Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites Teslan tuleva konkurssi?

Vierailija
18.03.2025 |

Ei tuo yli 40% tänä vuonna laskenut osakekurssi sitä tietenkään suoraan ennusta mutta myynti lopahtaa näköjään täysin, tehtailla ei ole tilauksia, mitään olennaisesti myyvää uutta mallia ei ole edes huhuissa, semi jää tekemättä, cybertruck on epäonnistunut...

T-Ford oli aikoinaan mullistava uutuus kunnes jäi kehityksestä jälkeen, Ford sentään kehitti uusiakin malleja muttei koskaan päässyt samaan tilanteeseen kuin mitä T-Fordin kanssa.

Mutta mitä tekee Teslan johto? Ei taida olla tulevaisuutta kun gigafactoryt jää tuottamattomiksi, niiden valutekniikalla ei tuotantoa helposti voi muuttaakaan. Mainehaitta taitaa jäädä pysyväksi...

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Ford on edelleen voimissaan oleva, kannattava yritys. Myös Teslan kate on ollut melkoisen korkea ja autot ovat edelleen sähköautojen parasta kastia joten kyllä niille ostajia löytyy niistä henkilöistä joille oli niin tärkeää että mitä firman pääjohtaja tekee. Tekopyhä tässä hommassa on se että kiinalaiset sähköautot kyllä kelpaavat markkinoille eikä ketään kiinnosta kiinalaisten tekemät ihmisoikeusrikkomukset ynnä muut sopimattomuudet.

Vierailija
42/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hami ettei Muskin mulkku omista enää kuin rapiat 12% Teslan osakkeista. Olisin mieluusti nähnyt, että natsimuski sukeltaa Teslan mukana.

Katsoin, että omistan itsekin tuota paskaa rahaston kautta. No ei voi mitään. NVIDIA on toinen iso omistus, tosin sen syöksyä en pelkää niinkään.

Minulla on myös rahaston kautta omistus. Mutta koska olen köyhä ja rahastoissa on pikkusummia, ei 30% arvonlasku juurikaan hetkauta. Edelleen olen kuitenkin plussalla ihan hyvin, noin +17%

Tuo on rahastojen vahvuus. Hajautus on yleensä niin laaja, että Teslan ja Nvidian kaltaisia muotiosakkeita löytyy suhteellisesti vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta voi odottaa kun teslan pääomistaja julistaa täysin avoimesti n...tsiaatetta ja on löytänyt sydänystävät ja aate toverit 2000-luvun pahimmista terroristeista, kansanmurhaajista ja diktaattoreista. Kuvastaa täysin yrityksen tekemien tuotteiden, ja samalla myös niiden tuotteiden ostajien arvoja, vrt veritimantit.

Joutakin kaatumaan, mitä nopeammin, sen parempi.

Vierailija
44/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ilmeisesti ole ajanut millään uudella autolla kun et tiedä että kaikki uudet autot ovat pyörillä liikkuvia tietokoneita. Oma ihan bensalla kulkeva Volkkarinikin latailee vähän väliä päivityksiä netistä käyttöjärjestelmäänsä. Ei silläkään juuri mitään tee jos käyttis menee jumiin tai joku tietokone kosahtaa"

Minulla on halvin mahdollinen 2024 bensa-auto. Se ei todellakaan lataa mitään päivityksiä mistään. Autossa ei ole mitään hienouksia, no peruutuskamera. Puhelimen kun kiinnittää piuhalla, niin saa Google Mapsin. Bluetooth on puheluita varten. 

Vuoden 2024 malli.

Vierailija
45/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä auto, kannatti ostaa muutaman vuoden käytettynä. 

Epäilemättä Teslat olivatkin aikoinaan edelläkävijöitä. Tosin huollettavuutta ei Tesloissa ehditty ottaa huomioon ja elektroniikka kun vanhenee niin ei korjaukset kannata. Eikä uusista malleista ole tietoakaan, paitsi flopanneet Semi ja Cybertruck, sportseria ei näytä myöskään syntyvän. Nyt kun hinnat ovat romahtaneet niin saattaa tulla hyviä ja halpoja ajokilometrejä. Niinhän Saabillakin oli. Tosin Saabeja voi korjata...

Samalla lailla mä tuon korjaan kuin pojan saabinkin. Tai pihassa olevan bemarin ja fordin. 

Miten pääset ohjelmistoon käsiksi? Elektroniikkakomponentit? 

Et ilmei

Volkkarissa on hyvää, että ainakin osan avusteista pystyy helposti ja melko edullisesti ohjelmoimaan itse päältä. Itse sanoin juuri hyvästit kaistavahdille, koska meni hermo ajoittaiseen ratin nykimiseen.

Vierailija
46/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et ilmeisesti ole ajanut millään uudella autolla kun et tiedä että kaikki uudet autot ovat pyörillä liikkuvia tietokoneita. Oma ihan bensalla kulkeva Volkkarinikin latailee vähän väliä päivityksiä netistä käyttöjärjestelmäänsä. Ei silläkään juuri mitään tee jos käyttis menee jumiin tai joku tietokone kosahtaa"

Minulla on halvin mahdollinen 2024 bensa-auto. Se ei todellakaan lataa mitään päivityksiä mistään. Autossa ei ole mitään hienouksia, no peruutuskamera. Puhelimen kun kiinnittää piuhalla, niin saa Google Mapsin. Bluetooth on puheluita varten. 

Vuoden 2024 malli.

Vaikkei päivityksiä asenneta kuin huollossa, on se silti ihan yhtä tietokone kuin muutkin. Ei liiku jos sopivasti on väylällä bitti poikittain ja joku moduuli solmussa.

Vierailija
47/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä muuta voi odottaa kun teslan pääomistaja julistaa täysin avoimesti n...tsiaatetta ja on löytänyt sydänystävät ja aate toverit 2000-luvun pahimmista terroristeista, kansanmurhaajista ja diktaattoreista. Kuvastaa täysin yrityksen tekemien tuotteiden, ja samalla myös niiden tuotteiden ostajien arvoja, vrt veritimantit.

Joutakin kaatumaan, mitä nopeammin, sen parempi.

Oisko nyt pikkasen liioiteltua kuvausta. Väitteet Muskin na..isympatioista ovat ihan tuulesta temmattua vasemmiston propagandaa, ja jos kertoisit tarkemmin mitä terroristeja kuuluu hänen lähipiiriinsä? Eikö vasemmisto vieläkään ole tajunnut etteivät hiekkalaatikkoleikit toimi maailmanpolitiikassa? Tää inttäminen arvoista on niin joutavaa kun siinä yleensä OLETETAAN toisten arvot eikä pysytä totuudessa. 

Vierailija
48/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2024 malli.

Ei se puhelin siihen autoosi yhdistyisi ilman että siellä autossasi on tietokone. Ja on muuten monta muutakin tietokonetta moottorinohjaukseen, luistonestoon, turvajärjestelmiin jne.

Ja jos ne hajoavat niin ne pitää voida uusia. 

Vierailija
49/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Volkkarissa on hyvää, että ainakin osan avusteista pystyy helposti ja melko edullisesti ohjelmoimaan itse päältä. Itse sanoin juuri hyvästit kaistavahdille, koska meni hermo ajoittaiseen ratin nykimiseen."

Vokkarin kaistavahti on kuitenkin yksi kaikkein sivistyneimmistä ja parhaiten toimivista. Samoin kun sen kaistallapitoavustin. Sen kanssa voi hyvin ajella motareita ja valtateitä ilman pelkoa haamujarrutuksista ja väkivaltaisista nykäyksistä. Toisin kuin monien muiden autojen.

Vierailija
50/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää inttäminen arvoista on niin joutavaa"

No onhan se nähty että kun arvot heitetään romukoppaan niin aletaan veljeillä diktaattoreiden kanssa ja tapella liittolaisten ja ystävien kanssa. Ei se nyt ihan kauhean hyvältä mallilta näytä.

Vierailija
51/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2024 malli.

Onko autosi Kia Picanto? Siinä ei tosiaan taida olla verkon yli tulevia päivityksiä mutta kyllä siinäkin nykytekniikkaa on aika paljon.

Vierailija
52/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2024 malli.

Ei se puhelin siihen autoosi yhdistyisi ilman että siellä autossasi on tietokone. Ja on muuten monta muutakin tietokonetta moottorinohjaukseen, luistonestoon, turvajärjestelmiin jne.

Ja jos ne hajoavat niin ne pitää voida uusia. 

Tietenkin on tietokone. Mutta se ei lataile mitään päivityksiä netistä itsenäisesti.

Vierailija
53/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2024 malli.

Onko autosi Kia Picanto? Siinä ei tosiaan taida olla verkon yli tulevia päivityksiä mutta kyllä siinäkin nykytekniikkaa on aika paljon.

Mitsubishi Space star automaatti. Minulla ei ole ratinlämmitystä, peilien lämmitystä, vakionopeudensäädin on ihan itse säädettävä. Radio löytyy. Harmillisesti CD-soitin puuttuu 😅. 

Konepellin kun avaa, kaikki näyttää olevan vaihdettavissa ilman mitään purkamista. 

Vierailija
54/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elon nauraa näille boikoteille. EU-laki pakottaa Teslan kurssin kohta rakettimaiseen nousuun, kun koko Euroopan väestön on pakko ostaa Tesla vuoteen 2030 mennessä. Helsingin kaupunki edelläkävijänä ehtii pakottamaan Teslat asukkailleen jo lähivuosina.

Tämä kukaanmuukuinteslaeiosaatehdäsähköautoja on se harha jossa teslapojat elää.

Autoala on kriisiyhtiöitä täynnä, mutta Tesla ei kuulu niihin. Pörssikurssin laskiessa joku saa nyt halpaa osaketta ja tekee kohta isot voitot. Toisaalta joku saa lähes ilmaisia autoja, kun hyvisposeeraajat myyvät niitä nyt paniikissa pois. On aivan eri asia tehdä autoja, kuin tehdä niitä kannattavasti pitkällä aikavälillä.

Vierailija
55/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2024 malli.

Mitsubishi Space star automaatti. Minulla ei ole ratinlämmitystä,

Mikä kaikki vaihdettavissa?? Ei ne eri moduulit ole konepellin alla, joissain ei edes ecu.

Vierailija
56/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä kaikki vaihdettavissa?? Ei ne eri moduulit ole konepellin alla, joissain ei edes ecu."

Pointti oli, että tässä on auto joka ei päivitä itseään. Jos tietokone päivitetään huollossa kerran vuodessa, niin ei se edelleenkään päivitä itseään verkon yli omia aikojaan. En välttänyt, etteikö autossa olisi tietokonetta. Sellaista autoa ei taida enää saada mistään. Kuinkahan kauas menneisyyteen pitäisi mennä.

Jos tarvitsee vaikka vaihtaa laturi, siinä ei kauaa nokka tuhise, sitä tarkoitin. Mukava pikkuauto kaupunkiin.

Vierailija
57/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä kaikki vaihdettavissa?? Ei ne eri moduulit ole konepellin alla, joissain ei edes ecu."

Pointti oli, että tässä on auto joka ei päivitä itseään. Jos tietokone päivitetään huollossa kerran vuodessa, niin ei se edelleenkään päivitä itseään verkon yli omia aikojaan. En välttänyt, etteikö autossa olisi tietokonetta. Sellaista autoa ei taida enää saada mistään. Kuinkahan kauas menneisyyteen pitäisi mennä.

Jos tarvitsee vaikka vaihtaa laturi, siinä ei kauaa nokka tuhise, sitä tarkoitin. Mukava pikkuauto kaupunkiin.

Olikin 2023 malli, ostin viime vuonna. Ei varmaan kuitenkaan mitään suuria eroja suuntaan tai toiseen. Mutta jatkakaa Teslasta..Tässä on kyseessä vähän eri hintaluokan miniauto. 

Vierailija
58/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Volkkarissa on hyvää, että ainakin osan avusteista pystyy helposti ja melko edullisesti ohjelmoimaan itse päältä. Itse sanoin juuri hyvästit kaistavahdille, koska meni hermo ajoittaiseen ratin nykimiseen."

Vokkarin kaistavahti on kuitenkin yksi kaikkein sivistyneimmistä ja parhaiten toimivista. Samoin kun sen kaistallapitoavustin. Sen kanssa voi hyvin ajella motareita ja valtateitä ilman pelkoa haamujarrutuksista ja väkivaltaisista nykäyksistä. Toisin kuin monien muiden autojen.

Kun koeajoin autoa jossa kaistavahti niin ihmettelen että ompas väljät nivelet ohjauksessa kun veteli niin.

Ihan hyvä se kuitenkin on ja pidän talvellakin päällä. Ei oo Volkkari.

Koeajoon volkkaria ja sen vakkari oli ihan fiksu, osasi hiljentää mutkiin ja liikenneympyröihin. Ihan näppärä kauppakassiksi.

Vierailija
59/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ensiksi irtisanota massiivisesti henkilökuntaa. Ainoa missä empatiakyvytön Musk vaikuttaa olevan hyvä.

Vierailija
60/92 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti en kaipaa paapojaa etenkään jäisillä ja polanteisilla teillä. Osaa ajaa aivan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme