Minkä hintaisessa autossa on jo hyvä olla kasko?
Ei tietenkään missään tonnin parin koslassa mutta mikä olisi se raja?
Kommentit (60)
Meillä on superkasko 45 000 euron autossa.
Joku 5000€ tai alle alkaa olla jo siinä ja siinä kannattaako.
Mulla isokasko maksaa n. 250 e/v, joten sen takia en ota riskiä että häviäisin edes muutaman tonnin arvoista autoa.
Laskee vaikka viiden tai kymmenen vuoden vakuutusmaksut yhteen,ja jos jo niillä auton arvo ylittyy, niin ei ehkä ole kannattavaa pitää kaskoa. Itsellä kaksi V8 jenkkiä, molempien arvo n. 12 000-15 000€, ja molemmissa kasko. Ovat kyllä melko harvinaisia ja priimakunnossa. Kolmas auto 3000 euron japsi, vain osakaskolla.
Ei minkään ikäisessä. Minulla ei ole tullut vielä +20 autoiluvuoden aikana tilannetta, jossa olisin siitä hyötynyt. En ole tuttavapiirissäkään kuullut, että olisi pahemmin käyttöä ollut. Sillä rahalla mitä maksat kaskosta vuosikymmenien aikana, saisit jo uuden auton. Halvempi vaan maksaa itse, jos jotain käy.
Tylväiset autolla johonkin ja menee etupuskuri ja umpio mäsäksi niin se on helposti tonni jos haluaa laittaa kuntoon. Joitain ei tietty haittaa vaikka auto näyttäis romuautolla mutta välttämättä ei ole tieliikenne kelpoinen ilman etupuskuria ja valoja.
Olen säästänyt 22 vuoden aikana 11000€ kun olen ajanut ilman kaskoa pelkällä liikennevakuutuksella.
Vaihdan auton aina uuteen max 4v ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minkään ikäisessä. Minulla ei ole tullut vielä +20 autoiluvuoden aikana tilannetta, jossa olisin siitä hyötynyt. En ole tuttavapiirissäkään kuullut, että olisi pahemmin käyttöä ollut. Sillä rahalla mitä maksat kaskosta vuosikymmenien aikana, saisit jo uuden auton. Halvempi vaan maksaa itse, jos jotain käy.
Minulla on suunnilleen samassa ajassa mennyt vaihtoon pari tuulilasia ja hinausta on tarvinnut joku viisi tai kuusi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tylväiset autolla johonkin ja menee etupuskuri ja umpio mäsäksi niin se on helposti tonni jos haluaa laittaa kuntoon. Joitain ei tietty haittaa vaikka auto näyttäis romuautolla mutta välttämättä ei ole tieliikenne kelpoinen ilman etupuskuria ja valoja.
Minulle auto on vain kulkuväline, joten aivan sama kolhiiko joku sitä parkkipaikalla, kunhan vielä liikkuu. Haljenneet puskuritkin saa vielä kotikonstein pysymään kasassa. Siksi ei tarvetta kaskolle.
95% autoilijoista on keskimääräistä parempia kuskeja, kasko on vaan törppö-autoilijoille.
Jos on pätäkkää korjata omat mokat niin kasko on turha. Eli vastaus löytyy omalta pankkitililtä.
Vierailija kirjoitti:
95% autoilijoista on keskimääräistä parempia kuskeja, kasko on vaan törppö-autoilijoille.
Ne kaskon ottajat itseasiassa kuuluu tuohon 95 prosenttiin ja ottaa sen kaskon nimenomaan sen lopun 5 prosentin takia. Ei sitä nyt siksi oteta, että itse olisi huono kuski.
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt 22 vuoden aikana 11000€ kun olen ajanut ilman kaskoa pelkällä liikennevakuutuksella.
Vaihdan auton aina uuteen max 4v ikäisenä.
Oikeastaan aika pieni säästö riskiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ilkivalta, varkaudet, eläinvahingot?
Kaikenhintaisissa autoissa olisi hyvä olla kasko.
-Vakuutusmyyjä
Otan osakaskon 400 euron autoonkin. Taisi vaan olla niin. Että toisilla vakuutusyhtiöillä on siinä autolla ikäraja. Ainakin ollut.
Noissa kaskoissa on eri ehdot eri firmoilla. Kun rempassa olevaa motaria ajelin ees taas duuniin otin erillisen lasivakuutuksen vielä. Tuli tarpeeseen. Silloin alla oli tonnin romu.
Ei ihan täyskaskoa kuitenkaan. Hinaus, Varkaus, palo ja matkaturva oli osakaskon syy.
Jos on rahaa säästössä niin paljon, ettei auto menetys ole ylitsepääsemätön ongelma niin ei IKINÄ KANNATA olla kaskovakuutusta.
Esimerkiksi Suomen valtio ei vakuuta omistamiaan autoja ollenkaan. Koska valtiolle yhden auton menetys ei ole taloudellisesti iso juttu.
Minulla on reilu 50k autossa täyskasko. Kaskosta on ollut hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on reilu 50k autossa täyskasko. Kaskosta on ollut hyötyä.
Keskimäärin vakuutusyhtiö jää voitolle. Vakuutusten myynti on bisnestä. Se kannattaa aina pitää mielessä kun miettii omaa vakuutusturvaansa.
Sen ikäisessä kuin itse katsoo tarpeelliseksi. Minulla on ollut kasko myös parin tonnin koslassa.