Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke

Vierailija
18.03.2025 |

Tekevätkö Kela ja työeläkeyhtiö aina saman ratkaisun? Mitä tehdä, jos eläkehakemus ei mene läpi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Anneli Auerit

Vierailija
2/6 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ap. Lääkärit, psykiatrit tekivät minun puolesta hommat valmiiksi. Itse ei tarvinnut hakemuksia lähettää eikä mitään. Näin psykiatrisessa hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläke yhtiö komppaa kelaa. Kannattaa lähettää hakemus testituloksineen ja lausuntoineen vain eläkeyhtiölle.

Silloin on mahdollisuus saada edes osa-eläke, vaikka täysi työkyvyttömyys eläke hylättäisiin.

Kelalla ei ole osaeläkettä ja mitä sun hakemus niille edes kuuluu? 

Vierailija
4/6 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi pitäisi lähettää jotain Kelaan? Mulla meni työeläkeyhtiöön ja lääkäri lähetti. En tehnyt itse mitään ja päätös tuli postissa 2 kk kuluttua. Täysi eläke 5200 e. Mutta hei, pysyvä sairaus. Ei kannata kadehtia.

Vierailija
5/6 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuosia ei ole niin paljon, että saisi edes minimieläkettä työeläkeyhtiöstä. -ap

Vierailija
6/6 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työeläkettä (tulevan ajan osuus) on vähintään 1000 euroa,työeläkeyhtiö päättää ja Kela seuraa päätöstä (jos siis saa myös kansaneläkettä). Jos työeläke on 500-1000 euroa, työeläkeyhtiö ja Kela päättävät yhdessä. Jos alle 500 euroa, Kela päättää ja työeläkeyhtiö seuraa Kelan ratkaisua.

Jatkohakemuksissa työeläkeyhtiö päättää ja Kela seuraa, kun työeläke on vähintään 200 euroa. Ja puhutaan tosiaan tulevan ajan osuudesta, joka lasketaan viimeisten 5 vuoden keskimääräisten tulojen perusteella, ei tosiasiallisesra eläkekertymästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän