Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoastaan 5900 helsinkiläistä kotitaloutta sai Kelalta kehotuksen muuttaa halvempaan asuntoon

Vierailija
19.03.2025 |

Tämä taitaa siis koskea vain suomenkielisen sukunimen omaavia helsinkiläisiä? Luku tuntuu varsin pieneltä kun sen suhteuttaa pääkaupunkiseudun vuokratasoon

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuollaisenkin uutisen herättävän kuntapäättäjiä pohtimaan kaupungin hyvinvointia, jos vuokrat ovat liian korkeat. Edelleen sitä halpatyövoimaa ja osa-aikaisia työntekijöitä tarvitaan ja mistä se saadaan, jos työntekijöillä ei ole varaa asua kaupungissa? On epärealistista kuvitella, että joku siivooja tai kaupan kassa matkustaisi jostain Riihimäeltä Helsinkiin töihin neljäksi tunniksi 3 kertaa viikossa 9 euron tuntipalkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tuollaisenkin uutisen herättävän kuntapäättäjiä pohtimaan kaupungin hyvinvointia, jos vuokrat ovat liian korkeat. Edelleen sitä halpatyövoimaa ja osa-aikaisia työntekijöitä tarvitaan ja mistä se saadaan, jos työntekijöillä ei ole varaa asua kaupungissa? On epärealistista kuvitella, että joku siivooja tai kaupan kassa matkustaisi jostain Riihimäeltä Helsinkiin töihin neljäksi tunniksi 3 kertaa viikossa 9 euron tuntipalkalla.

Kannattaisko ottaa täydet tunnit sitten?

Vierailija
4/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työnantajat anna. Toisaalta,, jos täysillä tunneilla jää verojen jälkeen 1300 käteen, ei asuminen pääkaupunkiseudulla muutenkaan ole vaihtoehto.

Vierailija
5/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani sai tuollaisen kehotuksen täällä Itä-Helsingissä. Ongelma vaan on se, ettei täältä löydy halvempia vuokrayksiöitä, kuin missä hän asuu. Eikä Itä-Helsinki ole edes kalleinta aluetta. Pitäisi varmaan vuokrata koirankoppi jonkun pihalta. 

Vierailija
6/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työnantajat anna. Toisaalta,, jos täysillä tunneilla jää verojen jälkeen 1300 käteen, ei asuminen pääkaupunkiseudulla muutenkaan ole vaihtoehto.

Sellaiset työt pitää sitten jättää opiskelijoille tai ihmisille, joilla puoliso tienaa paremmin. 

Vierailija
7/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani sai tuollaisen kehotuksen täällä Itä-Helsingissä. Ongelma vaan on se, ettei täältä löydy halvempia vuokrayksiöitä, kuin missä hän asuu. Eikä Itä-Helsinki ole edes kalleinta aluetta. Pitäisi varmaan vuokrata koirankoppi jonkun pihalta. 

No miksi siis asua Helsingissä?

Vierailija
8/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen politiikkaahan tämä on. Ulkomaalaiset voivat teeskennellä, etteivät puhu suomea ja jäävät asumaan.

Vierailija
9/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vain suomalaisen sukunimen omaavia pistetään pois ja tilalle ilmeisesti jotain työttömyysperäisesti tuotuja?

Näin se kaupungin väri vaihtuu!

Vierailija
10/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muiden pitäisi maksaa toisten asuminen.  as tuki kelalta eli koko suomi maksaa stasilaisten oleilua. istukoot kadulla 24 tuntia

Vierailija
11/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asumisensa maksavat asuvat siellä mihin raha riittää.

Miksi näillä asumisensa muilla maksattavilla pitäisi olla oikeus vaatia vain lisää rahaa?

Vierailija
12/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi hakea harkinnanvaraista tt-tukea teltan hankkimiseen.

Vierailija
13/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunnut Kelan tuella lähes 10 vuotta Helsingin ydinkeskustan arvoalueella. Ei ole Kela kertaakaan pyytänyt muuttamaan halvempaan.

Vierailija
14/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näillä asumisensa muilla maksattavilla pitäisi olla oikeus vaatia vain lisää rahaa?

Niinpä. Asunnon saa valita mieleisensä jos maksaa sen itse.

Vierailija
15/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vuokra ylittää rajan 5 eurolla ja toimintaohjeissa lukee, että seuraavaan toimeentulotukihakemukseen pitää liittää mm. todiste, että on hakenut vuokra-asuntoa kunnalta (siis tod.näk. se vakioteksti).

Itse maksan perusosalla sen 5 euroa, mutta tästä huolimatta pitäisi hakea mm. kunnan vuokra-asuntoa ja toimittaa liitteet.

Vierailija
16/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun 361 028 ruokakuntaa maksattaa asumisensa muilla. Kivat mulle, lasku sulle.

Tammikuussa 2025 yleistä asumistukea maksettiin 361 028 ruokakunnalle. Joulukuussa 2024 saajia oli 381 991, joista 15 479 sai tukea omistusasuntoon. Tukea saavien ruokakuntien määrä väheni noin 21 000 ruokakunnalla eli 5,5 prosentilla edelliseen kuukauteen verrattuna.25.2.2025

Vierailija
17/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotus? Kyllähän sitä tukea leikattiin jos ei muuta.

Vierailija
18/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi hakea harkinnanvaraista tt-tukea teltan hankkimiseen.

Tai Koneen säätiöltä, niinkuin elokapina. Kymmeniä kiinalaisia muovitelttoja Mannerheimin tiellä ja lähialueella silloin viimeisessä demostraatiossa. Ne osaa hakea kaikki avustukset. Mutta töitä eivät tee. 

Vierailija
19/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia myönnetään edollisesti, eli parhaiten selviää elinkustannuksista, kun asuu asuntosijoittajan asunnossa vuokralla (ei asuntolainalla ostettu omakoti tai osake-asunto - ellei asuntolainaa ole kokonaan maksettu). Niitä kunnan vuokra-asuntoja on vaikea saada ja menevätkö edes ne vuokrarajojen alle?

Vierailija
20/98 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun 361 028 ruokakuntaa maksattaa asumisensa muilla. Kivat mulle, lasku sulle.

Tammikuussa 2025 yleistä asumistukea maksettiin 361 028 ruokakunnalle. Joulukuussa 2024 saajia oli 381 991, joista 15 479 sai tukea omistusasuntoon. Tukea saavien ruokakuntien määrä väheni noin 21 000 ruokakunnalla eli 5,5 prosentilla edelliseen kuukauteen verrattuna.25.2.2025

Hyvää tietoa.

Kokonaismäärään nähden se vajaa 6000 kuulostaa tosi pieneltä. Hallitus ei siis ole kovistellut juuri ollenkaan. Vaikka huuto täällä on hirveää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi