Minkä hintaisessa autossa on jo hyvä olla kasko?
Ei tietenkään missään tonnin parin koslassa mutta mikä olisi se raja?
Kommentit (60)
Minulla on yli kymmenen kertaa auton arvon verran osakesalkussa. Otan tietoisesti sen riskin, että jos meteoriitti tipahtaa yöllä auton päälle niin sitten vaan ostan uuden vastaavanlaisen auton. Todennäköisesti kaskovakuutus ei ole kannattava vaihtoehto.
Meillä kun auto täytti 10 v. lähti kasko koska eivät korvaa kuin lunari arvon.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pätäkkää korjata omat mokat niin kasko on turha. Eli vastaus löytyy omalta pankkitililtä.
Onpa hirveä kuluerä se kasko. Toisin kuin se sadantonnin kaara mikä pihallasi seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on pätäkkää korjata omat mokat niin kasko on turha. Eli vastaus löytyy omalta pankkitililtä.
Onpa hirveä kuluerä se kasko. Toisin kuin se sadantonnin kaara mikä pihallasi seisoo.
Jep. Sadan tonnin auton arvosta lähtee kymppitonni vuodessa, mutta silti säästää muutaman satasen vuodessa kun ajaa ilman vakuutusta.
Vierailija kirjoitti:
95% autoilijoista on keskimääräistä parempia kuskeja, kasko on vaan törppö-autoilijoille.
Anoppi kävi kaupungilla töissä. Parkkihallissa autoa oli kolhittu monta kertaa, meni johonkin ilkivaltavakuutukseen. Kerran hyytyi auto matkalle ja vakuutus maksoi hinauksen ja sijaisauton. Itse olen ajanut kaksi hirvikolaria, auto on varastettu ja yksi paloikin... Autot sain itselle varaosiksi melkein ilmaiseksi ja hyvät kertakorvaukset, eivät edes halunneet niitä. Vaikka olen keskimääräistä kehnompi kuski niin kolaria en ole onnistunut ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Sadan tonnin auton arvosta lähtee kymppitonni vuodessa, mutta silti säästää muutaman satasen vuodessa kun ajaa ilman vakuutusta.
Sadan tonnin autoon et saa vakuutusta satasella, etkä edes kahdella.
Joillekin sitä vaan sattuu ja tapahtuu, samat henkilöt varmaan ottavat puhelimellekin vakuutuksen joka kattaa omat törppöilyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt 22 vuoden aikana 11000€ kun olen ajanut ilman kaskoa pelkällä liikennevakuutuksella.
Vaihdan auton aina uuteen max 4v ikäisenä.
En usko. Kukaan ei aja noin uudella autolla ilman kaskoa.
Kasko pitää olla jos ajaa rahoitusyhtiön autolla, tai jos auto on lainan vakuutena. Kannattaa siis ostaa auto johon on oikeasti varaa, jos siis autoa tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt 22 vuoden aikana 11000€ kun olen ajanut ilman kaskoa pelkällä liikennevakuutuksella.
Tottakai ajaa. Vakuutuksen ostaminen on vapaaehtoista. Vain perus liikennevakuutus on oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ajaa. Vakuutuksen ostaminen on vapaaehtoista. Vain perus liikennevakuutus on oltava.
Ja sitten joku paskoo autosi niin tuleekin iso harmi.
Mun auto joku alle 10 000€ ja maksan täyskaskoa.
Eli voit kysyä itseltäsi jos sen mälläät ni onko varaa ostaa uusi? Sitten otan täyskaskon pois kun ei enää väliä jos menee mäskäksi. Ja ajan todella vähän, max 8km päivässä.
Hullun hommaa pitää kaskoa. Ylipäätään hullun hommaa pitää yli 2000€ koslaa Suomessa. Muuten: ne marmoritiskien määräaikaishuollot hienoine tarkistuskohteineen on ihan täyttä huijausta. Siellä se amispoika vaihtaa geneerisekn öljyn joka autoon ja ruksaa että "tarkistettu" pahimmillaan eivät edes vaihda vaan vähän lisäävät öljyä😁
Juuri lopetin 22 vuoden ikäisestä autostani kaskon. Olen ajanut tuolla autolla nyt kuusi vuotta ja ostin sen aikanaan 5 500 eurolla. Nyt lähinmä odotan tarpeeksi hyvää syytä vaihtaa autoa.
Jotkut hinauspalvelut eivät edes ota keikkaa jos ei ole vakuutusyhtiötä maksajana. Miettikää säästäjät sitä siellä tienposkessa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pelaan lottoa.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin sitä vaan sattuu ja tapahtuu, samat henkilöt varmaan ottavat puhelimellekin vakuutuksen joka kattaa omat törppöilyt.
Kotivakuutus kattaa kalliimmat törppöilyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten joku paskoo autosi niin tuleekin iso harmi.
Se joku on vastuussa aiheuttamastaan vahingosta. Ihan samalla tavalla kuin jos rikkoo mitä tahansa sinun omaisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% autoilijoista on keskimääräistä parempia kuskeja, kasko on vaan törppö-autoilijoille.
Anoppi kävi kaupungilla töissä. Parkkihallissa autoa oli kolhittu monta kertaa, meni johonkin ilkivaltavakuutukseen. Kerran hyytyi auto matkalle ja vakuutus maksoi hinauksen ja sijaisauton. Itse olen ajanut kaksi hirvikolaria, auto on varastettu ja yksi paloikin... Autot sain itselle varaosiksi melkein ilmaiseksi ja hyvät kertakorvaukset, eivät edes halunneet niitä. Vaikka olen keskimääräistä kehnompi kuski niin kolaria en ole onnistunut ajamaan.
Ja sinä uskot vanhuksen selitykset?? Ihan itse peruutti pylväisiin/toiseen autoon. Vakuutusopetoshan tuo oli.
Tietenkin se on bisnestä. Silti nukun yöni paremmin, jos en joudu omasta pussistani maksamaan, jos yllättävässä tilanteessa auton nokka menee täysin kasaan tai joku puu kaatuu auton päälle jne. Riskillä jos menee, niin jää voitolle, ellei riski realisoidu.