Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappouhkauksesta rikosilmoitus

Vierailija
18.03.2025 |

Voiko tehdä nettikirjoittelussa tapahtuneesta tappouhkauksesta rikosilmoituksen?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kirjoitat anonyyminä vaikka täällä ja joku närkästyy jostain mielipiteestäsi ja vastaa että sinut pitäisi .... (uhkaus) niin poliisi ei sitä käsittele. Sen käsittelee moderaattori. Jos sinua uhataan jollain palstalla tunnistettavasti, eli olet vaikka jossain kioskissa töissä ja tuntomerkkisi tunnistaa tai sinua uhataan nimellä tai muulla tavalla tunnistettavasti niin sitten voit ottaa yhteyttä poliisiin.

Ei sekään välttämättä johda mihinkään. Minua on uhkaillut naapuri ampumalla minut, olen saanut tämän kaiken videolla ja poliisilla on tämä video hallussaan. Myös rikosilmoituksen olen naapurista tehnyt, mutta ei näytä silti johtavan mihinkään. Tästä on jo 4v aikaa.

Niin. Tuossakin "uhkauksessa" voi se pieni oikein muodostettu sana olla se ratkaiseva, ja poliisi on todennut että ei täytä uhkauksen tunnusmerkkiä. Kansalaisilla tuntuu olevan väärä käsitys siitä, mikä on laiton uhkaus.

Vierailija
22/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kirjoitat anonyyminä vaikka täällä ja joku närkästyy jostain mielipiteestäsi ja vastaa että sinut pitäisi .... (uhkaus) niin poliisi ei sitä käsittele. Sen käsittelee moderaattori. Jos sinua uhataan jollain palstalla tunnistettavasti, eli olet vaikka jossain kioskissa töissä ja tuntomerkkisi tunnistaa tai sinua uhataan nimellä tai muulla tavalla tunnistettavasti niin sitten voit ottaa yhteyttä poliisiin.

Ei sekään välttämättä johda mihinkään. Minua on uhkaillut naapuri ampumalla minut, olen saanut tämän kaiken videolla ja poliisilla on tämä video hallussaan. Myös rikosilmoituksen olen naapurista tehnyt, mutta ei näytä silti johtavan mihinkään. Tästä on jo 4v aikaa.

Niin. Tuossakin "uhkauksessa" voi se pieni oikein muodostettu sana olla se ratkaiseva, ja poliisi on todennut että ei täytä

Niin, ei tässä kansalaista silloin ajatellakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itkettää, miksi poliisi ei tee asialle mitään??

Vierailija
24/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Les takorruptio pitää huolen

Vierailija
25/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sä tehdä, mut ei siitä tuu mitää tuomiot

Vierailija
26/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tuossakin "uhkauksessa" voi se pieni oikein muodostettu sana olla se

Poliisi toimii voimassa olevan lain puitteissa. Jos se on este sinun mielestä oikeuden toteutumiselle, oikea osoite valituksille on hallitus. Sinun pitää alkaa lobbaamaan lakimuutosta. Ota yhteyttä ensin vaikka siihen henkilöön, jota äänestit vaaleissa, jos tämä henkilö tuli valituksi.

Vierailija
27/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tehdä rikosilmoituksen koska ja milloin itse haluaa. Eri asia on sitten johtaako se yhtään mihinkään.

Vierailija
28/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poliisi toimii voimassa olevan lain puitteissa. Jos se on este sinun mielestä oikeuden toteutumiselle, oikea osoite valituksille on hallitus. Sinun pitää alkaa lobbaamaan lakimuutosta. Ota yhteyttä ensin vaikka siihen henkilöön, jota äänestit vaaleissa, jos tämä henkilö tuli valituksi."

Suomessa saa vapaasti uhkailla toista ihmistä ilman seuraamuksia. Tietenkin Sanna Marinin kohdalla heti toimittiin toisin, kun hänen oven taakse ilmestyi mies. Tavallinen tallaaja on eri asemessa ja häntä pystyy vainota rauhassa loputtomiin.

Vierailija
29/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Poliisi toimii voimassa olevan lain puitteissa. Jos se on este sinun mielestä oikeuden toteutumiselle, oikea osoite valituksille on hallitus. Sinun pitää alkaa lobbaamaan lakimuutosta. Ota yhteyttä ensin vaikka siihen henkilöön, jota äänestit vaaleissa, jos tämä henkilö tuli valituksi."

Suomessa saa vapaasti uhkailla toista ihmistä ilman seuraamuksia. Tietenkin Sanna Marinin kohdalla heti toimittiin toisin, kun hänen oven taakse ilmestyi mies. Tavallinen tallaaja on eri asemessa ja häntä pystyy vainota rauhassa loputtomiin.

Vaikuttaa siltä, että tavallisen henkilön arkea voi vainota loputtomiin

Vierailija
30/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä poliisille, myös netin kautta. Mut mieluummin sinne, mis se poliisiasema on. 

Vierailija
31/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi tehdä rikosilmoituksen koska ja milloin itse haluaa. Eri asia on sitten johtaako se yhtään mihinkään.

Minusta on hauskaa tehdä kaikenlaisia ilmoituksia.

Vierailija
32/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä poliisille, myös netin kautta. Mut mieluummin sinne, mis se poliisiasema on. 

Ajan tuhlausta, jos kyseessä on joku pikkujuttu.

Vierailija
33/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä nyt kiinnosta lähteä kaikkeen mukaan enää tässä vaiheessa Suomea. Ikävää mutta toivottavasti jokainen ottaisi vastuuta omasta nettikäyttäytymisestäkin.

Vierailija
34/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä nyt kiinnosta lähteä kaikkeen mukaan enää tässä vaiheessa Suomea. Ikävää mutta toivottavasti jokainen ottaisi vastuuta omasta nettikäyttäytymisestäkin.

Digi väkivalta ei kuulu tuohon samaan kategoriaan

Vierailija
35/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä. Se, tekeekö poliisi asialle mitään, riippuu siitä, täyttääkö kirjoitus oikeasti uhkauksen merkit. Tässä esimerkki:

"Toivon että joku nisti pistää sinut joskus kylmäksi". Tämä ei ole uhkaus.

"Tulen pistämään sinut kylmäksi joku päivä". Tämä on uhkaus.

No mä sain tuomion laittomasta uhkauksesta, kun kirjoitin exälle että "jäisitpä yksin auton alle". Hän kidnappasi yhteishuoltajuudessa olevan lapsen 6 kuukaudeksi, eikä poliisi tehnyt mitään. No, se olikin edellisen fasistihallituksen aikana.

Vierailija
36/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tältä palstalta ainakaan, jos anonyymi uhkaa anonyymiä

Entäs jos uhkaaja väittää tunnistaneensa uhrinsa??

Vierailija
37/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että tavallisen henkilön arkea voi vainota loputtomiin

viranomaiset monesti vainoavat yksittäisiä kansalaisia vuosikausia

Vierailija
38/38 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tältä palstalta ainakaan, jos anonyymi uhkaa anonyymiä

Entäs jos uhkaaja väittää tunnistaneensa uhrinsa??

Miksi ihmeessä se niin tekisi? Siis puhuisi itseään vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän