Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähtitieteilijän villi teoria: Maailmankaikkeus saattaa olla mustan aukon sisällä

Vierailija
18.03.2025 |

Äskettäin julkaistu tutkimus tukee radikaalia ajatusta siitä, että universumimme saattaa sijaita mustan aukon sisällä. Tutkimus julkaistiin maaliskuussa Royal Astronomical Society -lehdessä.

https://tekniikanmaailma.fi/tahtitieteilijan-villi-teoria-maailmankaikk…

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo on pannukakku ja tähdet on pannukakun päällä olevan kuvun reikiä. Vieläkö joku uskoo johonkin maapallo teoriaan? Ja paskat mitään mustia aukkoja ole missään muualla kuin syvissä kaivoissa.

Vierailija
62/72 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan siis isossa sellaisessa paikassa minne aurinko ei paista?

Minun käsitykseni mukaan aurinko kyllä nimenomaan voi paistaa sinne mustaan aukkoon, mutta valo, kuten kaikki muukin, ei pääse sieltä mustasta aukosta ulos, ja siksi se näyttää ulospäin olevan musta.

Vierailija
64/72 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha teoria.

Sitä alettiin epäillä, kun alkoi näyttää siltä, että jokin vääristää meidän näkemystä kauempana olevista galakseista.

Selittäisi kyllä aika monta ongelmaa, jos pitäisi paikkansa. Harmi ettei tota taida olla mahdollista aukottomasti todistaa millään lailla.

Musta-aukottomasti.

Vierailija
65/72 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat valkoiset aukot?

https://www.hs.fi/tiede/art-2000002551565.html

Yksi teoria on, että valkoinen aukko synnyttää universumin, sillä laskelmien mukaan siinä voi olla sellaiset olosuhteet, kuin big bang vaatisi.

Vierailija
66/72 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha teoria.

Sitä alettiin epäillä, kun alkoi näyttää siltä, että jokin vääristää meidän näkemystä kauempana olevista galakseista.

Selittäisi kyllä aika monta ongelmaa, jos pitäisi paikkansa. Harmi ettei tota taida olla mahdollista aukottomasti todistaa millään lailla.

Musta-aukottomasti.

Tajusin ton vasta sen jälkeen kun olin viestin lähettänyt. Kone wi oikein käy kaikilla sylintereillä tänään

Vierailija
67/72 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha teoria.

Musta-aukottomasti.

Tajusin ton vasta sen jälkeen kun olin viestin lähettänyt. Kone wi oikein käy kaikilla sylintereillä tänään

Ja kirjoitusvirhe heti perään...

Vierailija
68/72 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, nyt ei ole paluuta. 

Vierailija
69/72 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 10-15 vuotta ollut sita mielta etta olemme "putoamassa" musttanaukkoon. Se selittaisi avaruuden laajentumisen. Olen fyysikko mutten ole asiasta paassyt keskustelemaan kenenkaan kanssa. Taallakin olen asian usein maininnut

Tietenkin olemme, mitä luulet Linnunradan keskellä olevan? Yksi musta aukko vaan ei valitettavasti selitä laajentumista.

Selittaapas. Ne jotka on meidan edella putoamassa aukkoon kiihdyttavat meista pois. Ne jotka ovat meista kauempana loittonevat kun me ollaan se joka loittonee. Tama lisaksi moneen kertaan kun kukin on menossa omaan suuntaansa.

Vierailija
70/72 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä radikaalia siinä on.

Vierailija
71/72 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan siis isossa sellaisessa paikassa minne aurinko ei paista?

😂😂

Vierailija
72/72 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan yhdentekevää. Pyrstötähti tulee ja kaikki kuolemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi