutsuun että palataan pian, ja sitten ei kuulu ikinä mitään.
- Vastataan kutsuun yhteiseen tekemiseen, esim kahvittelu, etten tiedä vielä ja sitten ei sovita mitään vaihtoehtoistakaan.
- Käydään meidän kutsuissa esim meillä syömässä, mutta meitä ei kutsuta minnekään.
- Luvataan pari viikkoa ennen että sitten XX järjestän kyllä meillä jotain, ja kun mennään paikalle omien skumppien kanssa, ollaan siellä hiukset rasvaisina eikä selvästi olla panostettu lainkaan.
Mistä ja miten löytää jatkossa kivoja kavereita, jotka olisivat vähän innostuneempia? Ehdottaisivat edes joskus jotain?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Olin portugalissa lomalla algarvessa niin rantabaarissa tapasin naisen ja juteltiin siinä pitkään ja se kutsui kotiinsa syömään. Se asui rannalla aika lähellä ja tosi hieno koti sillä ja omaa rantaa. Sitten se vei minut viinijuhliin , tuli minut oikein hotellilta hakemaan. Ei suomessa niin tapahtuisi. Ei ole tutut minua juuri kutsuttu täällä suomessa juhliin tai mihinkään.
Kiltti (yksinäinen) tai utelias oli, usko pois
Yksi syy voi olla gang stalking, Käy lukasee mitä kaikkea rikollista paskaa siihen liityy. Jonkinlainen sosiaalinen eristäminen ja ihmissuhteiden sabotointi kuuluu myös siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissiin ette sitten ole hauskaa seuraa. Ei kai siinä sen kummempaa, turha loukkaantua asiasta.
Ollaan ihan normaaleja😏
No kuka jaksaa istua iltaa "ihan normaalien" perustyyppien kanssa? Mitä siitä saisi irti?
Kun olet lukenut ap muutaman sivun vastauksiamme
KERRO MITÄ OLET MIELTÄ, JOOKO ?
Vai onko ap trolli taas ?
Käykö ihmiset enää ylipäätään kyläilemässä? Tuntuu että ympärillä kyläilykulttuuri on näivettynyt ja ystävyydet kuihtuu. 20 vuotta sitten hypittiin myös naapureiden kanssa toistemme luona jatkuvasti mutta nyt kaikki kykkii omissa poteroissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä villejä lapsia?
Suloisia lapsia. Eivät ole villejä, riehu tai sotke.
Ap
Meillä myös surullinen tilanne näin. Esikoisen paras kaveri asuu naapurissa ja olisi mahdollisuus tehdä heillä vaikka mitä kivaa, mutta lapsen äiti järjestää aina tiukan ohjelman omien ystäviensä kanssa. Jo monta vuotta kuunnellut kun lapsi ikävöi ystäväänsä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös surullinen tilanne näin. Esikoisen paras kaveri asuu naapurissa ja olisi mahdollisuus tehdä heillä vaikka mitä kivaa, mutta lapsen äiti järjestää aina tiukan ohjelman omien ystäviensä kanssa. Jo monta vuotta kuunnellut kun lapsi ikävöi ystäväänsä.
Meillä oli myös näin Helsingin keskustassa asuessa. Lapset parhaita kavereita. Olisivat halunneet leikkiä joka päivä yhdessä ja tehdä lasten juttuja. Mitä tekee toisen lapsen äiti:
- Vie samaan harrastukseen mutta eri ryhmään samana päivänä.
- Sopii leikkitreffejä ja äiti-lapsitapaamisia, meidät jätetään pois.
- Järjestää kotonaan isoja synttäreitä, meidät jätettiin aina pois.
Meillä lapsi kärsi tästä ihan hirveästi, että ei saa olla parhaan ystävän elämässä mukana. Me selitimme parhaamme mukaan, miksi jotkut aikuiset toimivat näin. (Ei sanoja💔💔💔).
Meillä tämä onneksi, onneksi ratkesi, kun saimme asuntomme myytyä ja muutimme alueelle, jossa lapset kyläilevät ja liikkuvat itse leikkimään. Poika saa parempia kavereita kyllä. Joilla vanhemmat eivät pelaa kierosti lasten kaverisuhteilla.
Onko teillä oikeasti hauskaa ja kivaa näiden ihmisten kanssa? Tai jos ei miellyttävää niin merkityksellistä ajanviettoa? Eli oletteko ystäviä koska oikeasti viihdytte kaikki osapuolet toistenne kanssa niin hyvin, vai jostain muusta syystä?
Jos rehellisen tarkastelun jälkeen huomaat, että te ette viihdy tai toiset eivät viihdy teidän kanssanne niin hyvin, niin hanki uusia ystäviä. Jos tarkastellenkin yhdessä viihtyminen on aitoa, niin ystävillä on kenties jotain omia haasteita tällä hetkellä. Voit yrittää selvittää mitä ja olla tukena, ja jos osoittautuu mahdottomaksi niin hanki uusia ystäviä.
Tsemppiä ja hyvä että olet itse proaktiivinen, pidä siitä kiinni!
Vierailija kirjoitti:
0/5
Onpa harvinaisen törkeää olla hiukset rasvaisina.
Jos odotan vieraita, pidän huolen, että olen vähintään puhdas ja yllä siistit vaatteet.
Vieraillekin maistuu tarjoilut paremmin, jos emännän ilmiasu ei tuhoa ruokahalua.
Jos teitä kadehditaan? Vaikea olla teidän seurassa kun teitä ei voi pitää altavastaajana itseensä nähden?
Vierailija kirjoitti:
Jos teitä kadehditaan? Vaikea olla teidän seurassa kun teitä ei voi pitää altavastaajana itseensä nähden?
Tämä voi olla.. Olemme aktiivisia, tehneet ja saavuttaneet elämässä paljon asioita
Naapurit voivat kokea toisen naapurin liian tunkeilevaksi. Monet suomalaiset eivät halua naapureihin liian tiiviitä välejä, koska menee oma rauha. Ei ole kivaa, jos naapurin lapset ovat usein riesana juuri kuin ei itse haluaisi. Perheen aikuinen saattaa viihtyä myös paremmin muiden aikuisten kuin sen naapurin seurassa. Ketään ei voi pakottaa eikä määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi olla.. Olemme aktiivisia, tehneet ja saavuttaneet elämässä paljon asioita
Höpö höpö. Syrjäytyneitä te olette. Jos olisitte esim Johanna Puhakan kaltaisia, niin jo teille tulisi kutsuja. Ja miksi ihmeessä haluat jotain kutsuja?
Vierailija kirjoitti:
Vissiin ette sitten ole hauskaa seuraa. Ei kai siinä sen kummempaa, turha loukkaantua asiasta.
En tiedä onko siitäkään kiinni. Ihmiset ovat kauhean huonoja lähtemään minnekään. Kaikilla on omat kiireet ja harrastukset. Kun vapaa hetki koittaa, halutaan vaan olla oman perheen kanssa.
Samansuuntaisia huomioita. Vaikka itse näkisi vaivaa näkemisten eteen tai vaihtoehtoisesti ehdottelee toisinaan spontaaneja näkemisiä niin vastavuoroisuutta on ollut usein turha odotella ja on tullut selväksi että omista aikatauluista ei jousteta. Sitten tulee velvollisuudelta tuntuvia viestejä että olisi ihanaa nähdä taas joskus, mutta ei tehdä elettäkään asian eteen. Ja siis samoista ihmisistä olen aiemmin ajatellut että ollaan ystäviä ja tärkeitä toisillemme. Olen ottanut sitten vinkistä vaarin ja keskittynyt itsekin oman perheen kanssa tehtäviin asioihin sekä muutamiin aidosti välittömiin ja pyyteettömiin ihmissuhteisiin.
Ihanaa! Just mahtavaa