Kevääntulo ja seksuaalinenherääminen? Myytti vai ei
Olen nyt näin keväänkorvilla huomannut, että jotain 'jotain outoa tapahtuu', ainakin omassa mielessä ja kehossani. Mietin mitä ihmettä tämä oma olotila nyt on? Onko kyseessä se kuuluisa:
Kevääntulo ja seksuaalinenherääminen? Siitäkö on nyt kyse.
Vai onko se vain 'pelkkä kulunut' myytti vai totta?
Itselläni ainakin on kulunut talvi kulunut paljolti sairastelujen ja niistä toipumisien parissa eniten, joten lähes kaikki ns.seksuaalinentoiminta on vain ollut niin minimissä kuin se voi vain olla.
Siksi tämä kulunut viikko ja aika, on hämmentänyt ainakin itseäni, kun olo on vaan tuntunut 'lähes ylivuotavan' aktiiviselta: tämä oma seksuaalinen aktiivisuus. Tunne että haluaa monen monta kertaa päivässä on ollut samalla virkistävää huomata ja samalla hiukan pelottavaa myös. En tiedä onko tämä pantava sitten yksin kevääntulon piikiiin? Vai mistä ihmeestä tässä oikein on kyse. Olen hiukan hämmillään tämän tunteen kanssa nyt.
Kommentit (65)
kaikkea voi kokeilla (kerran..sanoi mummo) paitsi.
auringossa on hulluuvoimaa:
"Sun inspire my(S)inner(s)erialkiller its ode to fullness of dark and darkerwinterdying wihäth no light.."
Pari päivää sitten huomasin jonkinlaista heräämistä tuolla koipien välissä. Olisiko sitten ollut sellaista seksuaalista?
Mä en tie onko se myytti vai ei. Kun itsellä panettaa hirveästi ympäri vuoden nykyään. 3vk kuukaudesta panettaa josta viikko on aivan kamalaa aikaa. Ikävää kun ei apuja ole riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tie onko se myytti vai ei. Kun itsellä panettaa hirveästi ympäri vuoden nykyään. 3vk kuukaudesta panettaa josta viikko on aivan kamalaa aikaa. Ikävää kun ei apuja ole riittävästi.
Mielenkiintoista kuulla.
Vaikea sanoa mutta saattaa enempi kyllä kuulostaa täällä jo parissa kommentissa tulleet asiat:
"(joillain) se aika kuukaudesta", vaikuttaa enemmän?
Varmasti kun en tiedä, kuulutko ko. em.joukkoon niin, ihmettelen tuota mainitsemaasi '3vkon aikaa' jolloin et koe mitään, kerroit: 'apuja tarvitaan (niinä muina aikoina kuukaudesta; se ikävä viikko..) sulla'.
Mietin. Miten silloin pärjäät, touhuut kun ei sulla ole ikävääviikkoa..?
-ap
En osaa sanoa mutta hyvinkin saattaa asiat olla hieman muuttuneet ja kehittyneet? Ehkä, tai vaikka luonnonjärjestys on pahasti rikki (kiitos, ihmisen hullujentoimien viim.200v), niin siitä huolimatta olkoon ihmisenmieli avoin ja positiivinen.
En tiedä tarkkaan, mutta mä aioin ainakin itse ehkä onnistuu ja ottaa tämänkin harmaan päivän minuuttikerrallaan ja antaa elämän kuljettaa omalla painollaan vaan: cest la vie, sanooranska!
En tiedä sanoo, mutta ehkä maailmassa on vielä tilaa uudelle, tai on vaan sille vanhalle annettava tilaa? Muuttua taas, ehkä näin. Ja kai vaan joskus on mentävä myös, tämän (ainutlaatuisen ja herkän) maailmankin täysinrikki, ollakseen taas joku päivä ehjä, ehkä se luonnonkierto menee aina vaan näin?
En tiedä sanoo, mutta, tiedän vaan kokemuksesta ,että ne muuttolinnut kyllä saapuu aina hiljalleen kohti pohjoista, joten on ehkä minun aika suunnata kohti..
..orgasmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kuulla.
Vaikea sanoa mutta saattaa enempi kyllä kuulostaa täällä jo parissa kommentissa tulleet asiat:
Varmasti kun en tiedä, kuulutko ko. em.joukkoon niin, ihmettelen tuota mainitsemaasi '3vkon aikaa' jolloin et koe mitään, kerroit: 'apuja tarvitaan (niinä muina aikoina kuukaudesta; se ikävä viikko..) sulla'.
-ap
Ei kun nimenomaan panettaa kolme viikkoa putkeen ja viikon ajan on tasaista. Menkkojen aikaan ei paneta. Ja se yks viikko siitä kolmesta on aina ihan hirveää panetusta ettei tahdo pärjätä millään. Mä oon tottunut sietämään, kerran kuukaudessa täytän klitoriskiihotinta ja otan muutaman orkun putkeen mutta kun se ei auta yhtään mitään kun viiden minuutin päästä taas panettaa. Ainoa mikä pitää panetusta parhaiten pois on yhdyntä ja kunnon paneminen mutta kunnon panemista on ihan liian harvoin tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ihan selvästi että ahdistus sinkkuudesta nousee keväisin.
Pakkoko siitä on kärsiä? Kirjoita minulle. T. M55
Lähes kaikki suhteeni ovat alkaneet helmi-huhtikuussa. Naisilla on siinä mielessä kiima-aika kyllä. No, nykyisin ei enää jaksa suhteilla vaikka olisikin. Eli ei tunnu näin miehenä kevät vaikuttavan mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki suhteeni ovat alkaneet helmi-huhtikuussa. Naisilla on siinä mielessä kiima-aika kyllä. No, nykyisin ei enää jaksa suhteilla vaikka olisikin. Eli ei tunnu näin miehenä kevät vaikuttavan mihinkään.
Mielenkiintoista. Harvoin, tai jos koskaan edes oon mitään, tuollaista 'pariutumis-taktiikkaa' kuullu.
Se on kyllä myös, jännä kuulla, ettei kevät vaikuta, vaikka uskoisin sen ei pitäisi ollakaan samoin kuin naisten kommenteista täällä voi lukea. Silti ehkä se on ns.'ikäasia/terveyteen liittyvä'. Vaikea sanoa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kuulla.
-ap
"Ei kun nimenomaan panettaa kolme viikkoa putkeen ja viikon ajan on tasaista.."
Mielenkiintoista vaikka ymmärsinköhän, ihan ja oikein, kirjoitit:
"ainoa panetuksen poistoon + kunnon panemisella lähteepois = mitään panetusta ei ole (vain & yhtään)? Sitten sulla..
Aika hankala. Kovin vaikea rasti.. sulla siinä?
-ap
aika monelta ihmiseltä ja palstalta saa kuulla, vaikka miten paljon himottaa niin, eikä se ole edes mistään vuodenajoista kiinni tms kun:
ei vaan ihmiset löydä ketään jonka kanssa tekisi.
(syytä tai syitä? niitä lienee täällä tässä niin turha alkaa..) se nyt vaan on maailmassa näin.
Tämä viimeinen 'keväinensään' ennuste?
Se ei kyllä, vieläkään, lupaa mitään kovinkaan eroottistatunnelmaa: +2 celsiusastetta (plus yöpakkaset siihen päälle..).
Tämä kyllä, saattaa, vähentää niitä seksiniloja?
Kun se seksi loppuu niin silloin.
se on loppu
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole myytti. Meitä vaimon kanssa se valoisuus vie niin, että kesän tullessa tuntuu, ettei tavallinen avioseksi riitä, vaan täytyisi olla jotain oikein hurjaa ja säädytäntä, synnillistäkin, niin hiukkasen uskovaisia kuin ollaankin. Nyt ollaan taas siinä vaiheessa että oireet tuntuu. Mitä tehdä? Pitäisikö vaimon kesän tullen opetella olemaan tyrkyllä?
Mitä olette ajatelleet tehdä! Kesä tulee ja ihmiset liikkuvat enemmän. On lisää tapaamismahdollisuuksia kesätapahtumien yhteydessä esim.
Tämähän on ihan biologiaa. Naisilla oksitosiinin hormonitoiminta kohoaa valon ja lämmön määrästä. Käytännössä pohjoisella pallon puoliskolla tämä tarkoittaa sitä, että naisten seksuaaliset halut on keväällä-kesällä korkeammat kuin syksyllä tai talvella.
Vaihdevuosi ikään saavuttaessa kilpirauhanen kuitenkin ottaa ohjat kropassa ja estrogeenin ja oksitosiinin tuottaminen vähenee jopa 90%.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan biologiaa. Naisilla oksitosiinin hormonitoiminta kohoaa valon ja lämmön määrästä. Käytännössä pohjoisella pallon puoliskolla tämä tarkoittaa sitä, että naisten seksuaaliset halut on keväällä-kesällä korkeammat kuin syksyllä tai talvella.
Vaihdevuosi ikään saavuttaessa kilpirauhanen kuitenkin ottaa ohjat kropassa ja estrogeenin ja oksitosiinin tuottaminen vähenee jopa 90%.
Niin. Tai oisko niinkään, sittenkään?
"KESÄN Lapsi mä oon.." (laulusta, eräästä)
Ei sovi tähän: 'halut on keväällä-kesällä korkeammat kuin syksyllä tai talvella. ' ? Ei niin mitenkään.
No kyllä sen naisena huomaa että miehet tuijottaa kauniita naisia paljastavissa trikoissa ja korkokengissä ja kesämekoissa. Se kun lämpö saa vaatetuksen vähemmälle ja naiset voi alkaa käyttää korkokenkiä
Voisiko tämän, auringonvalon tuottaman paljastelunhalun, joillain ihmisillä naisilla, valjastaa vaikka (virallisesti myös) sellaiseksi:
kevätnakuilupäiväksi?
Reilusti vain! Saisi olla yhden päivän ajan olla, vapaasti paljastelijana, ja vastavuoroisesti siitä nauttivien ihmisten (miesten/naisten) katseiden ja ihailunkohteena?
Hyvää mieltä ja iloa kaikille! (Ja kesää kohti.. ;)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tämän, auringonvalon tuottaman paljastelunhalun, joillain ihmisillä naisilla, valjastaa vaikka (virallisesti myös) sellaiseksi:
kevätnakuilupäiväksi?
Reilusti vain! Saisi olla yhden päivän ajan olla, vapaasti paljastelijana, ja vastavuoroisesti siitä nauttivien ihmisten (miesten/naisten) katseiden ja ihailunkohteena?
Hyvää mieltä ja iloa kaikille! (Ja kesää kohti.. ;)
Loistava idea!
Lähtisin heti mukaan!!
En kyllä itse näe mitään muuta eroa kuin:
1.pimeessä on aina e r i ..tunnelma kuksia.
2.V a l o i s a s s a on niin E r i.. tunnelma. Huh!