Karmeimmat tutustumisleikit
Itse olen kokenut vaikka mitä kamalaa. Mietin vain, että kuka oikeasti haluaa tutustumisleikkejä? Miksei voisi vain esittäytyä silleen: "Hei, olen Pena ja olen putkimies." Mutta ei, täytyy vaan vääntää joku hirveä soppa, että mennään makuulle ja yritetään ottaa banaani toisen suusta, ja samalla pitää kertoa elämäntarina. Helvetin järkevää, kun eihän sellaisessa saa edes tutustuttua toiseen. Ja muutenkin, aina näissä löytyy niitä ängertäjiä, joille tilanne on vaikea, ja lopulta he mutisevat vain jotain, mistä ei saa mitään selkoa.
Meni vähän tunteisiin, myönnän. Mutta by the way, mikä on hirvein tutustumisleikki jonka olet kokenut, ja kuinka selvisit siitä?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin kerran tutustumisleikkiin jossa piti oman alkukirjaimen perusteellä päättää joku eläin, ja sitten esittää sitä ja päästellä sen eläimen ääniä vaikkapa nyt esimerkiksi "Moi, olen Pertti ja olen" ja sitten Pertti vaikka on päättänyt olla eläimeltään peipponen joten alkaa esittämään lintua ja päästelee peipposääniä. Muut sitten arvailivat mikä eläin Pertti on. Leikin lopulla jokainen ihminen käytiin vielä läpi tyyliin "Pertti peipponen" Jenni joutsen" "Kirsi koira" jne.
Karsee!
No aika autistinen saa olla jos ei kestä hetken leikkiä mukana. Eihän nämä nyt varmaan hirveästi ketään hyödytä mutta kertoo ihmisestä paljon jos pitää hakata vastaan.
Vierailija kirjoitti:
No aika autistinen saa olla jos ei kestä hetken leikkiä mukana. Eihän nämä nyt varmaan hirveästi ketään hyödytä mutta kertoo ihmisestä paljon jos pitää hakata vastaan.
Olet lammas. bää bää bää. Teen mitä vain kun esimies pyytää. bää bää bää.
Vierailija kirjoitti:
Ai se on huono asia jos ei jaksa typeriä leikkejä 30+ vuotiaana? Miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
No eihän joku "Mikä on lempijäätelösi?" ole paha, mutta esimerkiksi tuo jonkun mainitsema eläimen ääntely -homma oli. Sitä vain helposti miettii, että pitääköhän muut sinua aivan hulluna, ja jos joku pitääkin, on maineen palauttaminen aika vaikeaa. Yksinkertaisesti tutustumisleikit ovat stressaavia.
Vierailija kirjoitti:
Aika vajaa pitää olla jos ei osaa tutustua ihmisiin ilman jotain leikkejä.
Nuorena niitä tutustumisleikkejä pidetään siksi, että osaisi esiintyä. Paljon kiinnitettiin esiintymistaitoon huomiota. Joidenkin mielestä se oli tosi kivaa.
No, vanhempana sitten töissä ketää muuta ei esiintyminen kiinnosta kuin näitä, jotka olivat nuorenakin esillä. Kaikkia muita v***ttaa sitten seurata näiden muuten täysin turhien hölöttäjien työajan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Näiden leikkien tarkoitus on myös murtaa jäätä.
Leikit on lapsille. Aikuisille on aikuisten jutut, kuten syöminen, keskusteleminan, juominen ja naiminen.
Oli joku vuosi 2004-2005 ja työmatka Italiassa. Meidän istutettiin suureen saliin määritetyille paikoille, jossa vieressä istui aina kollegoja eri maista. Ja lavalle sitten tuli host tietenkin. Aluksi kaikkien piti nousta seisomaan ja sekä oikealle, että vasemmalle puolelle piti tehdä jonkinlainen "voitontassi" ja sen jälkeen kertoa sille norjalaiselle ja ruotsalaiselle kuka on ja mistä omat tanssiliikkeeni kertoivat. Voin sanoa että oli aika kuumottava paikka ja tämä oli siis aamupäivää, ettei siinä oltu edes mitään viiniä nautittu. Mun toisella puolella oli Ruotsin yhtiön maajohtaja, jonka edessä mun piti sitten nuorena tyttönä esittää mitä ex tempore keksin, jonkun vatkausliikkeen ja selittää että kyseessä on joku suomalaisen metson soidinhuuto.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin kerran tutustumisleikkiin jossa piti oman alkukirjaimen perusteellä päättää joku eläin, ja sitten esittää sitä ja päästellä sen eläimen ääniä vaikkapa nyt esimerkiksi "Moi, olen Pertti ja olen" ja sitten Pertti vaikka on päättänyt olla eläimeltään peipponen joten alkaa esittämään lintua ja päästelee peipposääniä. Muut sitten arvailivat mikä eläin Pertti on. Leikin lopulla jokainen ihminen käytiin vielä läpi tyyliin "Pertti peipponen" Jenni joutsen" "Kirsi koira" jne.
Ihan hirvee tutustumisleikki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi vain olla esittelykierros, jossa sanotaan oma nimi ja työtehtävä (jos ollaan työpaikalla). Loppuun joku bonuskysymys, joka ei ole liian henkilökohtainen. Vaikka minkä elokuvan tai sarjan katsoit viimeksi, mitä harrastat vapaa-ajalla jne. Jokainen voi sitten kertoa niin paljon kuin haluaa, tai jättää kertomatta. Viimeinen siksi, että tuollaiset yksityiskohdat jäävät mieleen, ja niistä saa jutun juurta. Ainakin itse olen sellainen, että mieleeni ei jää "Maija taloushallinnosta", mutta "Maija taloushallinnosta, tykkään sienestämisestä" jää paljon paremmin. Ja mielestäni saa olla aika estynyt ihminen, jos yhdenkin mielenkiinnonkohteen, tai vaikka katsotun elokuvan, jakaminen on paniikin paikka.
Tuollainen tavallinen aikuisten jutustelu ei HR:n mielestä ole tarpeeksi. Vaan työntekijöiden pitää syödä banaania toistensa jalkovälistä, tai joitan muuta "hassun hauskaa".
Vierailija kirjoitti:
No jos ei hyödytä mitään, muuta kuin kaltaisiasi kyökkipsykologeja, jotka tuomitsevat asialliset ihmiset autisteiksi, niin miksi näitä pitää olla?
Uskon että osaat kyllä tuomita ja "diagnosoida" ihan peruskanssakäymisessäkin.
Kun piti kertoa jotain itsestään kerroin kuinka tilaisuuden vetäjä kiusasi minua nuorena enkä aio alistua siihen toista kertaa ja lähdin pois.
Vierailija kirjoitti:
Oli joku vuosi 2004-2005 ja työmatka Italiassa. Meidän istutettiin suureen saliin määritetyille paikoille, jossa vieressä istui aina kollegoja eri maista. Ja lavalle sitten tuli host tietenkin. Aluksi kaikkien piti nousta seisomaan ja sekä oikealle, että vasemmalle puolelle piti tehdä jonkinlainen "voitontassi" ja sen jälkeen kertoa sille norjalaiselle ja ruotsalaiselle kuka on ja mistä omat tanssiliikkeeni kertoivat. Voin sanoa että oli aika kuumottava paikka ja tämä oli siis aamupäivää, ettei siinä oltu edes mitään viiniä nautittu. Mun toisella puolella oli Ruotsin yhtiön maajohtaja, jonka edessä mun piti sitten nuorena tyttönä esittää mitä ex tempore keksin, jonkun vatkausliikkeen ja selittää että kyseessä on joku suomalaisen metson soidinhuuto.
Apua!
Olisit ollut paikallaan ja sanonut, että "liike" on siksi, että tutustumisleikit ovat typeriä :D
No ei vaan, ihan kauhee. Itse olisin jäätynyt tuohon tilanteeseen.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun piti kertoa jotain itsestään kerroin kuinka tilaisuuden vetäjä kiusasi minua nuorena enkä aio alistua siihen toista kertaa ja lähdin pois.
Wow. Rohkeaa. Jos siis on totta. Ap
Valehtelen. Kerron päästäni juttuja jotka eivät pidä paikkaansa. Kun leikitään niin leikitään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla mutta se ei onnistu koskaan. Tutustumisleikit aiheuttavat vain vitutusta ja ehkä jopa häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat kivoja parikymppisenä sen ekat 5 kertaa, sen jälkeen ei kiitos.
Mikäs noissa, sen kun heittäytyy mukaan, kun ei ne kauaa edes kestä.
Heittäydy sinä ihan yksin. Meitä muita ei kiinnosta hevon v*ttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wow. Rohkeaa. Jos siis on totta. Ap
Ei vaatinut rohkeutta. Tuli mittä täyteen pelleilyä ja kyseistä henkilöä. Ei tullut jälkiseuraamuksia. Asiasta ei mainittu. Huomasivat kai että olin tosissani.
Tuolileikkiä jossa musiikin lakattua piti istua tuoleille. Tuolitta jääneen piti esitellä itsensä ja kertoa joku yllättävä tieto itsestään... Hullun hauskaa varsinkin kun huonosti liikkuva vanhempi nainen joutui esittelemään itsensä seitsemän kertaa ennen kuin hänet vapautettiin pelistä.